Gå til innhold

Ønsker tips til "barnevennlig" kake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er bedt til et vennepar på nyttårsaften og jeg skal bake en kake. Det blir også barn tilstede så jeg må finne en "barnevennlig" kake :)

Noen som har noen tips?

Gjerne litt mer fancy enn en valig sjokoladekake :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle kaker er vel forsåvidt barnevennlig.bare unngå tørkede frukter,hele nøtter og alkohol :)

Skrevet

Iskake! Kjempe lett å lage:)

Har du noen spesiell oppskrift? :)

Skrevet

Oreokake! Den beste som kaken som finnes!

Skrevet

Oreokake! Den beste som kaken som finnes!

Den er god, men vet at barna til venninnen min ikke liker den desverre.

Skrevet

alle kaker er vel forsåvidt barnevennlig.bare unngå tørkede frukter,hele nøtter og alkohol :)

Barn har en tendens til å være kresene ;)

Skrevet

Kanelkake elsker hvertfall alle barna jeg har servert den til :)

Her er oppskriften jeg bruker;

Kanelkake:

Hele (8 dl) kefir-melk

7 dl sukker

2-3 ts natron

10 dl hvetemel

3-4 ts kanel

150 g smeltet smør

Glasur:

400 g melis

3-4 ss sterk kaffe

1 ts vaniljesukker

150 g smeltet smør

- Kaken: Rør kefir og sukker sammen, tilsett resten av ingrediensene og rar til en glatt røre.

- Stekes på 180 grader i 45-60 minutter i en stor langpanne.

- Vent med å lage glasuren til kaken er kald.

- Glasuren: Smelt smøret, bland i kaffen og sikt i melis og vaniljesukker. Rør innimellom. Hell glasuren over kaken, og fordel den jevnt utover. Pynt gjerne med litt strøssel.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Kanelkake elsker hvertfall alle barna jeg har servert den til :)

Her er oppskriften jeg bruker;

Kanelkake:

Hele (8 dl) kefir-melk

7 dl sukker

2-3 ts natron

10 dl hvetemel

3-4 ts kanel

150 g smeltet smør

Glasur:

400 g melis

3-4 ss sterk kaffe

1 ts vaniljesukker

150 g smeltet smør

- Kaken: Rør kefir og sukker sammen, tilsett resten av ingrediensene og rar til en glatt røre.

- Stekes på 180 grader i 45-60 minutter i en stor langpanne.

- Vent med å lage glasuren til kaken er kald.

- Glasuren: Smelt smøret, bland i kaffen og sikt i melis og vaniljesukker. Rør innimellom. Hell glasuren over kaken, og fordel den jevnt utover. Pynt gjerne med litt strøssel.

NEINEINEI!! ikke lag den glasuren. unger liker den ikke uansett og kaffe skal de ikke ha

Skrevet

Jeg har laget glasur med kaffe i før, og ungene har likt det. Så lite kaffe fordelt på hele glasuren har ingenting å si.

• Liker 2
Skrevet

Sjokoladekake i langpanne med sjokoladeglasur?

Skrevet

De alle fleste langpannesjokoladekaker har kaffe i glasuren, og de går ned på høykant i barneselskaper. Slapp av.

Skrevet

Åh, ja, kanelkake!! Den ELSKET jeg som liten, i hvert fall. Nå skal det sies at jeg alltid har vært søtmons og elsker alt av kaker, så jeg vet ikke om mini-Surriball er representativ for alle barn ;)

Men hva med blåbærmuffins eller enkel bløtkake med vaniljekrem eller bringebærkrem? Å ha enkle boller kan også være lurt...

Skrevet

De alle fleste langpannesjokoladekaker har kaffe i glasuren, og de går ned på høykant i barneselskaper. Slapp av.

for å få glasuren mere "barnevenlig" så går det an å erstatte kaffen med melk og litt kakao. Men utifra egne erfaringer så elsker barn glasur med litt kaffe i. Ikke gjør det noe heller! Det gir bare litt mokkasmak på glasurern..

Skrevet

for å få glasuren mere "barnevenlig" så går det an å erstatte kaffen med melk og litt kakao. Men utifra egne erfaringer så elsker barn glasur med litt kaffe i. Ikke gjør det noe heller! Det gir bare litt mokkasmak på glasurern..

Helt enig med deg! :)

(det var altså Nuppdupp jeg mente måtte slappe av)

• Liker 1
Skrevet

Muffins er en slager og i disse cupcakestider så finner du garantert litt fancy oppskrifter.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Helt enig med deg! :)

(det var altså Nuppdupp jeg mente måtte slappe av)

koffein er ikke bra selv om de liker det :S

Skrevet

koffein er ikke bra selv om de liker det :S

Koffein i denne sammenhengen utgjør ekstemt lite, så det har nok lite betydning. På noen kakestykker er det jammen ikke mye koffein ungene får i seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...