AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 De kommer med tøvete svar som de tror er riktig. Ingen av dem har greie på det og har heller ikke livserfaring. Mens den som starter tråden tror på hva disse sier 3
Labello Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 De som tar valg her inne utifra meninger til en enkelt bruker, er den som har problemet slik jeg ser det. Som oftest er det synspunkter som blir etterspurt, og en 16åring kan ha like mye å bidra med, som en 25åring i enkelte saker. Hvorfor lage en sak ut av dette, egentlig? 11
Labello Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 + internett kan aldri kontrollere om noen er 20 år, om det er 20årsgrense du vil ha. Det beste er om du klarer å overse de du syns ikke gir deg gode svar. 1
HopelessFear Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Hvorfor i all verden skulle forumet ha 20 årsgrense, når myndighetsgrensa er 18? 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Jeg mener det kommer an på mental alder jeg da. En 16åring kan svare like godt på et spørsmål som en på 30 uavhengig av "livserfaring". Alt handler om hva slags kunnskaper en har. Noen kan mer om et eller annet enn andre. Jeg for min del er 18 og svarer kun på tråder hvor jeg føler jeg kan bidra med mine kunnskaper og evt komme med synspunkter dersom jeg har opplevd noe av det samme. Synes det er verre med AB'er som må trolle rundt å lage drama ut av noe som ikke er drama at all.
Tullamore Dew Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Hvis du får et godt råd du vil følge, vil du da ikke følge det fordi den som ga det til deg er 16? Eller hvis du får et ræva råd fra ei på 40, vil du da følge det fordi hun er såpass gammel, og burde vite best? Poenget mitt er at sunn fornuft, erfaringer og vett ikke alltid kommer av høy alder. 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Ja, hvorfor i alle dager mener du 20-års grense er greit. Husk at man er myndig fra man er 18 år, og fullt lovlig kan gjøre betydelig værre ting enn å diskutere på nettet. 1
Armitage Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 (endret) De kommer med tøvete svar som de tror er riktig. Ingen av dem har greie på det og har heller ikke livserfaring. Mens den som starter tråden tror på hva disse sier Jeg vil gjerne høre hvordan du har planer om å opprettholde en aldersgrense her inne? Skal du kreve at samtlige medlemmer her inne møter opp for admin med legitimasjon? Endret 28. desember 2011 av Armitage 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 Hvis du får et godt råd du vil følge, vil du da ikke følge det fordi den som ga det til deg er 16? Eller hvis du får et ræva råd fra ei på 40, vil du da følge det fordi hun er såpass gammel, og burde vite best? Poenget mitt er at sunn fornuft, erfaringer og vett ikke alltid kommer av høy alder. Poenget var at de aldri kommer med noen gode råd. Bare vas de har hørt. Har til nå ikke sett en under 20 som kom med gode råd. Gi et eksempel? link takk
Labello Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 Poenget var at de aldri kommer med noen gode råd. Bare vas de har hørt. Har til nå ikke sett en under 20 som kom med gode råd. Gi et eksempel? link takk Hvordan har du alderen til de som poster? Er ikke alle som vet hvor gamle noen er. 2
Gjest lille pinnsvin Skrevet 28. desember 2011 #11 Skrevet 28. desember 2011 jeg er faktisk litt enig. ikke i at det skal være 20 års grense nødvendigvis... men synes gjerne forumet kunne vært mer forbeholdt de over 18. synes det har blitt vel mye 14-16 åringer her inne de siste årene. grunnen til at jeg likte meg her i første omgang var nettopp pga at dette var ett voksenforum. de under 18 har da virkelig nok av andre forumer å henge på.... og mange av spm de kommer med finnes det egne sider for... 5
Tullamore Dew Skrevet 28. desember 2011 #12 Skrevet 28. desember 2011 Poenget var at de aldri kommer med noen gode råd. Bare vas de har hørt. Har til nå ikke sett en under 20 som kom med gode råd. Gi et eksempel? link takk Hvordan vet du at de som kommer med vås faktisk er så unge? Gi et eksempel fra en tråd der det er et innlegg ala dette: "heeeei, mitt råd er fuck you. Hilsen Stine 16." 2
Gjest lille pinnsvin Skrevet 28. desember 2011 #13 Skrevet 28. desember 2011 Hvordan har du alderen til de som poster? Er ikke alle som vet hvor gamle noen er. veldig mange skriver hvor gamle de er 1
Polymorph Skrevet 28. desember 2011 #14 Skrevet 28. desember 2011 Ikke alle 16-18 åringer oppfører seg som drittunger, selvom det er noen av dem. Mvh, 18 år imorgen. 3
Tullamore Dew Skrevet 28. desember 2011 #15 Skrevet 28. desember 2011 Det er en del ungdommer som kommer innom her ja, vil jeg tro, men er ikke det bare bra da? Prøv å google et eller annet, du kommer garantert tilbake til kvinneguiden på 1 eller 2 googletreff. Og de 2-300 000 etter det igjen også. Det er ikke så rart at ungdommer som googler ting de er usikre eller redde for, oppretter tråder når de først kommer frem til et sted med litt info om det. Vil dere ikke heller faktisk hjelpe de som lurer på ting, enn å be de stikke av sted til et eller annet forum for ungdom der det er flere som lurer på det samme? Hvis noen ikke oppfører seg, så overse det. Samme det om de er 15 eller 50. Idioter finnes i alle aldre, men det gjør også smarte, oppegående mennesker. 2
HopelessFear Skrevet 28. desember 2011 #16 Skrevet 28. desember 2011 Eneste gangene jeg har irritert meg over småunger, er når en 14 åring prøver å gi råd om samboerskap. Da blir jeg litt irritert, for de aller fleste 14 åringer har ikke engang bodd alene, og i alle fall ikke med noen. 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. desember 2011 #17 Skrevet 28. desember 2011 Poenget var at de aldri kommer med noen gode råd. Bare vas de har hørt. Har til nå ikke sett en under 20 som kom med gode råd. Gi et eksempel? link takk "Jeg har ikke hatt mensen på 3mnd, kan jeg være gravid?" Svar fra en på 18; Ta en test and you'll know. Evt dra til legen. Svar fra en på 16; Ta en test. Svar fra en på 50; Ta en test. Jeg er lei dere AB-brukere som MÅ leke på KG hele tiden? Hvorfor ikke overse de svarene som bare er "svada"? Man trenger ikke 400års livserfaring for å svare seriøst på ett innlegg.
Labello Skrevet 28. desember 2011 #18 Skrevet 28. desember 2011 veldig mange skriver hvor gamle de er Lett å skrive en annen alder.....?
Rusken Skrevet 28. desember 2011 #19 Skrevet 28. desember 2011 Det er en del ungdommer som kommer innom her ja, vil jeg tro, men er ikke det bare bra da? Prøv å google et eller annet, du kommer garantert tilbake til kvinneguiden på 1 eller 2 googletreff. Og de 2-300 000 etter det igjen også. Det er ikke så rart at ungdommer som googler ting de er usikre eller redde for, oppretter tråder når de først kommer frem til et sted med litt info om det. Vil dere ikke heller faktisk hjelpe de som lurer på ting, enn å be de stikke av sted til et eller annet forum for ungdom der det er flere som lurer på det samme? Hvis noen ikke oppfører seg, så overse det. Samme det om de er 15 eller 50. Idioter finnes i alle aldre, men det gjør også smarte, oppegående mennesker. Enig Og her har man også mulighet til å få gode svar fra voksne mennesker som gjerne har opplevd en del. Jeg synes hvertfall det er hyggelig at man kan hjelpe hverandre her inne, uavhengig av alder. Har også sett at det har blitt opprettet en del tråder hvor voksne faktisk ber om svar fra tenåringer, fordi de lurer på ting ang. sine egene unger. 2
Gjest D_flatmajor Skrevet 28. desember 2011 #20 Skrevet 28. desember 2011 Hvis en 16-åring spør om noe, så anser jeg det som sannsynlig at en på den alderen kan gi et mer verdifullt svar enn noen på min alder eller eldre kan. Det er denne aldersgruppen som best kan relatere seg til å være 16 år i våre dager. Alle tror noe er riktig, alle mener de selv vet best. Uansett alder, og uansett erfaringsgrunnlag. Det hender jeg ser svar som jeg mener er ubrukelige. Da skriver jeg heller et alternativt svar som jeg mener er bedre. Sjansen er stor for at mange syns svaret mitt var verdiløst, men det er fordi vi alle betrakter verden fra vårt eget ståsted. Jeg er like ofte uenig med de som er eldre enn meg enn de som er yngre enn meg her inne. Uforstand og manglende evne til refleksjon har ikke en aldersgrense. Jeg ser på det som et sunnhetstegn å være noe skeptisk til alle svar, og å ikke tillegge noen mer/mindre rett til en oppfatning basert på alder. Livserfaring er verdifullt, men det er også verdifullt med flere aldersgrupper på et forum, med alt det fører med seg. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå