Gå til innhold

Gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går på p-piller og skulle ha mensen, så jeg begynte på uken med "sukkerpiller" der jeg ikke tar noen piller. Og jeg hadde sammenleie dagen før jeg fikk mensen, uten å bruke prevensjonsmiddel. Er det stor sjangse for at jeg blir gravid? Hadde baren mensen i to dager, og det er unormalt for meg.

MVH Anette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er beskyttet den uka du går på sukkerpiller også.

Skrevet (endret)

Det er sjanse for at du er gravid om du har samleie. Samme om du har mens eller bruker tre kondomer. Ta en test om du er usikker. :)

Endret av Tirkes
Skrevet

say what????

Skrevet

Det er sjanse for at du er gravid om du har samleie. Samme om du har mens eller bruker tre kondomer. Ta en test om du er usikker. :)

Takk Takk!

Vurderer sterkt å gjøre det :) Men skal vente minst ett-par dager til.

Skrevet

Er du helt sikker på det? Hvis man glemmer å ta en p-pille midt i brettet så må man bruke kondom i minst 5 dager for å være helt sikker.

Skrevet

Er du helt sikker på det? Hvis man glemmer å ta en p-pille midt i brettet så må man bruke kondom i minst 5 dager for å være helt sikker.

Skrevet

Hvis du glemmer piller må du være forsiktig ja, men hvis du tar alle pillene dine riktig er du beskyttet også under pillefri uke.

Skrevet (endret)

http://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/de-ulike-prevensjonsmidlene/p-piller/

"Bruk pillene riktig

Ta en pille hver dag i 3 uker (ett brett). Ta deretter en pillefri uke. Begynn med piller igjen i 3 uker, og så en pillefri uke. Du er beskyttet mot graviditet i den pillefrie uken, og får mensen. Noen brett har 7 sukkerpiller. Disse inneholder ikke hormoner, de er der for å gjøre det lettere å huske når du skal begynne på nytt brett."

Første jeg fant..

Endret av kontorstol
Skrevet

Man er selvfølgelig sikker i den pillefrie (sukkerpille) uka. Så lenge man tar pillene riktig er man kontinuerlig beskyttet.

Årsaken til at man kan bli gravid dersom man glemmer en pille før man har tatt pillene i 21 sammenhengende dager, er at mangelen av hormontilskudd i denne perioden lett kan føre til at kroppen får eggløsning av seg selv. Dette skjer ikke i den pillefrie uka, hormonene i pilla er designet for å sikre dette.

Skrevet

Når man putter i seg tabletter og i dette tilfelle hormoner så er det lurt å lese litt om hva man putter i seg og hvordan det virker.

Da hadde du kunne lest at man selvfølgelig er beskyttet også under den pillefrie uka.

Jeg blir oppgitt når unge og sikkert ikke fullt så unge kvinner bare stapper i seg p-piller uten å ane hva de gjør med kroppen. Det er også litt ansvar på leger og helsesøstre som gir det ut, de burde informere ordentlig.

Det er ikke ment å være sur bitch her, men en oppfordring til å sjekke ut hva man faktisk putter i seg hver dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...