Gå til innhold

Ingen mens på p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann.

Har gått på p-pillen synfase i over et år nå. Har alltid fått mensen på dag 2-3 i den pillefrie uken, men denne uken kom det ingen mens i det hele tatt. Skal begynne på hormonpiller igjen i morgen, så synes det er rart at den enda ikke har kommet. Jeg tenker jo først på om jeg er gravid, men det virker så urealistisk i og med at jeg går på pillen. Jeg har heller ikke følt meg noe stresset iforbindelse med jul og alt har egentlig vært normalt. Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke unormalt at mensen plutselig uteblir en gang i blant på p-piller, men jeg ville tatt en graviditetstest hvis den ikke kommer neste gang du skal ha mensen (evt. før hvis du kommer til å beholde barnet og vil starte med folsyre, slutte med alkohol etc.).

Skrevet

Du kan bli gravid på pillen, så HELT usannsynlig er det jo ikke. MEN jeg hadde tatt en test før jeg startet opp med hormonprevansjon igjen. Og jeg hadde ikke drukket eller brukt f.eks. snus/røyk før jeg hadde fått et klart svar. Og skal du beholde ville jeg startet opp med folsyre sånn "just in case".

Husk at p-piller kun er 99% sikkert. Dvs. at av 100 kvinner blir 1 gravid.

Skrevet

Får vel stikke bort og kjøpe en test, sånn for å være sikker.

Blir jo tullete av å gå og tenke på slikt hele tiden :sukk: Satser på at det bare er mensen som spiller meg et puss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...