AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Ja, igjen så kommer det et tema om svigermor. Men jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si til henne eller hvordan håndtere det. Jeg hater konflikter og det samme med min samboer. Vi har vært sammen i 4 år og fikk en datter for noen mnd siden. Dette er favorittsønnen hennes (utrolig har hun har satt den merkelappen på han)fordi han hjelper henne med ting og jatter med. Dette har da gjort at hun har satt han som sin "drømmemann" om han sier at himmelen er rød så er den rød, men over til poenget. Helt siden jeg ble gravid har hun slengt med leppa og jeg har lagt det bak meg, etter at frøkna har kommet har hun "bestemt" hva jeg skal gjøre med henne, hva hun kan høre på av lyder, hva som er skadelig og ikke. Hadde hun sagt dette som et forslag hadde det vært en ting, men hun sier ting som om jeg skader datteren min. Det gjør jeg ikke! ting vi gjør er sambo og jeg enig om. Han har da to barn fra før så han vet hva han gjør. På julaften hadde vi en avtale av jeg og frøkna skulle åpne gaver hos svigers med familien dems der. Dette var i utgangspunktet litt dumt, for sm ville ha snuppa der hele tiden, men nøyde seg med dette. jeg tilbrakte deler av julaften med min familie og dro fra dem med frøknas uåpnede gaver fordi jeg hadde lovet meg bort. Min familie syntes dette var leit, men forstod at det var avtalen. Når jeg er på vei ringer jeg sambo og sier at jeg er på vei og vi kan snart åpne pakker sammen. Da hadde dem altså gått bort fra avtalen helt uten videre og åpnet gavene. Da ble jeg utrolig lei meg. Jeg dro fra min familie for å tilfredstille noen andre sine behov, men som da hadde blåst i avtalen og kjørt sitt eget løp. Da jeg kom dit spurte jeg ene barnet til sambo om vi skulle åpne gavene til frøkna for jeg var så spent. Da sa sm at det måtte jeg vente med for dem skulle drikke kaffe først. Tenkte inni meg "at det skal du ta lang fart å drite i når du driter i avtalen vår" og sa at "jeg har ventet lenge nok så jeg åpner dem nå!". Dette fikk jeg ikke svar på bare en mine bak ryggen. Når jeg da åpner gavene så har hun satt seg på andre enden av bordet og brauter over at hun ikke vet hva hun får og ikke får sett noe som helst. I en ordentlig furten tone. Jeg ber henne komme å sette seg sammen med oss for å se om hun vil det, men det falt tydeligvis ikke i smak for jeg fikk ikke svar. Så når jeg da kommer bort til henne for å gi henne en klem for gaven avbryter hun meg igjen for å klage. JEg prøver da å si at eg skal gi henne en klem og takke for gaven. Da får jeg nok en gang en sur mine og en falsk blidhet. Slike situasjoner er det hele tiden. Hun prater nedlatende til meg og den andre sønnen som ikke er favoritt. Min sambo og samboeren til den andre sønnen får smil og blir behandlet pent og snakket til. Jeg lar nå være å ta tlf når hun ringer og prater ikke med henne når vi er der. Puuhh.. litt utblåsning, men det må da være lov en gang i blant
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 Klem til deg kjære TS!!! Jeg synes samboeren din burde stå opp for deg og si ifra.. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Hoi hoi... Her må favorittsønnen anskaffe seg noen baller å ta en prat med mora si for å sette henne på plass!!! Helt uaktuelt at mine foreldre hadde fått snakke til mannen min på den måten... Grøss og gru for ei dame!!!! til deg!!! 4
Gjest BamseB Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 For noe dritt... Føler med deg, det tar på i lengden å bli satt til side av folk man tvinges til å komme overens med!
Chelmon Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Hva har jeg egentlig gjort? Du har tatt fra henne favorittsønnen, og hun er veldig sjalu. Er enig med de over, her må din mann/hennes sønn si ifra at dette ikke er greit. 5
Daraya Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Har følelsen at dere kanskje ikke hadde så veldig bra avtale julaften. At du er hos dine foreldre en god del av kvelden med bare datteren din betyr jo at samboerens familie skal vente til du dukker opp. Det kan være provoserende når dere ikke har avtalt fast tid, men du likvel forventer at de skal vente med pakkeåpning. Kan du ikke se at det er vanskelig når det er større og utålmodige barn til stede der også. Hun er sur allerede før du kommer, du blir sur det øyeblikket du kommer inn i døren og oppdager at de ikke klarte vente og vips, 2 kvinner som surmuler og er irriterte. Det kunne vært unngått og jeg syns du oppførte deg ikke eksemplarisk heller. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Har følelsen at dere kanskje ikke hadde så veldig bra avtale julaften. At du er hos dine foreldre en god del av kvelden med bare datteren din betyr jo at samboerens familie skal vente til du dukker opp. Det kan være provoserende når dere ikke har avtalt fast tid, men du likvel forventer at de skal vente med pakkeåpning. Kan du ikke se at det er vanskelig når det er større og utålmodige barn til stede der også. Hun er sur allerede før du kommer, du blir sur det øyeblikket du kommer inn i døren og oppdager at de ikke klarte vente og vips, 2 kvinner som surmuler og er irriterte. Det kunne vært unngått og jeg syns du oppførte deg ikke eksemplarisk heller. vi haddeavtalt tid. og jeg var ikke sur når jeg kom. hilste og var normal. Om det skulle skjære seg så mener jeg at vi da i 2011 sender en melding slik at jeg kan fortsette hos min familie 2
juliane Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Neste år feirer dere sammen, enten hos svigers eller hos dine foreldre, og så er dere hos de andre året etter det. Slik alle andre med barn gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 Neste år feirer dere sammen, enten hos svigers eller hos dine foreldre, og så er dere hos de andre året etter det. Slik alle andre med barn gjør. Det har vi også avtalt. de årene har barna så er vi hos han sin familie og omvendt. Men dette er som sagt ikke bare i julen hun er slik. Det er flere ganger., Jeg har rdnet en tur for oss og den er da lagt opp til at vi drar etter bursdagen hans, for hadde vi dratt på dagen hans hadde det vært ille. ville ikke hørt noe nå, men når dagen kom ville jeg hørt at det var dumt han ikek er hjemme og de hadde ikke fått feiret han osv osv. og må si at han blir 40år
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 Unnskyld ordbruken men det høres ut som en dritt kjerring! Det er åpenlyst at hun er sjalu ja, sik har jeg også opplevd men ikke i denne grad. Syntes du det er greit at samboeren din ikke står opp for deg? Hvis han ikke har tenkt til å gjøre noe med saken syntes jeg du skal stå mer opp for deg selv fra nå. Sånt er uhørt uansett hvor sjalu hun må være. Jeg hadde aldri funnet meg i noe sånt. Hun kommer til og forsette å kjøre over deg om du ikke setter grenser
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #11 Skrevet 28. desember 2011 Unnskyld ordbruken men det høres ut som en dritt kjerring! Det er åpenlyst at hun er sjalu ja, sik har jeg også opplevd men ikke i denne grad. Syntes du det er greit at samboeren din ikke står opp for deg? Hvis han ikke har tenkt til å gjøre noe med saken syntes jeg du skal stå mer opp for deg selv fra nå. Sånt er uhørt uansett hvor sjalu hun må være. Jeg hadde aldri funnet meg i noe sånt. Hun kommer til og forsette å kjøre over deg om du ikke setter grenser Sant det du sier. JA, hun er en drittkjærring når hun holder på. Skal si det er deilig at det er flere som mener at hun er sjalu fordi jeg har sønnen hennes som en mann. Han er jo fantastisk. Ja, han kunne vel stått mer opp for meg og sagt ifra, men han er livredd konfrontasjoner. Men en av oss må vel gjøre noe eller si ifra snart.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #12 Skrevet 28. desember 2011 Ja, igjen så kommer det et tema om svigermor. Men jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si til henne eller hvordan håndtere det. Jeg hater konflikter og det samme med min samboer. Vi har vært sammen i 4 år og fikk en datter for noen mnd siden. Dette er favorittsønnen hennes (utrolig har hun har satt den merkelappen på han)fordi han hjelper henne med ting og jatter med. Dette har da gjort at hun har satt han som sin "drømmemann" om han sier at himmelen er rød så er den rød, men over til poenget. Helt siden jeg ble gravid har hun slengt med leppa og jeg har lagt det bak meg, etter at frøkna har kommet har hun "bestemt" hva jeg skal gjøre med henne, hva hun kan høre på av lyder, hva som er skadelig og ikke. Hadde hun sagt dette som et forslag hadde det vært en ting, men hun sier ting som om jeg skader datteren min. Det gjør jeg ikke! ting vi gjør er sambo og jeg enig om. Han har da to barn fra før så han vet hva han gjør. På julaften hadde vi en avtale av jeg og frøkna skulle åpne gaver hos svigers med familien dems der. Dette var i utgangspunktet litt dumt, for sm ville ha snuppa der hele tiden, men nøyde seg med dette. jeg tilbrakte deler av julaften med min familie og dro fra dem med frøknas uåpnede gaver fordi jeg hadde lovet meg bort. Min familie syntes dette var leit, men forstod at det var avtalen. Når jeg er på vei ringer jeg sambo og sier at jeg er på vei og vi kan snart åpne pakker sammen. Da hadde dem altså gått bort fra avtalen helt uten videre og åpnet gavene. Da ble jeg utrolig lei meg. Jeg dro fra min familie for å tilfredstille noen andre sine behov, men som da hadde blåst i avtalen og kjørt sitt eget løp. Da jeg kom dit spurte jeg ene barnet til sambo om vi skulle åpne gavene til frøkna for jeg var så spent. Da sa sm at det måtte jeg vente med for dem skulle drikke kaffe først. Tenkte inni meg "at det skal du ta lang fart å drite i når du driter i avtalen vår" og sa at "jeg har ventet lenge nok så jeg åpner dem nå!". Dette fikk jeg ikke svar på bare en mine bak ryggen. Når jeg da åpner gavene så har hun satt seg på andre enden av bordet og brauter over at hun ikke vet hva hun får og ikke får sett noe som helst. I en ordentlig furten tone. Jeg ber henne komme å sette seg sammen med oss for å se om hun vil det, men det falt tydeligvis ikke i smak for jeg fikk ikke svar. Så når jeg da kommer bort til henne for å gi henne en klem for gaven avbryter hun meg igjen for å klage. JEg prøver da å si at eg skal gi henne en klem og takke for gaven. Da får jeg nok en gang en sur mine og en falsk blidhet. Slike situasjoner er det hele tiden. Hun prater nedlatende til meg og den andre sønnen som ikke er favoritt. Min sambo og samboeren til den andre sønnen får smil og blir behandlet pent og snakket til. Jeg lar nå være å ta tlf når hun ringer og prater ikke med henne når vi er der. Puuhh.. litt utblåsning, men det må da være lov en gang i blant Avtale og avtale....virker som en rotete julaften. Du tar med deg vesla til din fam,og din sambo med sine barn hos mor. Selv om de ikke har sagt det,så kansje det ligger en skuffelse der også? Hadde kansje vært kjekt for sambo og barna og ha vesla der hele juloekvelden? Du skal komme for å åpne pakker til vesla...... Får man egen fam,så får man organisere litt bedre. Enten feirer vi jul her,eller der. Skulle jeg imvitert,så skulle gjester fått vært med hele kvelden,ikke dukke opp for å åpne pakker til en unge. Kan det være noe med deg selv? Kansje svigermor er på nett og skriver...min svigerdatter var med å delvis ødelegge julekvelden? Om din samboer har en mor,så har du valgt han,og leser at barna var der. Hvor var du for de? Om du føler deg delt,så kansje dere kunne laget julekveld selv og invitert foreldre og svigermor? Da er dere vertskap og legger føringen. Kansje hun i tillegg var sliten? Det krever tross alt noe å lage til jul,ha gjester osv. Har da hatt en del juler med gjester,og vet hvordan det kjennes. greit å være gjest,og bare nyte. At din sambo er favorittsønn,slik er det mange som sier. Desverre får du ingen trøst av meg. Kansje snu på svigermorproblemet? Det er like ange svigerdøtre. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #13 Skrevet 28. desember 2011 Sant det du sier. JA, hun er en drittkjærring når hun holder på. Skal si det er deilig at det er flere som mener at hun er sjalu fordi jeg har sønnen hennes som en mann. Han er jo fantastisk. Ja, han kunne vel stått mer opp for meg og sagt ifra, men han er livredd konfrontasjoner. Men en av oss må vel gjøre noe eller si ifra snart. Siden du har en så fantastisk mann,så er det vel en grunn til det.Hun må ha vært en god mor. At du kaller henne drittkjerring,sier meg mye om din modenhet. Du er mor hele livet.Tenk på at ditt barn blir stor en dag.... 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #14 Skrevet 29. desember 2011 For en dritt av en mann du har TS! Be han om å få på plass ballene slik at han klarer å stå opp for familien sin, hvorfor i alle dager ba han dem ikke vente når dere hadde en avtale? Og du TS, du har faktisk lov til å snu og dra tilbake til din familie når du allerede i bilen vet at de allerede har åpnet gaver. Hvis du ikke klarer å si fra, men bare jatter med svigermor og ikke engang sier fra til mannen din så er det søren meg ikke rart ingenting endrer seg. Hvis du vil at ting skal bli bedre så må du klare å si fra til både svigermor og mannen din! 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #15 Skrevet 29. desember 2011 For en dritt av en mann du har TS! Be han om å få på plass ballene slik at han klarer å stå opp for familien sin, hvorfor i alle dager ba han dem ikke vente når dere hadde en avtale? Og du TS, du har faktisk lov til å snu og dra tilbake til din familie når du allerede i bilen vet at de allerede har åpnet gaver. Hvis du ikke klarer å si fra, men bare jatter med svigermor og ikke engang sier fra til mannen din så er det søren meg ikke rart ingenting endrer seg. Hvis du vil at ting skal bli bedre så må du klare å si fra til både svigermor og mannen din! Jeg holdt på å snu for å åpne gaver med min familie, men når jeg vet at barna hans fra før er hos dem og venter spent til jeg og frøkna kommer for å se hun får så har jeg ikke hjerte til å snu og ikke komme den kvelden. Hadde han ikke hatt barn hadde jeg snudd på flekken uten tvil. Og JA, min mann kan gro på seg baller og stå opp og jeg kan bli flinkere til å si ifra, men nå har jeg da lært. slike avtaler finner ikke sted lengere.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #16 Skrevet 29. desember 2011 Hvor gammel er du ts? Å kalle moren til din fantastiske samboer for drittkjerring... Vel, du vet at hun har en stor del av takken for at han er blitt den han er? 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #17 Skrevet 29. desember 2011 Hvor gammel er du ts? Å kalle moren til din fantastiske samboer for drittkjerring... Vel, du vet at hun har en stor del av takken for at han er blitt den han er? om du leser så ser du Aat jeg kaller henne en drittkjærring NÅR hun holder på slik. og har også nevnt at hun er fantastisk utenom.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #18 Skrevet 29. desember 2011 om du leser så ser du Aat jeg kaller henne en drittkjærring NÅR hun holder på slik. og har også nevnt at hun er fantastisk utenom. Man kaller ikke folk drittkjærring uansett, i hvertfall ikke hvis man er voksen. Og særlig ikke hvis "hun er fantastisk utenom". Med en slik holdning blir det vanskelig å få ting til å fungere. Når du skriver slik om henne så tenker i hvertfall jeg at du har minst 50% av skylda for vanskelige situasjoner som oppstår.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #19 Skrevet 29. desember 2011 Men hva ville du kalt en person som du har laget en avtale med på julaften, men som ikke bryr seg. du drar fra familien din med uåpnede gaver som du bringer vider til noen du trodde ventet deg, men som ikke har brydd seg om avtalen. Du kommer dit og later som ingenting, du blir møtt med at du ikke får åpne gavene til ditt barn fordi dem skal drikke kaffe først.( dette er da sm som mener og ingen andre) Når du åpner gavene med bonusbarnet får du en nebbete sm som syter høylytt over sikten og vil bli behandle spesielt og gidder da ikke og sette seg hos dere for å se gavene, men ha ting på sin måte. når du prøver å si takk og gi en klem blir du møtt med en nebbete tone om hva som er galt og hva hun ikke fikke se. Dette er da 1 av mange ting. Hun er en fantastisk bestemor og mor, men ærlig talt, slik oppfører en seg ikke i den alderen,
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #20 Skrevet 29. desember 2011 Jeg syntes det er greit å kalle hun en dritt kjerring når hun faktisk oppfører seg som en, uansett hvem hiun måtte være. Hun fortjener ikke noe mer klapp på ryggen fordi det er hans mor, det gir hun ikke noe mer rett til å trampe over kjæresten. Jeg syntes det er dårlig gjort ovenfor din samboer også, det er jo respektløst å holde på sånn med hans kjære. Det er dumt han ikke tørr å stå opp for dere men det er på tide, kan hende det ligger mange misforståelser bak. Jeg hadde det vanskelig med svigermor selv men kuttet til slutt all kontakten med hun og sa klart ifra at jeg ikke fortjente det hun holdt på med og at det var kvalm oppførsel fra en voksen dame. Jeg syntes også vi skal huske på at mannen til ts er en voksen mann ! Den han er i dag trenger IKKE være moren som har formet. Jeg har selv en samboer med en vanskelig mor og ikke en helt vanlig barndom, ville aldri valgt det samme for mine barn og han er den beste mannen jeg har møtt. Takket være han selv, ikke moren! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå