Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig interessert i interiør og Ikea katalogen er min største venn stort sett hele året :) Har tenkt mer og mer på en karriere innen dette men da vil jeg eventuelt gå NKI interiørstudie deltid. Er det noen som har ærfaring med dette kurste og/eller NKI i det hele tatt??

Har hørt at dette studiet kan være litt vanskelig siden man studerer uten hjælp, stemmer det??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du også på det?? Me tooo!!!!

Skrevet

I know. Skal jeg flytte hjem må jeg jo syssle med noe :)

Hørte et eller annet med "no brain" i forbindelse med NKI her en dag, men da får vi kutte ut å slenge på NKI og si kun interiørarkitekt. Problemet løst :briller:

Fra fleip til fakta. Har seriøst vurdert det ja. For meg er det en ganske stor lidenskap så noe sånnt no måtte jo hvært perfekt??

Kanskje vi skal pusse opp gode gamle Norge jeg å du snuppa?? :D

Skrevet

Jeg også, har tenkt på det leeeeeeeenge. Passer meg perfekt! Framtidsdrømmene er også på plass, så det er vel bare å sette i gang. :wink: Så morro. Vi to kan nok på utretta maaaasse tenker jeg. 8) Kan jo værte greit å ha noen å "samarbeide" litt med også da. Tips og råd.

Skrevet

Hei

Jeg kjenner ikke til den aktuelle studieretningen, men tok selv offentlig administrasjon og økonomi på NKI (eller var det NKS?) for en del år siden.

Det du bør tenke på er om kurset gir vekttall og studiekompetanse.

Ellers er interiørarkitekt en beskyttet tittel så vidt jeg vet, og krever studier fra kunst&håndtverkshøyskolen eller arkitekthøyskole.

Du bør derfor tenke på hva du vil bruke utdanningen til - det krever tross alt mye tid og penger. Vil du ha det som et autorisert yrke bør du søke de ovenfor nevnte utdanningene. Hvis du ser på det som en interesant hobby, og kanskje til eget bruk i heimen - søk NKI

mvh

Ambi

Skrevet

Det er snakk om interiørkonsulent.

Skrevet

Det har jeg også lyst til å ta :D Skal bare bli ferdig med det jeg holder på med nå først jeg.

Skrevet

Ok, da tok jeg feil. Kanskje fordi thea skerev.

"Hørte et eller annet med "no brain" i forbindelse med NKI her en dag, men da får vi kutte ut å slenge på NKI og si kun interiørarkitekt..."

Vel tenk deg godt om - hva gjør en interiørkonulent av yrke?

Ambi

Skrevet

Åja, ser det nå. :)

I alle fall, dette er fra NKI sine sider:

Som ferdig utdannet Interiørkonsulent NKI vil du være kvalifisert til å arbeide med egne oppgaver, som frilanser eller som ansatt på et arkitektkontor, i håndverksfirmaer eller i møbel- og spesialforretninger (for eksempel forretninger for kjøkken, bad, belysning, tekstil m.m.). Du har dessuten forutsetninger for å kunne utdype og perfeksjonere deg innen de enkelte faggruppene.
Gjest Anonymous
Skrevet

Vil bare si at interiørkonsulent er et vanskelig yrke å få jobb innen, Du må ha usedvanlig spisse albuer og jobbe hardt med å skaffe kontakter. Derfor er det vanskelig å studere alene. Det er et typisk yrke hvor du får jobb via bekjentskaper.

Det er også veldig mange som drømmer om utdanne seg innen interiør derfor gjelder det å være Best.

Skrevet

Den som intet våger, intet vinner. :blunke:

*bretter opp ermene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...