Thea Skrevet 21. desember 2003 #1 Skrevet 21. desember 2003 Siden i går har det skjedd en del rare og vannvittig irriterende ting med compen her Når jeg skulle logge meg på nettet i går poppa det opp istedet for sol startsiden en gul side der det stod "warning, you are on pedo files" eller noe lignende.Der står det også noe ræl om fbi, aksjoner osv osv... Sammen med denne siden kommer det også opp en blå side der ip adressen vår står, hva slags windows program vi bruker, hvilket selskap vi får internet ifra, at datamaskina vår visstnok er proppfull med bevis og at livene våre er i fare. Disse sidene er temmelig trøblete å få bort men det går og de kommer igjen og igjen om vi slår av compen. Internet slår seg også av igjen etter en liten stund. Hva pokker er dette for noe??? Vi har Norton antivirus som visstnok ikke finner noe feil.Har noen flere opplevd dette??? Er det bare tull og fanteri eller kan vi regne med å bli knerta av FBI i løpet av kort tid??? VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG
Morgan Skrevet 21. desember 2003 #2 Skrevet 21. desember 2003 Høres ut som bare rølp for meg,det er ikke slik etaten jobber hvis de er ute etter deg.Tenk etter selv...nei,det er nok noe spion-cookie-mannskit du har fått innpå...endel cookies er ganske hissige. Du har Ad-aware?
Thea Skrevet 21. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2003 Heeeei klompen. Det var jammen long time no see :D Jepp, har ad-aware og kjørte den i går kveld og fjærna no rusk og rask, men det ser jo ikke ut til at det funka Men er det noen fare for at de kan ha koblet internet`en opp til noe utenlandsk dritt selskap?? Har jo ikke lyst til å bruke januar lønna til å nedbetale regning på 300.000 jeg da
Postmannen Skrevet 21. desember 2003 #4 Skrevet 21. desember 2003 Det høres mer ut som en Trojan det du har fått. Post hele meldinga du får her, eller prøv å putt hele medlinga i søkeboksen på Google eller noe. Har du oppkobling til intenet via modem/ISDN kan du sjekke at det nummeret du ringer opp, er riktig. På Linuxboxen min kan jeg sjekke det med "ifconfig" kommandoen. Tror det finnes noe lingende til Windows også. [Postmannen@localhost Postmannen]$ /sbin/ifconfig ippp0 Link encap:Point-to-Point Protocol inet addr:130.67.X.X P-t-P:130.67.51.128 Mask:255.255.0.0 UP POINTOPOINT RUNNING NOARP MTU:1024 Metric:1 RX packets:33836 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:31946 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:30 RX bytes:20649380 (19.6 Mb) TX bytes:4700423 (4.4 Mb) Nå vet jeg at IP-adresse 130.67.51.128 tilhører telenor, så da er saken grei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå