Gjest gurimalla Skrevet 28. desember 2011 #21 Skrevet 28. desember 2011 Dette hørtes ut som en utrolig hensynsløs og egoistisk mor. Man røyker da ikke inne når man har barn!!?? Jeg har ikke hørt på maken. Kommer aldri til å utsette mine barn for noe sånt. Helt enig! Greit at hun bestemmer selv om hun skal røyke eller ikke, men innerøyking er ikke greit i det hele tatt! 2
Jade Skrevet 28. desember 2011 #22 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har prøvd å ta det opp med mamma utallige ganger. Jeg begynte med å legge frem saken på en någenlunde saklig måte og forklare henne hvordan jeg hadde det. Det ble rett og slett møtt med surhet og jeg fikk forklart at jeg skulle passe mine egne saker. Si at luften du puster i, og lukten på klærne dine faktisk er "dine egne saker". 2
Casall Skrevet 28. desember 2011 #23 Skrevet 28. desember 2011 Jeg synes det er skikkelig egoistisk av henne. En ting er å røyke, men da får man i det minste røyke ute! Stakkars barn som må vokse opp i den lufta. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #24 Skrevet 29. desember 2011 Tror du ikke barnevernet har nok å gjøre, tror du virkelig at de legger seg opp i om en mor røyker inne foran barna... Er du helt blåst??? Enig,tror hun har røyka sokkene sine.
Montefalco Skrevet 29. desember 2011 #25 Skrevet 29. desember 2011 Røyking er lavklasse-oppførsel allerede, røyke inne i boligen er enda verre. Likevel er det hennes hjem og hennes avgjørelse, du har bedt henne slutte å røyke inne uten å nå frem, da har du gjort det du kan. Masing fra din side fører ikke frem, det blir bare sur stemming. Hadde du vært yngre (la si 10 år) hadde jeg anbefalt å kontakte barnevernet. Jeg er helt uenig. Det er deres hjem ikke bare morens. Etter min mening er det et personlig valg å oppholde seg i et røykfullt hjem. Vel og merke om du er voksen. Barn kan ikke ta dette valget. Derfor burde det være ulovlig å røyke i private hjem der det bor barn. 1
Montefalco Skrevet 29. desember 2011 #26 Skrevet 29. desember 2011 Enig,tror hun har røyka sokkene sine. Barnevernet har alt for mye å gjøre, men burde ha tatt tak i et slikt tilfelle. Jenta plages av morens røyking, og passiv røyking er beviselig helseskadelig. At foreldre kan utsette baret sitt for slikt er uforstålig. 1
Gjest Thessie! Skrevet 29. desember 2011 #27 Skrevet 29. desember 2011 Begge mine foreldre har vært storrøykere i alle år, men de siste årene har mamma hatt et av-på forhold til røyken. Nå klarer hun seg av og til flere måneder uten å røyke. Begge satt vanligvis og røykte i stuen hvor jeg og søsteren min tilbringer 99% av tiden vår når vi er hjemme. Men nå har hun begynt å ihvertfall bruke kjøkkenet som en fast plass. Hun har selv ønsket å slutte og jeg har hjulpet henne litt på veien. Jeg har alltid spurt om hun kunne ihvertfall gå ut på kjøkkenet og røyke fordi jeg synes det var ubehagelig, men hun nektet. Så da begynte jeg å hoste hver gang hun tok fram en røyk. Jeg viste også tv-programmer om folk som har dødd av passiv røyking og spurt om hun ville at vi skulle ende opp sånn og om hun ikke da ville få veldig dårlig samvittighet. Jeg sa også at læreren min synes at alle voksne som røykte med barn tilstede var dårlige foreldre, det fortale jeg henne og sa også at det da gjaldt henne. Jeg viste henne også skoleboken min om alle negative konsekvensene av røyk. Dette fikk henne til å slutte i perioder, og til å ta mer hensyn. Nå røyker hun på kjøkkenet med viften på og åpner vinduet når hun røyker i bilen. Om det er den beste og snilleste måten er det nok ikke, men den funket. Fokuser på DIN helse ikke hennes helse når du snakker med henne. Hun bryr seg nok mer om din enn sin egen. Hun får nok dårlig samvittighet, men hun vil få enda dårligere samvittighet dersom du faktisk blir syk en gang.
Fru Filifjonka Skrevet 30. desember 2011 #28 Skrevet 30. desember 2011 Dårlig gjort å utsette barn for passiv røyking i sitt eget hjem! Jeg ville flyttet ut så fort som mulig og aldri kommet på besøk. De hadde selvfølgelig vært velkommen hos meg, mot at ingen røykte inne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå