Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Gjest anonymus
Skrevet

Jeg er en 19 år gammel jente, som har slitt med stoore pupper siden jeg var 12-13 år. Jeg har alltid vært den som ble kalt "hun med puppene". Har blitt spurt om jeg ikke tipper fremover, og helt ærlig, så gjør jeg vel kanskje det? Holdningen min er absolutt ikke fin! BH-stroppene på BH-en min i strl 70G som egentlig er aaltfor liten, borrer seg ned i skuldrene mine. Jeg finner ikke klær som sitter fint, og kjoler og fine topper kan jeg bare glemme! I klesskapet mitt har jeg nesten bare hettejakker... Sliter også ofte med at jeg har vondt i nakken, skuldre og rygg. Vet ikke om det har en sammenheng, men tror kanskje det har litt med det å gjøre.

Jeg er for tiden 55kg og ca 163cm tror jeg. Er ikke det da ganske stort og ikke så utrolig lekkert med så store pupper som rommer mer enn en G-cup?

Så det jeg egentlig lurer på her, det er om det er noen der ute som har tatt brystreduksjon, og som er villige til å dele sine erfaringer med meg? Hvordan skal jeg gå fram, hva er positivt, hva er negativt? Hvilke klinikker finnest det, og hvilken er best? Spiller ingen rolle hvor i landet den er, kun det beste er bra nok når det gjelder kroppen og helsa, ikke sant? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt det :) Jeg var også 19, det er veldig ungt, noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde ventet litt, men det er svært sjeldent. Stort sett er jeg super fornøyd med mitt valg, og svevde på en lykkesky i flere år etter operasjonen. Da jeg kom hjem prøvde jeg på meg alle jakkene mine, dressjakker og slikt, det var så gøy å endelig kunne kneppe igjen den øverste knappen.

Jeg kan fortelle hvordan jeg gjorde det:

Dro først til fastlegen, og fortalte hvordan jeg følte puppene hindret meg både fysisk og psykisk i hverdagen, han sjekket at min bmi var normal, så fikk jeg henvisning, og da er egentlig mye gjort.

Jeg fikk en liste over private steder jeg kunne gjøre det, jeg bor i Oslo, og valgte Colosseum klinikken. Der fikk jeg time til konsultasjon, kirurgen så på puppene, alt gikk veldig fort. Han sa at OK, det er ditt valg, men at jeg måtte være klar over at det blir stygge arr etter en slik operasjon. Han var veldig åpen og ærlig om alt, og sa rett ut at Jo, dessverre, man vil få arr etter dette.

Så fikk jeg masse info, betalte egenandel på rundt 300kr og fikk tid for operasjon.

Jeg er veldig fornøyd med Colosseum klinikken. Det meste har vært positivt, men av det negative så kan jeg si at ja, man får arr. De blir mer og mer borte, men det går sakte, har tatt flere år. Jeg kommer nok aldri til å sole meg toppløs for å si det sånn.

Det var også litt vondt etter operasjonen, og ble litt handikappet noen dager, kunne ikke løfte armene over hodet, løfte noe tungt etc. Men det gikk helt fint. Verst var det at det var vondt i stingene. Det er viktig å få mye info om operasjonen, hva de gjør, hva som skjer i forkant og etterkant.

Dette fikk jeg heldigvis mye info om, og det har nok gjort at alt har gått så fint. Jeg var så lei av de digre muggene da jeg var 19, så jeg sa at jeg ville ha a-cup til kirurgen. Han sa han skulle ta hensyn til at jeg ønsket betydelig mindre bryster, men at jeg ikke ville få så små, og det er jeg veldig glad for idag, jeg føler i etterkant at kirurgen visste veldig godt hva han drev med. Idag har jeg C-cup og er veldig fornøyd.

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor mye gram dere fjernet? Jeg fjernet 325 på det ene og 313 på det andre. Jeg brukte 65 i-j før. Jeg har ikke tatt av bandasjen enda, men synes det virker som jeg har tatt lite når jeg leser rundt! Men 65 i-j høres veeeeldig stort ut, men når man bruker så liten str i livet så må man ha en stor cup. Cupen til 65 i-j tilsvarer vel en 75 d eller noe? Uansett, føler jeg fikk fjernet lite, men det er noe bare noe jeg tror. Så lurer på hva du/dere fjernet? :-)

AnonymBruker
Skrevet

JEg fikk utført operasjonen når jeg var 15. De rådet meg til å vente, men jeg hadde det så fælt med de gigapuppene så jeg ville gjøre det uansett. Det gikk veldig raskt å få operasjon, og jeg også svevde på en sånn sky i mange år; det var det beste som hadde hendt meg! Endelig kunne jeg bruke vanlige klær og bh jeg også. Jeg vet ikke hvilken str jeg hadde; jeg kan ikke huske at jeg bruke vanlig bh, ingen passet jo.. :kjefte: Men jeg fjernet neste en kilo til sammen; og det er jo ganske mye. Siden jeg var så ung vokste puppene litt i ettertid; men ikke så mye. Det var bare pent. Hadde nedsatt følelse i noen år, men det gikk seg til etter en tid. Som voksen har jeg vært veldig fornøyd med mine iallefall. :jepp:

Jeg ble operert ved St Elisabeth i Trondheim; men jeg vet ikke om det eksisterer i dag, dette er nå mange år siden.

Jeg vil absolutt anbefale deg denne operasjonen hvis du plages så mye... jeg fikk økt livskvalitet og et helt nytt liv etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...