Gå til innhold

Hvor tykkas er jeg egentlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagt så på meg de siste årene, og sitter å hater meg selv nå. Er 166cm og 71kg. Føler meg som en smultering:((( er jeg feit, eller bare fyldig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, litt fyldig kanskje :) Men kan ikke si noe helt sikkert, siden du ikke har lastet opp noen bilder av kroppen din.

Gjest UngKalven
Skrevet

Du er så feit som du er uansett hvordan andre definerer deg.

Skrevet

Takk:-) Føler meg som den tjukkasen, gruer meg til gallamiddag med jobb om en mnd. Vil ikke vise meg i kjole:(

Skrevet

Til ung kalven: Det er jeg da fullstendig klar over. Men, jeg lurer på om jeg er så feit som jeg føler meg.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

trener du? eller er det stort sett bare fett?

jeg vil tro at du ikke har så vondt av å gå ned 10 kg nei..

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Gjest UngKalven
Skrevet

Til ung kalven: Det er jeg da fullstendig klar over. Men, jeg lurer på om jeg er så feit som jeg føler meg.

Ettersom vekte/høyde ikke er så veldig ille og du likevel føler deg som en smultring, vil jeg si nei. Du er nok litt tynnere enn du tror.

Skrevet

Ikke hat deg selv - det kommer det i hvert fall ikke noe godt utav. Bruk den måneden før gallamiddagen med å smile til deg sjøl i speilet - hver morgen, drikk mye vann, gå en lang tur hver dag og spander på deg en fin kjole i en kledelig farge.

Lykke til - verden venter på deg der ute :klemmer:

Skrevet

Om det trøster, så er jeg gravid og kommer til å nå 70 kilo på null komma niks. Jeg er 165 jeg også. Veier 65 nå og må småspise for å holde kvalmen i sjakk. :/

Før veide jeg 78, og gikk ned til 60 etter en tur til ærnæringsrådgiver. Anbefales.

Gjest Survival
Skrevet

trener du? eller er det stort sett bare fett?

jeg vil tro at du ikke har så vondt av å gå ned 10 kg nei..

Egentlig syns jeg at du og andre uten relevant utdanning eller kunnskap om tema, bør la være å svare sånn som du gjør nå. Å si at en person kunne hatt godt av å gå ned 10 kg uten at du vet noe som helst om personen, er litt bekymringsverdig. Jeg har poengtert dette før og gjør det gjerne igjen: Forholdet mellom høyde og vekt er ikke alltid en god indikasjon på hvor sunn eller frisk personen er.

En utdannet lege eller ernæringsfysiolog kan gi et ordentlig, riktig svar på spørsmålet ditt ts. Da får du anledning til å ta både blodprøver, måle fettprosent og ta andre prøver som vil vise om du er sunn og frisk eller bør gå ned i vekt. Nå vet jeg at kanskje helsa ikke var hovedpoenget her, men å se bra ut i gallakjole, men uansett.

• Liker 4
Skrevet

Ikke hat deg selv - det kommer det i hvert fall ikke noe godt utav. Bruk den måneden før gallamiddagen med å smile til deg sjøl i speilet - hver morgen, drikk mye vann, gå en lang tur hver dag og spander på deg en fin kjole i en kledelig farge.

Lykke til - verden venter på deg der ute :klemmer:

Tusen takk:-))

Gjest NozMonster
Skrevet

Egentlig syns jeg at du og andre uten relevant utdanning eller kunnskap om tema, bør la være å svare sånn som du gjør nå. Å si at en person kunne hatt godt av å gå ned 10 kg uten at du vet noe som helst om personen, er litt bekymringsverdig. Jeg har poengtert dette før og gjør det gjerne igjen: Forholdet mellom høyde og vekt er ikke alltid en god indikasjon på hvor sunn eller frisk personen er.

En utdannet lege eller ernæringsfysiolog kan gi et ordentlig, riktig svar på spørsmålet ditt ts. Da får du anledning til å ta både blodprøver, måle fettprosent og ta andre prøver som vil vise om du er sunn og frisk eller bør gå ned i vekt. Nå vet jeg at kanskje helsa ikke var hovedpoenget her, men å se bra ut i gallakjole, men uansett.

ja, det er jeg egentlig så absolutt enig i, men jeg tenkte bare at siden ts sa hun ikke følte seg vel..og det er ikke noe ålright å ikke føle seg komfortabel og vel selv!

jeg mener så absolutt ikke at jeg tror at ts ikke er en flott kvinne, slik som hun er!! :)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men min aller beste vennine er sikkert 10cm lavere enn meg og 15kg tyngre. Og hun ser fabelaktig ut! Store pupper, strutterumpe, hofter, et fantastisk krøllete langt hår, verdens vakreste ansikt, en fantastisk person rett og slett. Når vi er ute på byen sammen samler menn seg rundt henne som Ole Brumm til honningtreet. Hun er fyldig, ja, men hun bærer kiloene perfekt og har en vanvittig utstråling og selvtillit!

Meg, derimot, lang, tynn og hengslete, men hun drar menn!

Alt ligger i selvtillitten!

Se deg i speilet, ha tro på deg selv, tenk at du er deg, og helt super! Finn deg en kjole som passer deg perfekt, smink deg og dress deg opp, du kommer til å se smashing ut!

Skrevet

Signerer denne.Ta deg en tur til ernæringsfysiolog eller fastlege dersom du er i tvil og ønsker å endre vekten din.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er like høy som deg, og veier 5 kg mindre, og jeg synes selv jeg er overvektig. Men det kommer jo an på hvordan du bærer vekta. Hos meg disser det overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...