Gå til innhold

Julemiddagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pga min/din/vår familie så skal vi feire jula på tirsdag i år. Familien til sambo kommer og jeg skal lage maten. Nå har jeg ikke laget mat til så mange noen gang og har derfor kjøpt inn over 4 kg benfri skinkestek og 2.7 kg medisterdeig.

Men så lurer jeg på hva jeg skal spe den deigen med for å få farse da, så jeg kan steke medisterkaker?

Tror dere jeg har nok mat til 6 voksne og 4 barn, hvor flere av de voksne spiser bra når det er god mat? Vi skal ha litt julepølse ved siden av og det vanlige tilbehøret: Rødkål, surkål, rosenkål og poteter.

Hvor mange kg poteter bør jeg beregne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal regne 500 gram ribbe pr person. Jeg bare krydret medisterdeigen med litt salt og pepper jeg. Synes den smaker best når den ikke spes ut noe særlig.

Skrevet

Ok, da blir det til at jeg gjør det jeg også. Får håpe det holder her da... Litt dumt å gå tom for mat også, men jeg tror vel ikke det skjer her :-?

Skrevet

Sikkert ikke. Julemat er veldig tung mat. Jeg har kjkøpt litt for mye jeg da - er nemlig også livredd for å ha for lite. Dessuten er kald ribbe godt til frokost senere i jula. Har kjøpt 4,1 kilo ribbe til 6 voksne mennesker. Masse medisterkaker (som ble stekt tidligere i desember og ligger klare i fryseren) masse sossiser og litt julepølse. MMmmmm..gleder meg skikkelig til maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...