AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Hei! Jeg lurer på litt angående voksing av armhulene. Vanligvis har jeg alltid brukt høvel for å barbere meg under armene. Men så er det kjipt at håret kommer veldig raskt tilbake etter barbering og ofte får jeg sånne mørke stubber(har svart hår). Når jeg bruker høvel får jeg liksom heller ikke helt glatt hud heller, blir litt stubbete. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på voksing og kjøpte Veet wax strips for armhuler og bikinilinje. Det står på pakken at den er effektiv på kort hår, mellom 2-5 mm. Jeg barberte meg først slik at jeg hadde kort nok hår, men 2 mm, er ikke det veldig kort hår da(har jo litt mer enn det:P)? Jeg barberte meg ganske kort, nesten bare stubber sånn litt utstikkende hår igjen, så burde jeg la det vokse litt mer før jeg vokser det? Jeg prøvde å vokse under ene armen, men det funket ikke så bra. Stubbene gikk liksom ikke av, hva gjorde jeg galt? Fulgte bruksanvisningen. Det står at man skal dra av stripsen raskt og fort, men det gjør jo jævlig vondt! Hvordan kan jeg unngå at det gjør så vondt og hvordan få et godt resultat? Ble jo ikke så bra denne gangen, men tror det var fordi jeg hadde veldig kort hår, nesten bare stubber som sagt. SÅ: Hvordan vokser dere for et glatt/godt resultat? Hvor lange hår har dere da? Hvordan unngå at det gjør så vondt? ...har jo fortsatt vondt under den ene da jeg prøvde meg litt i går... Er amatør på dette så håper på gode tips!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Jeg bruker epilator, så har jeg litt mer "kontroll" på smerten istedenfor at alt kommer på en gang Tror kanskje at håret bør være nærmere 5 enn 2 milimeter for å få skikkelig tak. Strekk huden godt, egentlig burde du ha noen som kunne dra av for deg. Synes sånne voks-strips er noe skikkelig herk egentlig. Jeg fikk ikke til på leggene engang, kan tenke meg at armhulene er 10 ganger verre! Jeg har lest før at noen anbefaler å gå til en proff første gang, så kan man vedlikeholde selv senere. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå