Gå til innhold

Hormonspiral-erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med det? (gjerne folk som ikke har barn, og gjerne folk som prøver å bygge litt muskler). Leste at p-piller ikke er så gunstig for muskelvekst, noen som vet om det samme gjelder for hormonspiral(siden det er hormoner)? Og hvordan er det å evt bli gravid etter man har hatt den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn, holder på å trene til opptak, må derav øke kondisjon og bygge muskler.

Den første uken jeg hadde den, så var trening uaktuell, pga smerte. men etter ca 1 uke, var trening tilbake til normalt. det eneste jeg har merket av endringer er at jeg er mer sulten nå enn før.

er fremdeles ikke gravid.

merker ingn endring i treningen og utvikling med spiral enn fra da jeg brukte p-plaster.

Skrevet

Har ikke barn, holder på å trene til opptak, må derav øke kondisjon og bygge muskler.

Den første uken jeg hadde den, så var trening uaktuell, pga smerte. men etter ca 1 uke, var trening tilbake til normalt. det eneste jeg har merket av endringer er at jeg er mer sulten nå enn før.

er fremdeles ikke gravid.

merker ingn endring i treningen og utvikling med spiral enn fra da jeg brukte p-plaster.

Okei, takk for erfaring :)

Skrevet

Det eneste jeg har å komme med er at jeg ikke merker noe som helst til den, slipper til og med mensen :lur: og alt tullet som hører med :) Genial syns i hvertfall jeg :)

Skrevet

Det høres veldig bra ut! Blir nok fort en tur til legen for å høre om det ja. Noen som vet noe om den kan være et hinder i å evt bli gravid senere?

Skrevet

Det skal ikke være noe større hinder med en spiral, enn noe andre former for prevansjon.

Men alle kropper er forskjellig.

Skrevet

En spiral virker mer lokalt i livmorhalsen og området rundt. P-piller viker jo på "hele kroppen". Selvom spiralen også har hormoner holder de seg til området hvor det er meningen at de skal holde seg.

Jeg har mini-spiral, ingen barn, ingen smerter eller mens, og er SUPER FORNØYD!! :D

Skrevet

En spiral virker mer lokalt i livmorhalsen og området rundt. P-piller viker jo på "hele kroppen". Selvom spiralen også har hormoner holder de seg til området hvor det er meningen at de skal holde seg.

Jeg har mini-spiral, ingen barn, ingen smerter eller mens, og er SUPER FORNØYD!! :D

Hva er "mini-spiral"? Er det noe annet enn hormon/kobberspiral?

Skrevet

Hva er "mini-spiral"? Er det noe annet enn hormon/kobberspiral?

Er med på et forsøksprosjekt i Trondheim. Er en hormonspiral som er litt mindre enn vanlige hormonsoiraler for yngre kvinner. Gå gjerne inn på Medicus sine hjemmesider og les mer. :)

Skrevet

Hva slags bi virkninger gir hormonsipral? Legger man på seg? Påvirker det humøret? Og ca. hva koster den?

Man kjøper en og drar til legen og får lagt den inn? Gjør det vondt? Da kan den sitte i fem år sa legen min.

Skrevet

Hva slags bi virkninger gir hormonsipral? Legger man på seg? Påvirker det humøret? Og ca. hva koster den?

Man kjøper en og drar til legen og får lagt den inn? Gjør det vondt? Da kan den sitte i fem år sa legen min.

Jeg har ingen bivirkninger i det heletatt, humørsvingningene som jeg hadde på p-pillen er helt borte, ikke lagt på meg eller fått større matlyst. Jeg har derimot mistet mensen som jeg sa over her. Og eneste jeg sitter igjen med er litt kramper rundt den tiden mensen sku kommet og litt rundt eggløsning.

Hormonspiralen koster rundt 1200 kr, du må også ha time for å prate med legen din (ca 180kr) og en time til innsetting (kostet 500 og noe for meg, måtte ha to leger der inne... ). Så kom vel tilsammen på nesten 2000 kr :snurt: menmen! Jeg har den i 5 år. Jeg ville brukt samme summen på p-piller i året nesten. Så rimligere i lengden, men en investering altså :)

Jeg fikk veldig vondt da den ble satt inn, besvimte vel, og hadde problemer med magekramper i en mnd etterpå. Bra kjipt når det sto på, men verdt det når som jeg ikke har mensen og ikke merker noe til spiralen. Jeg ville tatt noen ibux eller noe en times tid før den skal settes inn, hjelper vistnok :)

Skrevet

Jeg tror virkelig det her kan være noe for meg jeg!

Skrevet

Noen som vet når man må sette den inn? Legen snakket noe om "når du begynner på ny syklus" og så når jeg får mensen, eller rett før??? Skjønte ikke helt hva hun mente. Litt vanskelig å beregne rett før mensen da, når den er så uregelmessig som min.

Skrevet

For å være sikker hele tiden, som for eksempel ved overgang fra p-piller må den settes inn på dag 1-5. Altså når du akkurat har fått mensen.

Jeg var redd det skulle være ekkelt da det var helt i startfasen av mens for meg, men gikk knirkefritt. Blødde en del når han var ferdig, men dette var "friskt", altså lyrerødt blod som følge av inngrepet. Helt normalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...