Gå til innhold

Transseksuell kvinne - hva er det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det en kvinne som ønsker å bli mann, eller en kvinne som har vært mann? Bare ett spørsmål - ikke noe diskusjonsopplegg.

Hilsen Trille

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hm. Hege P. fra artikkelen må jo i så fall være en LESBISK kvinne i en mannskropp, da..?

Skrevet

Fin artikel, Hege! Er du transseksuell kvinne eller mann?

Jeg hørte begrepet "transseksuell kvinne" på TV igår, så jeg må visst omformulere spørsmålet.

Er en transseksuell kvinne:

en kvinne i mannskropp som ønsker kvinnekropp?

eller er det en mann i kvinnekropp som ønsker å bli mann?

eller en kvinne som før var mann?

Går ut ifra at det ikke er en mann, som før var kvinne.

Hilsen Trille

PS. Ens legging har vel lite å si.

Skrevet
Hm. Hege P. fra artikkelen må jo i så fall være en LESBISK kvinne i en mannskropp, da..?

Du har skjønt det, gjest! Jeg har fått både i pose og sekk jeg :ler:

Fin artikel, Hege! Er du transseksuell kvinne eller mann?

Takk skal du ha, Trille! Selv regner jeg meg som transseksuell kvinne, men jeg er sannelig ikke sikker på om dette er den riktige betegnelsen.

Har aldri tenkt så mye over hva det heter. For meg er det nok å vite at jeg er kvinne til tross av en noe feilplassert innpakning :wink:

Skrevet

[quote="Hege.

Har aldri tenkt så mye over hva det heter. For meg er det nok å vite at jeg er kvinne til tross av en noe feilplassert innpakning :wink:

Skrevet

Da er vi like langt, hehe..

Det kan være ei jente som vil bli mann, eller omvendt. Men jeg tror "transseksuell kvinne" er ei som en gang har vært mann.

Kanskje jeg skulle spørre ei foreningen jeg nylig ble medlem av. LFTS (landsforeningen for transseksuelle). Der bør de vite det :wink:

Skrevet

Svar fra LFTS:

> Heisann! Jeg fikk spørsmål om jeg som mann til kvinne TS betegnes som

> transseksuell kvinne, eller om jeg skulle ses på som transseksuell mann.

> Der ble jeg stående fast, gitt. Har aldri tenkt over det.

> Hva er riktig?

Ordet transseksuell er ikke noe man er, det er bare den profesjonelle diagnosen på en person som har konflikt mellom ytre og indre kjønn, om man vil kalle seg kvinne eller mann eller gutt eller jente før eller etter operasjonen kommer vel an på hvordan syn en har på seg selv, som ofte er påviket av miljøet mennesker man ferdes i og om det er kropp eller det psykologiske som er viktigst.

Om man fortsatt betegner seg som og presenterer seg som transseksuell etter at man har fått operasjonene så har man det nok ikke så bra... for det betyr at man vil tilbake igjen til det biologiske kjønnet man ble født som, med mindre man ser på det historiske i diagnosen som man fikk en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...