Gå til innhold

Å holde hvite bh-er hvite

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg håndvasker bh-ene mine, men hvordan i alle dager skal jeg få de hvite til å holde seg hvit? De blir svarte og stygge i området under armen, og ellers noen andre steder inni. Utenpå er de heldigvis nesten like pene. Jeg vasker med Milo, siden jeg har lest at bh-er i syntetisk stoff er farget hvit og da blir de grå om man bruker vaskemidler med blekemiddel. Pluss at jeg har hørt at man skal bruke et skånsomt vaskemiddel, som f.eks Milo. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du hvite BH`er under farget tøy? Det kan være grunnen til at de farger av på steder hvor du svetter.

Jeg bruker alltid farget BH under farget tøy som avgir farge. Ha en farget BH under farget tøy .. er mitt råd. Og fortsett med håndvaskingen.

Skrevet

Jeg har rett og slett gitt opp hvite BH'er jeg. Har noen hvite som er veldig fine som jeg kun bruker ved "spesielle anledninger", og da max i noen timer liksom:p

Bruker aldri hvite BH'er til vanlig lengre rett og slett pga at de alltid blir mer grålige enn hvite.

Mulig det går an å klore de hvite igjen da? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Du kan prøve å bruke litt bakepulver i skyllevannet, det skal virke bra.

Skrevet

Bruker du hvite BH`er under farget tøy? Det kan være grunnen til at de farger av på steder hvor du svetter.

Jeg bruker alltid farget BH under farget tøy som avgir farge. Ha en farget BH under farget tøy .. er mitt råd. Og fortsett med håndvaskingen.

Ja, jeg har jo nesten ingen hvite singleter så jeg bruker som regel farget tøy over bh-ene...

Jeg har rett og slett gitt opp hvite BH'er jeg. Har noen hvite som er veldig fine som jeg kun bruker ved "spesielle anledninger", og da max i noen timer liksom:p

Bruker aldri hvite BH'er til vanlig lengre rett og slett pga at de alltid blir mer grålige enn hvite.

Mulig det går an å klore de hvite igjen da? :vetikke:

Men hvis bh-ene er farget hvite og man klorer de blir de jo grå? Eller?

Du kan prøve å bruke litt bakepulver i skyllevannet, det skal virke bra.

Skal prøves! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vask de ofte!

Hvis du vasker de før gråfargen rekker å sette seg holder de seg hvite lengre. Som nevn bør heller ikke hvite bh'er brukes sammen med mørk eller sort tøy. Bruker selv vanlig Omo og har ikke noe problemer med at det sliter på tøyet. Kanskje Milo ikke er effektivt nok?

Skrevet

Jeg har gitt opp det der selv :P Bruker heller "hudfargede" bh'er om jeg skal ha hvite topper o.l.

Har prøvd klor et par ganger. Det funket på en vanlig bomullsbh, men på sånn skinnende stoff ikke fullt så bra.

Skrevet

Enig i at det er enklere å bruke hudfargede enn hvite bh'er.

Et annet kjerringråd som jeg bruker er å gni litt håndsåpe, gjerne Lano, på de plassene hvor det begynner å bli grått. Bh'en tar til seg talg fra huden som igjen gjør at stoffet lettere farges av. Såpen løser opp talget og fjerner også andre partikler fra huden som kan bidra til misfarging.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Jeg har noen hvite bher, og den ene er like hvit som når jeg kjøpte den for noen år siden. Jeg vasker den i vaskemaskin på undertøysprogram ilag med de andre lyse bhene, og bruker vanlig vaskemidler for lyst og hvitt tøy. Akkurat nå er det neutral jeg bruker, også har jeg eddik istedet for tøymykner. Bruker heller ikke bare hvite topper over.

Kanskje det kommer an på innholdsstoffene i bhen?

Skrevet

Jeg vasker de i vaskemaskinen med hvitt tøy og de er like hvite her? Bruker de under alle mulige fargede klær også.

• Liker 1
Skrevet

Mine hvite Bher vasker jeg også i vaskemaskin sammen med annet hvitt tøy. Med vaskepulver for hvitt tøy, eller for hvitt og farget. De er fremdeles hvite.

Skrevet

Jeg har noen hvite bher, og den ene er like hvit som når jeg kjøpte den for noen år siden. Jeg vasker den i vaskemaskin på undertøysprogram ilag med de andre lyse bhene, og bruker vanlig vaskemidler for lyst og hvitt tøy. Akkurat nå er det neutral jeg bruker, også har jeg eddik istedet for tøymykner. Bruker heller ikke bare hvite topper over.

Kanskje det kommer an på innholdsstoffene i bhen?

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det noe sånt som at naturmateriale er naturlig hvitt mens kunstige materialer er farget hvitt og bør derfor ikke vaskes med vaskemiddel med bleking.

Skrevet

Ts, jeg har samme problem, det er ikke hvitt i lengden. Har ikke noe gode tips egentlig... Hvitt er jo så nydelig når det er helt hvitt...

Skrevet

Har dessverre ingen gode råd, men har samme problem. Så jeg bruker nesten ikke hvite BHer lenger.

Skrevet

Biotex-sprayen er fin til å fjerne flekker av ukjent opprinnelse, klarte til og med å fjerne de gule svettflekkene fra de gamle hvite t-skjortene til mannen min med den :D

Skrevet

Klor. Men vær forsiktig med blandeforholdet mellom klor og vann, ellers kan det bli gult i stedet:\ Bitter erfaring>_<

Skrevet

Jeg er undertøysjunkie, har bare kvalitets-bher og fant ut for noen år siden at jeg skulle prøve å begynne å vaske dem i maskin fordi jeg aldri syntes de ble skikkelig rene ved håndvask.

Så nå vasker jeg de i maskin med en undertøyspose, alltid på de mest skånsomme programmene og aldri med annet enn Milo. Alle mine bher ser like ut som de gjorde dagen jeg kjøpte de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...