Gjest Siljemoh1 Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Jeg har et lite problem som jeg håper at noen kan hjelpe meg med. Jeg er en 21 år gammel jente som selvfølgelig til tid og annen tar meg en tur ut på byen. For et par år tilbake var det jo selvfølgelig om å gjøre å drikke mest mulig, noe som ikke er tilfellet lengre. Jeg har blitt utrolig bevisst på hva jeg drikker før jeg drar ut på byen, rett og slett fordi jeg ikke har lyst til å ende opp som et vrak. Men mitt problem, er at dette kan skje uansett hvor mye (eller lite) jeg drikker. En kveld kan jeg drikke en vinflaske og bli fin i formen, mens en annen gang kan det slå ut i en ren katastrofe. Derfor har jeg halvveis gitt opp vinen, og gått over til øl. For noen helger siden, drakk jeg seks øl før jeg dro ut på byen, og jeg fikk totalt blackout. Jeg spiser normalt, og er vanligvis ikke som tåler minst. Det jeg lurer på, er om noen har samme erfaringer eller vet noe om dette. Som sagt drikker jeg ALLTID bevisst, aldri for mye, og ALDRI sprit. Men noenganger kommer det bare til et punkt at jeg blacker helt ut, noe som er utrolig irriterende, men mest skremmende og flaut. Jeg har ikke lyst til å gi meg med å dra ut i helgene å ha det gøy med vennene mine i en alder av 21 år, men om det skal fortsette sånn i all fremtid, tror jeg ikke at jeg tørr noe annet. Jeg vil ikke ha en moralpreken eller noe slikt, men rett og slett bare et svar på om det faktisk kan ha noe med å gjøre at ikke kroppen min tåler alkohol? Håper noen kan hjelpe meg! :-)
solch Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Etter hva jeg selv har erfart, reagerer jeg forskjellig på alkoholen fra gang til gang. Jeg ha drukket en flaske med 40% og følt meg fin i skrotten, og husket vært øyeblikk. (var også veldig redd den kvelden etterhvert, når jeg innså hvor masse jeg hadde fått i meg, trodde jeg kom til å dø, men det er en annen sak) og har drukket mindre, men følt meg fullere og ikke husket så alt for mye. En 6pk med øl er jo ganske masse for en jentekropp, så muligens er det ikke så rart at kroppen din reagerte som den gjorde.
Rødtoppen86 Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Vil tro det kommer an på hva du har spist i løpet av dagen. Selv om du føler at du har spist bra, så har du kanskje spist mindre og lettere mat, slik at alkoholen gir stor virkning. Kanskje det har vært lenge siden siste store måltidet en dag, mens andre dager så har du spist godt like før du begynner å drikke. Jeg ville ihvertfall passet på å småspise og drikke vann innimellom når jeg drikker alkohol.
Jade Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Tar du noen medisiner som kan ha innvirkning? Kan du ha vært syk? Passet du på glassene/flaskene dine hele kvelden (vet ikke om du drakk mer når du kom ut?)? Synes det er veldig rart at du får blackout av en 6-pk når du spiser normalt og vanligvis tåler såpass.
waco Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 Er ikke det og ha en legitim unnskylding for og slippe og drikke alkohol ganske deilig? Jeg var hos faren min på julaften og han ville at siden kona hans ikke drikker alkohol dele en helflaske aquavite line med meg, - og jeg drikker en gang i året! Sammen med masse sterkøl, og etter akvitt var det wisky. Gjett om jeg var dårlig i går? Det er helt sinnsykt at det finnes mennesker som ikke bare er glade for og slippe og drikke?
Gjest Eurodice Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Tar du noen medisiner som kan ha innvirkning? Kan du ha vært syk? Passet du på glassene/flaskene dine hele kvelden (vet ikke om du drakk mer når du kom ut?)? Synes det er veldig rart at du får blackout av en 6-pk når du spiser normalt og vanligvis tåler såpass. En sixpack øl er 3 liter!
Supraspinatus Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 (endret) En sixpack øl er 3 liter! Det kommer an på om det er 0,33 flasker eller 0,5 bokser.. 6*0,33 ~ 2 Endret 27. desember 2011 av Supraspinatus
Gjest Eurodice Skrevet 27. desember 2011 #8 Skrevet 27. desember 2011 (endret) Jeg har et lite problem som jeg håper at noen kan hjelpe meg med. Jeg er en 21 år gammel jente som selvfølgelig til tid og annen tar meg en tur ut på byen. For et par år tilbake var det jo selvfølgelig om å gjøre å drikke mest mulig, noe som ikke er tilfellet lengre. Jeg har blitt utrolig bevisst på hva jeg drikker før jeg drar ut på byen, rett og slett fordi jeg ikke har lyst til å ende opp som et vrak. Men mitt problem, er at dette kan skje uansett hvor mye (eller lite) jeg drikker. En kveld kan jeg drikke en vinflaske og bli fin i formen, mens en annen gang kan det slå ut i en ren katastrofe. Derfor har jeg halvveis gitt opp vinen, og gått over til øl. For noen helger siden, drakk jeg seks øl før jeg dro ut på byen, og jeg fikk totalt blackout. Jeg spiser normalt, og er vanligvis ikke som tåler minst. Det jeg lurer på, er om noen har samme erfaringer eller vet noe om dette. Som sagt drikker jeg ALLTID bevisst, aldri for mye, og ALDRI sprit. Men noenganger kommer det bare til et punkt at jeg blacker helt ut, noe som er utrolig irriterende, men mest skremmende og flaut. Jeg har ikke lyst til å gi meg med å dra ut i helgene å ha det gøy med vennene mine i en alder av 21 år, men om det skal fortsette sånn i all fremtid, tror jeg ikke at jeg tørr noe annet. Jeg vil ikke ha en moralpreken eller noe slikt, men rett og slett bare et svar på om det faktisk kan ha noe med å gjøre at ikke kroppen min tåler alkohol? Håper noen kan hjelpe meg! :-) Du har et lite problem? Du drikker 3 liter øl før du drar på byen og drikker enda mer? Enda lurer du på hvorfor du får blackout. Fortsett på denne måten, så er du alkoholiker før du er 25 år. Endret 27. desember 2011 av Belladonna
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #9 Skrevet 27. desember 2011 Etter hva jeg selv har erfart, reagerer jeg forskjellig på alkoholen fra gang til gang. Jeg ha drukket en flaske med 40% og følt meg fin i skrotten, og husket vært øyeblikk. (var også veldig redd den kvelden etterhvert, når jeg innså hvor masse jeg hadde fått i meg, trodde jeg kom til å dø, men det er en annen sak) og har drukket mindre, men følt meg fullere og ikke husket så alt for mye. En 6pk med øl er jo ganske masse for en jentekropp, så muligens er det ikke så rart at kroppen din reagerte som den gjorde. Hvis du har oppgitt din egentlige alder i profilen din, er du 16 år. Du har ikke lov til å kjøpe brennevin engang. Tøft å drikke seg dritings kanskje? Sjarmerende å se unge mennesker rave rundt .
Jade Skrevet 27. desember 2011 #10 Skrevet 27. desember 2011 En sixpack øl er 3 liter! Du har et lite problem? Du drikker 3 liter øl før du drar på byen og drikker enda mer? Enda lurer du på hvorfor du får blackout. Fortsett på denne måten, så er du alkoholiker før du er 25 år. En six-pack kan som sagt være 2 liter. Det er det jeg alltid har vært vant til. Men tenkte selvsagt ikke på at det nå også er vanlig med halvliterbokser. Uansett. Det jeg skrev (at det var rart at hun fikk blackout av en sixpack) var basert på at hun skrev at hun *aldri* drakk for mye, og at hun ikke var den som tålte minst. Da regnet jeg med at hun fint tålte å drikke en six-pack uten å bli overstadig beruset og få black-out vanligvis. Folk er forskjellig. Jeg tåler fint en six-pack (2 liter) på forspill, uten å bli hverken dårlig, dritings eller få blackout. Kan også ta en øl eller to ute også. Ikke er jeg alkoholiker heller. Drikker vel gjerne 6-8 ganger i året.
solch Skrevet 27. desember 2011 #11 Skrevet 27. desember 2011 Hvis du har oppgitt din egentlige alder i profilen din, er du 16 år. Du har ikke lov til å kjøpe brennevin engang. Tøft å drikke seg dritings kanskje? Sjarmerende å se unge mennesker rave rundt . Ja, drittøft! Nei, jeg drikker nok av de samme grunnene til at du og resten av de som har svart på denne tråden drikker. Så jeg bare delte hva jeg har erfart med trådstarter, og det blir både teit og useriøst å trekke inn alderen min i dette. Nå er det ikke ofte jeg er ute å "raver" heller når det er sagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå