Gå til innhold

Hva kan dette være?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal forklare en plage jeg sliter med når jeg skal spise frokost eller det første etter jeg har sovet.

Hvis jeg tar tunga mi under tunga mi så kjenner jeg at jeg har jeg to bittesmå "poser" på hver side der nede, som sikkert dere også kan kjenne om dere kjenner etter litt. Problemet mitt er at når jeg skal spise som forklart tidligere så fyller den ene seg opp med væske av noe slag, fordi jeg kjenner den bli hard, men jeg kan fortsatt klemme den flat med tunga så den blir tømt helt til jeg slutter med det å den blir hard igjen.

Det som skjer når denne lille posen på høyre side blir fylt opp er at jeg får vondt i halsen når jeg svelger, å smertene er på samme side som posen. Etter hvert har jeg ikke vondt lenger, å da er også den lille posen tom som før. Jeg sier at den fylles opp fordi jeg føler at det er det som skjer når den plutselig blir hard, men jeg kan klemme den flat med tunga uansett, så blir den normal igjen litt senere.

Det er litt vanskelig å forklare når jeg ikke vet helt hva disse "posene" under tunga på hver side er, men jeg tror dere kan kjenne de også som du små fliker som dere kan bevege på under der.

Takker for eventuelle svar, å jeg har lagt til et bilde hvor jeg har ringet rundt område hvor denne lille "posen" som fylles opp ligger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være spyttkjertlene dine, de ligger bla under tungen.

Men om det er vondt så burde du ta en tur til legen, kanskje du har fått en betennelse. Har det vært sånn lenge?

Skrevet

har hatt det sånn en god stund ja, men det som er så rart er at denne posen fyller seg opp kun ved første måltid, å aldri ellers. Det er heller ikke hver eneste dag det slår inn, så jeg tror ikke det kan være noen form for betennelse. Det er der også somregel i kun noen minutter, men jeg har alltid lurt så forferdelig på hva det kan være, for det er veldig vondt å svelge når det pågår. Denne posen som fyller seg opp under tunga hver gang smertene når jeg svelger kommer er også veldig rart synes jeg, hvordan disse to henger sammen.

Skrevet

Edit: Etter litt lesing på nettet så virker det som spyttkjertlene er en perfekt forklaring på hva denne "posen som fylles opp" er i allefall, for da er det jo mest sansynlig spytt da. Hvorfor den fylles opp å det kommer smerter i halsen samtidig er fortsatt en gåte..

Skrevet

Edit: Etter litt lesing på nettet så virker det som spyttkjertlene er en perfekt forklaring på hva denne "posen som fylles opp" er i allefall, for da er det jo mest sansynlig spytt da. Hvorfor den fylles opp å det kommer smerter i halsen samtidig er fortsatt en gåte..

Skrevet

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...