Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har så vondt i lilletåa mi :/ Har faktisk hatt vondt i den i ca 2 år, uten at jeg finner ut hva som er galt. Det er vondt helt øverst til venstre på neglen. Det startet med at jeg brukte noen fjellskisko som gjorde at jeg fikk vondt der...og siden har jeg hatt vondt. Smertene varierer. Det er ikke uuholdelig, men hvertfall ikke behagelig heller. Jeg kjenner det i de fleste sko, også når jeg bare går i sokkelesten. Jeg har vært hos fotpleier, men hun mente det er vanlig hvis man har gått i litt trange sko, og at jeg derfor burde være flink til å klippe neglen der og "stelle" litt med tåa. Men det hjelper ikke! Noen som har noen gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens du har "inngrodd" negl. Jeg har det på storetærne mine, og de ser helt normale ut selv om det heter inngrodd negl. Sett tåa de i grønnsåpe et par ganger, og la neglen vokse ut og ikke klipp neglen sånn buet, men rett av. Om dette ikke hjelper, oppsøk lege.

Skrevet

Jeg har også inngrodd negl på den ene lilletåa!

Vet ikke helt hva det skyldes, men har tendens til inngrodde negler på alle tær (har blitt operert flere ganger på begge stortær...:/).

Tror ikke det er så lett å operere lilletånegler - da blir det i tilfelle å fjerne hele neglen permanent. Og det kan jo være verdt det hvis den gjør vondt 24/7, uansett om du går barfot.

Ta det opp med legen din du, ikke vits i å gå rundt med plager :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...