Gå til innhold

Aldersforskjeller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt en del gjennom dette med aldersforskjeller i forhold, og lurer veldig på hva som er deres tanker ang. dette. Tenker spesielt på tenåringer.

Hvor mange år ser dere på som "akseptabel" aldersforskjell når det kommer til tenåringer/unge i forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ens egen alder delt på 2, pluss 7 år.

Altså er man selv 40 år kan man strekke seg ned til 27 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ens egen alder delt på 2, pluss 7 år.

Altså er man selv 40 år kan man strekke seg ned til 27 år

Hvordan funker den for "øvre" aldersgrense? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Jeg synes de over 18 kan få gjøre som de vil. Min grense går på ca. 12-15 år oppover, yngre er ikke aktuelt. Men det er meg. Alt annet kan funke for andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den seksuelle lavalder er en fin indikasjon. Men jeg finner f.eks. at et menneske på 20+ er i lag med en annen på 16 som... patetisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 20 og er sammen med en på 50..

Det kleineste er vell at han er faren til eksen min!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også i lag med en mann som er 30 år eldre enn meg. Aldri vært noe problem.

Alder, delt på og + for være mer for akademiske folk, jeg er mer opptatt av å ha det bra. Men så er ikke jeg tenåring heller. I tenårings verden er vel seksuelle lavalder en god pekepinn vil jeg tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også i lag med en mann som er 30 år eldre enn meg. Aldri vært noe problem.

Alder, delt på og + for være mer for akademiske folk, jeg er mer opptatt av å ha det bra. Men så er ikke jeg tenåring heller. I tenårings verden er vel seksuelle lavalder en god pekepinn vil jeg tru.

Så da er jeg ikke den eneste i Norge:) HURRA:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er jeg ikke den eneste i Norge:) HURRA:))

hee hee... Jeg og tenkte JIPPI når jeg så svaret ditt, så da tenkte jeg at jaggu måtte jeg og hive meg inn i diskusjonen. Godt å vite at det finnes et par til der ute i det store blå som har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære er 11 år eldre enn meg. Jeg er 23 og han er 34.

Vi traff hverandre når jeg var 15 og han var 16, men det tok noen år før det ble noe utav det, selv om det var "kjærlighet ved første blikk". xD Vi ble sammen når jeg var 18, og har nå vært sammen i 5 år. Veldig glad for at vi ventet såpass lenge med å bli sammen, da jeg trengte å vokse opp litt først. :P

Men ellers har vi det som plommen i egget, og jeg kunne aldri tenke meg noen andre å dele resten av livet med.

Nå har jeg forsåvidt alltid hatt en liten svakhet for eldre menn... Litt sånn Ødepus-koplekser, kanskje? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater?

Min kjære er 11 år eldre enn meg. Jeg er 23 og han er 34.

Vi traff hverandre når jeg var 15 og han var 16

This makes no sense

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis forholdet er likeverdig så bryr jeg meg ikke noe om en evnt aldersforskjell, så lenge begge er voksne og tilregnelige.

Jeg syns ikke det er greit at en ung, usikker og ensom jente som mangler selvtillit og familierelasjoner blir kjæreste med en dominerende og manipulerende mann på 50, for å sette det på spissen. Utover det mener jeg ikke at 30 års aldersforskjell nødvendigvis betyr at forholdet er feil eller at en av partene blir utnyttet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan funker den for "øvre" aldersgrense? :fnise:

Hva? Samme regnestykket så klart, bare motsatt

Da tar du din alder, trekker fra 7 og så ganger med 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis forholdet er likeverdig så bryr jeg meg ikke noe om en evnt aldersforskjell, så lenge begge er voksne og tilregnelige.

Jeg syns ikke det er greit at en ung, usikker og ensom jente som mangler selvtillit og familierelasjoner blir kjæreste med en dominerende og manipulerende mann på 50, for å sette det på spissen. Utover det mener jeg ikke at 30 års aldersforskjell nødvendigvis betyr at forholdet er feil eller at en av partene blir utnyttet.

Jeg synes heller ikke det er greit. men så synes jeg ikke at det er noe greit at en ung, usikker og ensom jente som mangler selvtillit og familierelasjoner blir i lag med en dominerende og MANIPULERENDE mann uansett om jenta er 18 og mannen er 20, men det er kanskje fordi jeg synes manipulerende mennesker er lite verd, enten mann er 20 eller 50.. Heldigvis er ikke min type det til tross for aldersforskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes heller ikke det er greit. men så synes jeg ikke at det er noe greit at en ung, usikker og ensom jente som mangler selvtillit og familierelasjoner blir i lag med en dominerende og MANIPULERENDE mann uansett om jenta er 18 og mannen er 20, men det er kanskje fordi jeg synes manipulerende mennesker er lite verd, enten mann er 20 eller 50.. Heldigvis er ikke min type det til tross for aldersforskjellen.

Jeg er helt enig med deg, og mener ikke at alle forhold med stor aldersforskjell består av en ung&naiv&usikker jente som leter etter en farsfigur og en manipulativ gammel gris. Og du har helt rett, slike relasjoner kan oppstå uavhengig av alder, og vil aldri være greit.

Men det er vel ikke til å stikke under en stol at forhold som er veldig skjeve i fht en eller flere av faktorene alder, erfaring, modenhet, nettverk, penger, status, utdanning, m.fler kan være uheldig for den "svake" parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten fem år mellom oss. Lite i forhold til noen, mye i forhold til andre. Det viktigste er jo den mentale alderen. Hos oss er jeg tidvis eldst mentalt :fnise:

Edit: Vi ble sammen noen måneder før jeg ble 17, og da var nok avstanden helt på grensa i forhold til hva mange syntes var ok.

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller aldersforskjell liten rolle. Men jeg blir jo selvsagt litt småskeptisk når jeg ser en jente på 14 år som er sammen med en mann på 23 (ja, slike par finnes det mange av), for man er gjerne på to forskjellige stadier i livet. Men det kommer helt an på parene, for slike ting er veldig individuelt. Generelt er den seksuelle lavalder en grei grense. Noen jenter/gutter er kanskje mer modne og får muligens mer ut av et forhold sammen med en eldre partner enn noen på sin egen alder. Og noen voksne mennesker trives kanskje best sammen med noen som er litt yngre - men alt innenfor normalt, sunt folkevett, hva nå enn det er for no'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...