Gå til innhold

PIP silikonimplantat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lest i media de siste ukene om brystimplantater fra PIP som kan være enten kreftfremkallende eller av dårlig kvalitet. I Frankrike anbefaler de alle som har disse implantatene å få det sjekket og bytte de ut. Norske helsemyndigheter sier at det er omtrent 200-350 (avhengig av hvilken avis man leser i) norske kvinner som har disse, og at det er 4 klinikker som har brukt de.

Er det noen som har fått med seg hvilke klinikker? Eller i hvilen tidsperiode disse ble brukt?

Selv om norske helsemyndigheter ikke har kommet med noen anbefaling om å bytte de ut eller sjekke det, så vil jeg gjerne gjøre det likevel. Om det er PIP jeg har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne. Selv har jeg tatt i Bergen.

Om vi har, får vi fjernet implantatet på statens regning. Men hva med nytt da? Enten bør vi få pengene tilbake fra klinikken eller et nytt, og selvfølgelig bedre implantat!

Skrevet

Det skal stå i papirene deres hvilket merke det er, dere skal også ha fått en lapp med "sporingsnummer" på akkurat de protesene dere har.

Skrevet

Phew.. Da var ikke jeg berørt heller.. Var på Oslo AKutten.. :)

Avalon: jeg opererte for 9 år siden, så jeg har ikke sånne papirer lenger. Vet ikke om jeg noen gang fikk det heller :sjenert: Tror jeg bare fikk kvittering på at det var betalt jeg...

TS.

• 3 uker senere...
Gjest Gry silje
Skrevet

Har lest i media de siste ukene om brystimplantater fra PIP som kan være enten kreftfremkallende eller av dårlig kvalitet. I Frankrike anbefaler de alle som har disse implantatene å få det sjekket og bytte de ut. Norske helsemyndigheter sier at det er omtrent 200-350 (avhengig av hvilken avis man leser i) norske kvinner som har disse, og at det er 4 klinikker som har brukt de.

Er det noen som har fått med seg hvilke klinikker? Eller i hvilen tidsperiode disse ble brukt?

Selv om norske helsemyndigheter ikke har kommet med noen anbefaling om å bytte de ut eller sjekke det, så vil jeg gjerne gjøre det likevel. Om det er PIP jeg har.

Gjest grysilje
Skrevet

bla den som het klinikk 8 i oslo, så het de access eller noe og Aleris har kjøpt de opp. Det var den ene i oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...