Gå til innhold

Et ønske fra meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

I helga og dagene frem mot julaften jobber jeg hver natt nå. Jobber i hjemmesykepleien, og nå er jeg virkelig i julestemning. Når jeg låser meg inn til brukerne og ser all julepynten, lukten av julebakst, ferdig pyntet juletre, og adventsstaker i alle vinduer, ja da er det virkelig snart jul. Men da jeg lister meg inn på soverommet til Fru Olga så kjenner jeg en usigelig tristhet sige over meg. Fru Olga er lenket til sengen, hun er så svak stakkars arme menneske, ikke kan hun stå opp selv, ikke får hun se snøen utenfor,ikke får hun smake på julekakene. Hun er så fryktelig avhengig av at vi kommer og hjelper henne.

Jeg skulle egentlig gi Fru Olga litt appelsinjuice, men jeg gjør noe helt annet. Jeg setter henne opp i senga, henter litt rødvin i et melkeglass og finner fram et sugerør, lar henne smake på det. Tar en bit sandkake og dypper den i kaffe og gir henne det også. Fru Olga er syns det er vidunderlig, ikke kan hun prate, men jeg ser det lyser av øynene hennes. Før jeg går henter jeg en julestjerne fra stuen og setter på nattbordet foran Fru Olga, lar et lite lys stå på før jeg lister meg ut og låser igjen døra.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Mitt ønske til dere er en fredelig jul med deres nærmeste og håper dere går inn i et nytt godt år. Jeg gleder meg enormt til julaften, lukten av pinnekjøtt, unger som er så forventningsfulle til julepakkene. Gubben sier jeg har vært ei snill kjærring i år så derfor vanker det pakker på meg å :ler: Disse sidene er helt supre og det er dere og`!

Så GOOOOOD JUUUUUL :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er imponert.

Ikke mange er som deg 'Suppoline'. :D

GOD JUL til deg og!

Skrevet

Nå fikk jeg en kjempegod følelse i kroppen. Min mormor ble så utrolig dårlig behandlet på sykehjemmet. Personalet hadde ikke tid til de gamle, behandlet dem som dødt kjøtt. Mer opptatt av å sitte å skravle på pause rommet. Nå vet jeg at det finnes engler der ute :D

Takk det samme Suppoline! Det er flott å vite at du finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...