Gå til innhold

Greit at barna dine onanerer?

155 stemmer

1. 1. Når utforsket du kroppen din for første gang?

• Før 7 år.
      38
    • 7-9 årsalderen.
      23
    • 10-12 årsalderen.
      49
    • 13-15 årsalderen.
      33
    • 16-18 årsalderen.
      7
    • 19-21 årsalderen.
      3
    • 22-24 årsalderen.
      1
    • 25-27 årsalderen.
      0
    • 28-30 årsalderen
      1
    • Etter jeg passerte 30 år.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns du det er greit/vil du syns at det er greit

at barna dine onanerer, om de er 10, 13 eller 15 år?

Selv utforsket jeg meg selv, for første gang, som 14-åring "der nede", og fantaserte om å ha sex med en gutt.

Sex hadde jeg første gang da jeg var 19, og gutten jeg gjorde det med lærte meg hvordan jeg skulle onanere, og jeg fikk min første orgasme når jeg var alene. :rodmer:

Vet mange er veldig tidlig ute, mens andre er veldig sent ute, så derfor har jeg mange alternativer. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil også legge til at jeg brukte dildo fra jeg var 14, men det var mer leketøy jeg fant hjemme, eller agurk eller stearinlys ... :sjenert:

Jeg syns det er bedre å bli godt kjent med kroppen sin, enn å gå inn i et forhold uten å kjenne seg selv på denne måten.

• Liker 4
Gjest UngKalven
Skrevet

Ja, hvorfor skulle ikke det være greit?

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil heller ha en 13 åring som storkoser seg med dildoer og vibratorer

- enn en 13 åring som tyr til lysestaker, fløyter, frukt/grønnsaker, flasker eller hva nå enn som måtte falle de inn å putte inn.

Ellers er onani mye mer utbredt blant barn enn hva jeg tror voksne er klarover.

• Liker 9
Skrevet

Det er dumt noen foreldre ikke forstår at mennesker er seksuelle vesener uansett om de er barn eller voksne.

Men barn som onanerer gjør det fordi det er godt og de vil kose seg, uten at de har disse seksuelle tankene i forhold til større barn/tenåringer.

• Liker 5
Skrevet

Det er dumt noen foreldre ikke forstår at mennesker er seksuelle vesener uansett om de er barn eller voksne.

Men barn som onanerer gjør det fordi det er godt og de vil kose seg, uten at de har disse seksuelle tankene i forhold til større barn/tenåringer.

(Y) :)

Skrevet

Ellers er onani mye mer utbredt blant barn enn hva jeg tror voksne er klarover.

Fordi voksne ikke selv har vært barn, eller?

• Liker 3
Skrevet

Første gangen jeg husker at jeg koste med meg selv må jeg ha vært under 4 år, da ble jeg nemlig overrasket av mamma (vi flyttet fra det stedet da jeg var 4, derfor jeg er så sikker på alderen). I ettertid synes jeg hun reagerte veldig fint, hun sa bare at jeg skulle vaske meg på hendene og komme og spise middag når jeg var ferdig. Jeg drev på MYE meg selv, utforsket også en del med andre barn (lekte doktor) i 6-7årsalderen. Fra jeg var ca 12 begynte jeg å putte mye rart inn i skjeden mens jeg onanerte, tok min egen jomfruhinne med en agurk som 14-åring. Kjøpte min første dildo da jeg var rundt 20, men hadde ikke mitt første samleie med en mann før jeg var 23...

anser meg selv for å ha et sunt og godt syn på sex.

• Liker 13
Skrevet

Onanere med hånda eller fingrene må de bare gjøre. Det kan jeg ikke som forsvarlig mor kontrollere, men å drive med dildo eller annet sexleketøy er ikke aktuelt og der hadde jeg satt foten kraftig ned om jeg tok min 14-åring i bruke dildo eller så at hun har en. Slikt for de skaffe seg når de er er over 18 og har flyttet for seg selv.

Skrevet

Det er en del av livet, det å oppdage seg selv og hvorfor skal ikke det være greit?

• Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

Helt greit, men jeg vil helst slippe å høre eller se noe. Jeg ser ikke noe galt i at en tenåring har leketøy heller hvis de har lyst til det. Men igjen, jeg vil ikke vite om det på samme måte som at tenåringen min ikke skal vite at jeg har leketøy og bruker det jevnlig. Sex er privat uansett om det er alenesex eller sex med andre.

• Liker 6
Skrevet

Dei fleste ungar onanerar vel, berre ikkje på same måte/med dei same tankane som vaksne. Det er "kosing med tissen" rett og slett fordi det er godt, utan tanke på samleie og alt det andre som vaksen seksualitet inneber. Eg har sett at begge ungane mine (gutar) har onanert og fått ereksjon. Dei er 2 og 3,5 år. Heilt normalt.

• Liker 4
Skrevet

Du tror vel ikke bare kommer til å spørre om lov? :eeeh:

• Liker 1
Skrevet

Onanere med hånda eller fingrene må de bare gjøre. Det kan jeg ikke som forsvarlig mor kontrollere, men å drive med dildo eller annet sexleketøy er ikke aktuelt og der hadde jeg satt foten kraftig ned om jeg tok min 14-åring i bruke dildo eller så at hun har en. Slikt for de skaffe seg når de er er over 18 og har flyttet for seg selv.

den seksuelle lavalder er 16. Så det er greit å ha sex med naboen, men dildoen må vente til man er 18år??

• Liker 9
Skrevet

Syns du det er greit/vil du syns at det er greit

at barna dine onanerer, om de er 10, 13 eller 15 år?

Selv utforsket jeg meg selv, for første gang, som 14-åring "der nede", og fantaserte om å ha sex med en gutt.

Sex hadde jeg første gang da jeg var 19, og gutten jeg gjorde det med lærte meg hvordan jeg skulle onanere, og jeg fikk min første orgasme når jeg var alene. :rodmer:

Vet mange er veldig tidlig ute, mens andre er veldig sent ute, så derfor har jeg mange alternativer. :)

Om det er greit? Hvordan kan man si det ikke er greit, og hvordan ville du evt. stoppet en unge fra å onanere? Sette inn videokamera på soverommet og straffe dem med å binde hendene deres fast oppå dyna??

• Liker 3
Gjest NozMonster
Skrevet

akkuratt når barne mine begynner å onanere, har jeg veldig liten lyst til å vite!

såsant de ikke debuterer før de selv er 100 prosent klare, så tror jeg jeg vil vite minst mulig egentlig..

• Liker 2
Skrevet

Hjølpes..

Som om folk har noe med sine barns onani.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Så du vil heller at barnet ditt skal ha sex med en ekte penis istedenfor en banan?

Jeg ville heller at barnet mitt, uten at jeg visste det eller la meg oppi det, hadde kost seg med seg selv og brukte en banan, enn at hun hadde sex med en gutt ...

Det er tryggere med onanere og eventuelt bruke et sexleketøy som banan eller kjøpt dildo, for da slipper man alle bekymringer som for tidlig, uønsket graviditet, kjønnssykdommer, dårlig rykte, såre følelser ...

Å ha sex med seg selv må være det beste, om det er med hånd, dildo kjøpt på kondomeriet eller en banan, inntil man møter den rette om man er 18 eller 30 år :)

Hva hadde du gjort om du fant ut at barnet ditt på 14 år onanerte og brukte en banan? Ville du bedt henne kjøpe sine egne bananer?

Jeg må si noen mennekser er rare ... onani er den tryggeste og sikreste sexformen, og jeg ville heller oppfordret barn og unge til å onanerer og å kjøpe seg sexleketøy fremfor å ha sex med en person. Personlig syns jeg man skal vente med å ha sex med en person til de blir gamle nok til å takle konsekvensene, og det er bedre å ha sex med en person man har følelser for enn å ha sex med en person man ikke kjenner ...

Barn tar naturlig på sitt eget kjønnsorgan fra det er lite, men vi voksne er vokst opp med at onani innebærer seksuelle tanker og følelser.

Barn har ikke seksuelle tanker og følelse, iallfall ikke før de kommer i tenårene, bortsett fra at de koser seg og det er godt.

Endret av Bølle
  • Liker 7
Skrevet

Som de fleste andre sier: Onani/kos med kjønnsorganene sine er naturlig for mennesker i alle aldre.

Men man bør snakke med barna om at det å kose med seg selv er fint og godt (f.eks. hvis man har tatt dem på fersken), og at det er noe man kan gjøre når man er alene. Man koser ikke med tissen sin når man sitter ved bordet eller i en krok for seg selv i barnehagen. Foreldre bør lære barna grenser og det å beskytte eget privatliv.

Onani i seg selv er naturlig, fint og ingenting foreldre har noe med å akseptere eller ikke akseptere. Det er bare en del av livet og oppveksten. Det jeg derimot skjønner at man kan ha reservasjoner mot er bruk av dildo/sexleketøy. På slikt må jo grensa gå et sted. Hvem vil vel synes det er ok at treåringen bruker dildo? For å sette det på spissen... Det handler om mer enn egenkos da. Med gjenstander kan barn skade seg selv eller de kan påføre seg selv ubehageligheter pga mangel på hygiene. Jeg vet ikke helt hvor jeg ville satt grensen for bruk av dildo eller tilsvarende. Jeg klarer ikke å se for meg at det vil være et naturlig samtaletema mellom meg og mine framtidige barn. Jeg antar at når dildo eller tilsvarende blir aktuelt så er barna såpass store at de har litt forstand på hva de gjør og at det er tilstrekkelig å snakke med dem om viktigheten av underlivshygiene generelt og ikke knyttet opp mot sexleketøy. Privatliv er en fin ting, også for barn.

Skrevet

Jeg har ei som ikke er så stor hun er langt under ti år.

Jeg ser godt hva hun gjør under teppet og la henne være i fred.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...