Gjest fri Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Noen som kan anbefale sunne vitaminer som gir mer energi. Med sunne vitaminer mener jeg vitaminer som ikke kan være skadelig for kroppen. Er veldig skeptisk til piller men jeg er så slapp at jeg trenger noe ekstra for å få mer energi og overskudd, ja for rett og slett få mer livslyst.
Lykkelitenen Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Alle vitaminer er skadelig i for store doser, på samme måte som alle vitaminer er sunne i riktige doser. Men det du trenger er ikke vitamintilskudd, du trenger en tur til legen for å ta en blodprøve og så eventuelt suplere med vitaminer om det viser seg at du har en mangel. Å knaske vitaminer på måfå for å få energi er rett og slett ikke nødvendig, ei heller særlig lurt. Ikke begynn med noen selvmedisinering på vitaminer uten å vite hvorfor, hvordan og ikke minst, uten å vite om det er nødvendig 1
Gjest fri Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Vil helst unngå å gå til legen. Tror jeg starter opp med å spise mere grønnsaker, drikke mere vann, trene regelmessig og ta tran kapsler. Så får jeg se hvordan det går. Noe må i hvertfall gjøres.... Mulig jeg er deprimert (har bipolar lidelse) men tror jeg ved å gjøre disse tingene blir i bedre form generelt noe som igjen letter både på humøret og på helsa generelt. Skal ta trankapsler og styre unna vitaminpiller da er jeg vel på den sikre sia. Ts.
Lykkelitenen Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Å spise mer variert og få i deg nok frukt og grønt er rette veien å gå, får du i deg 5 om dagen dekker ddu også behovet ditt for de fleste vannløselige vitaminene. Spis også fet fisk og ta gjerne tran
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Okei mamma. hehehehe, bare tuller. Takk for tips. Får se hvordan det går.
Gjest "gjest" Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 Jeg tar tran og ølgjær og er i storform.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 Fatter ikke hva folk skal med vitamintilskudd, når det er så enkelt å lage en salat til middagen og en smoothie til lunsj, og kanskje spise fisk engang i uka, mens man spiser bønner og egg til søndagsfrokost, med ferskpressa appelsinjuice som ikke er fra konsentrat til. jeg begynte i det små, hadde laber energi. Jeg begynte for eksempel å legge til et par spinatblader på brødskiva med ost, og bytta ut isbergsalat med babyspinatblader når jeg lagde salat. Jeg la til banan i müslien min. Jeg dyppa eplebåter i yoghurt som snacks. Jeg putta med andre ord litt sunt i alle vanlige måltider, og ta-dah: frisk og masse energi, uten vitamintilskudd! Hvis du mistenker bipolar lidelse eller depresjon bør du søke proffesjonell hjelp, forresten, da hjelper det ikke med vitamintilskudd.. heh.
Gjest fri Skrevet 27. desember 2011 #8 Skrevet 27. desember 2011 Jeg går til behandling pga. en del problemer jeg har pga. at jeg har bipolar lidelse. Jeg føler meg slapp og giddalaus og er temmelig sikker på at det er kosten som må endres på for å få mere energi. Får ta meg selv i nakken og begynne kostomleggingen ASAP. Skal prøve å holde dere oppdatert om hvordan det går....hehehe. Føler meg litt mer forpliktet til å gjennomføre da . Skriver tilbake om en ukes tid og oppdaterer. Ts.
Lykkelitenen Skrevet 27. desember 2011 #9 Skrevet 27. desember 2011 Gjør det! Ofte skal det så lite til før man opplever virkning Selv ble jeg mer bevist på kosthold etter at jeg begynte å studere det og kan trygt si at jeg har fått en del aha-opplevelser og nye fordeler i forhold til tidligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå