Gå til innhold

Slettede "venner" på Facebook...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slettet en god del folk fra FB i det siste, fordi jeg rett og slett ikke brydde meg en døyt om hva de bedrev tiden sin med, ettersom mange av diss bare var folk jeg hadde jobbet med, gått på skole med eller kjent en gang i tiden, men ikke lenger har kontakt med.Regner med de egentlig tenkte det samme om meg og mine oppdateringer.... Nå lurer jeg litt på en ting; Det er jo en kjent greie at folk man er venner med på FB ikke hilser på gata osv...men hvordan fungerer egentlig dette motsatt? Skal jeg si hei til de jeg har slettet? Møtte ei av de slettede, og hun virket så fornærmet, så ble litt usikker på om det er en uskreven regel jeg ikke har fått med meg?:klo: Blir man uvenner hvis man sletter noen fra vennelista si? :overrasket:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen vil jo gjerne bli litt støtt av det, for du viser jo at du ikke vil ha noe med de å gjøre. Når du sletter de, må du også tåle at de ignoerer deg i det virkelige livet, eller mener du at de da skal synes det er kjempe kjekt å snakke med deg?

• Liker 4
Skrevet

Å "unfriende" noen er jo som regel fordi man ikke syntes personen er interessant eller fordi man er sur for noe.

Ingen liker å være uinteressante, ingen liker å lure på hva man har gjort galt.

Og nei, det burde ikke være sånn, men det ER sånn.

• Liker 3
Skrevet

Men de har jo ikke gjort noe galt, er bare jeg som ikke skjønner poenget med å være venner når man ikke har noenting til felles, aldri har trykket en "liker" eller hatt kontakt annet enn vennforespørselen.. Også da bli så fornærmet liksom?

• Liker 1
Skrevet

Men de har jo ikke gjort noe galt, er bare jeg som ikke skjønner poenget med å være venner når man ikke har noenting til felles, aldri har trykket en "liker" eller hatt kontakt annet enn vennforespørselen.. Også da bli så fornærmet liksom?

Er det nødvendig å slette de da? Kunne du ikke bare satt de på limited profile og skjult dem fra din egen news feed? Noen tar virkelig fb for seriøst...

Skrevet

De jeg har slettet som jeg ikke har kontakt med eller ikke kjenner på ordentlig men har møtt på en fest, er folk jeg heller ikke hilser på når jeg møter de. Så..

Gjest SemperFi
Skrevet

Har selv tatt en opprydning, slettet bekjente som jeg så si aldri snakket med eller fikk noe feed ifra, for at vi nettopp aldri skrev til hverandre.

Det er ok å slette folk fra FB.

• Liker 1
Skrevet

Å "unfriende" noen er jo som regel fordi man ikke syntes personen er interessant eller fordi man er sur for noe.

Ingen liker å være uinteressante, ingen liker å lure på hva man har gjort galt.

Og nei, det burde ikke være sånn, men det ER sånn.

Støtter denne.

Din sosiale iq er nok ikke på topp nei.

Gjest Bomullsdott
Skrevet (endret)

Når du sletter noen, så gir det et signal til vedkommende. Personen føler sikkert at du misliker h*n - kanskje ikke så rart at de oppfører seg rart?

Men det burde ikke være sånn. Folk har forskjellige måter å bruke sin Facebook på. Jeg er i alle fall ikke interessert i å være venn med hele klassen min fra ungdomsskolen. Men det er bare så vanskelig å slette dem, jeg føler meg teit hvis jeg ser dem igjen.

Endret av Bomullsdott
Skrevet

Tar ikke facebook så forferdelig seriøst, og mangler heller ikke sosial iq, men synes et er en fin måte å holde kontakten med venner rundt omkring, fordi jeg har flyttet mye. Føler bare ikke behov for å dele livet mitt med folk jeg ikke har kontakt med i det hele tatt. Bryr meg egentlig ikke om at de blir fornærmet, bare lurte på "normen" jeg. Og jeg må jo si jeg synes det er de som blir fornærmet over å bli slettet som er de som tar facebook mest seriøst...

Skrevet

Du vet vel ikke om de er fornærmet, usikre eller bare synes du er merkelig som sender ut doble signaler når du først sletter de fra FB, som for mange er den enkleste formen for kontakt man har med andre, og så hilser på butikken (som gir signaler om at du ønsker en slags kontakt)?

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

før brydde jeg meg veldig om det. men det skyldtes lav selvtillit. nå gir jeg faen med mindre de er ordentlig venner. gidder som regel ikke å se på hvor mange venner jeg har der. hilser på folk uansett :)

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet (endret)

De aller fleste fb vennene mine er folk jeg hilser på om jeg treffer dem eller stanser opp for å veksle noen ord med. Jeg aksepterer ikke venneforespørsler med mindre det faktisk er folk jeg kjenner. Innimellom har jeg en rydderunde og da fjerner jeg folk som har blitt "perifere" bekjente.

Oppdager også innimellom at jeg er blitt slettet fra andres lister og regner med at de har samme tankegang og opprydninger. Ikke noe å bli sur for i det hele tatt. Fb venner er jo noe helt annet enn mine virkelige venner. Jeg hilser på de jeg kjenner når jeg treffer dem på gata uansett og dersom noen blir så sur over å bli slettet som fb venn at de ikke vil hilse på meg, så kunne det ikke bekymret meg mindre :)

Endret av Sign
  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt med dere andre her, men de jeg har fjernet fra Facebook er som regel...

1. Folk jeg gikk på skole med på ungdomsskolen

2. Folk som er fra samme område, men som jeg egentlig ikke aner hvem er.

3. Folk som jeg ikke kjenner annet enn at vi har et par felles venner.

Så når jeg da fjerner noen, synes jeg det er merkelig at de hele tatt skal vite det, fordi jeg har tross alt null kontakt med dem? Jeg ser hvordan folk kan merke at de har blitt unfriendet dersom de har gått fra å ha 30 venner til 25, men når man har 300 venner og oppover merker man ikke en døyt forskjell. Eneste måten disse folkene jeg da ikke kjenner vet at jeg da fjernet dem, er dersom de merker at de ikke lenger kan stalke profilen min. Og jeg er virkelig ikke så interessant at jeg tror det er en mulighet!

Jeg ser gjerne av og til at jeg har en mindre venn enn før, men aldri i livet om jeg kunne ha sagt hvem som manglet. Når jeg ikke engang vet hvem som er borte, så bryr jeg meg fint lite. Det beviser jo bare at vi ikke skulle ha vært venner på Facebook i utgangspunktet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...