Gå til innhold

Å ikke passe sammen seksuelt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier.. Har dere opplevd å like noen veldig godt, god kjemi osv, men ikke hatt den helt store gnisten i senga?

Er det i så fall noe som kan "gå seg til" etterhvert, eller er det sånn at noen mennesker bare ikke passer sammen seksuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Som tittelen sier.. Har dere opplevd å like noen veldig godt, god kjemi osv, men ikke hatt den helt store gnisten i senga?

Jepp

Er det i så fall noe som kan "gå seg til" etterhvert,

Nope

eller er det sånn at noen mennesker bare ikke passer sammen seksuelt?

Jepp

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels enig med Gorgonzola. Men jeg har opplevd at det har gått seg til etterhvert en gang. Vi var begge nervøse, og de første gangene var det virkelig dårlig. Men jeg tok det opp, og vi lagde litt morsomt ut av det, nervene forsvant, og da ble det treff allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det "går seg til" :) Har hvertfall alltid gjort det, men snakk om det hvis det fortsetter? Si hva du liker, hva han liker osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i så fall noe som kan "gå seg til" etterhvert, eller er det sånn at noen mennesker bare ikke passer sammen seksuelt?

Det er nok avhengig av utgangspunktet og viljen til å nærme seg hverandre. Det er med seksualiteten som med alt annet, den utvikler seg i en eller annen retning. For noen er seksualiteten som en kokende reaktor som produserer stadig nye behov, mulighetene til å nærme seg hverandre vil derfor være tilstede for mange, men det er igjen avhengig av hvor lang horisonten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring: Nei, det går seg ikke til. Er det lite gnist i starten blir det heller ikke signifikant bedre. Og det er veldig mange år siden jeg trodde at det var verdt et forsøk likevel.

Men nå tolker jeg gnist som tenning, lyst.. Om det skulle være litt kleint eller litt klønete i iveren de første gangene er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er definitivt sånn at noen mennesker bare ikke passer sammen seksuellt. Personkjemi og seksuell kjemi går dessverre ikke alltid hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det endte med meg som utro svin... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexen i et av mine forhold var ikke spesielt bra i starten nei :P Men etterhvert som vi var sammen og fikk sagt ifra om hva vi likte blei det myyyye bedre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo håp her TS, det tar ofte tid å få skikkelig dreisen på ting. Hvordan er dere innstilt begge to? Viser han interesse for din nytelse så vel som sin egen? Gjør du? Er dere begge to villige til å bruke god tid på hverandre? Kan dere snakke sammen? Kan dere snakke sammen og fortelle hverandre hva dere liker/ikke liker?

Om innstillingen deres er bra og dere er virkelig glad i hverandre så burde dårlig sex til å begynne med ikke være et stort problem i lengden. Man vet jo aldri, men der er absolutt sjangser for at dette kan bli knall bra iallefall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs egentlig. Om en er ung, så kan en lettere gå seg til, i og med at en ikke har for mye seksuell erfaring og har satt seg inni for dype seksuelle mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har opplevd det...

Prat sammen og prøv å finne ut hva som gjør at det ikke fungerer seksuelt.

Om "gnisten" er der, så er det fullt mulig å gjøre noe med det.

Mitt råd er flørt, lek, utforsk og ha det gøy sammen.

Lad opp den sexuelle spenningen mellom dere til begge er på bristepunktet.

Gjerne over flere dager!!

Så er det bare å rive av hverandre tøyet å la alle hemmninger fare.

Fungerte utmerket her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Ja

Det vil neppe gå seg til. De færreste mennesker passer sammen 100% over langen, men det går fint an å fungere optimalt så fremt ikke avstanden er altfor stor. Det fordrer jo selvsagt at alt det andre fungerer nogenlunde bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, hadde det slik med eksen.

Det ble slutt, fungerte ikke i lengden. Jeg kjedet meg, han kjedet seg, begge var delvis utro... Ja.

Vi hadde vært perfekte som bestekamerater, nesten litt synd vi møttes på ONS og utviklet det videre til et forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har opplevd det...

Prat sammen og prøv å finne ut hva som gjør at det ikke fungerer seksuelt.

Om "gnisten" er der, så er det fullt mulig å gjøre noe med det.

Mitt råd er flørt, lek, utforsk og ha det gøy sammen.

Lad opp den sexuelle spenningen mellom dere til begge er på bristepunktet.

Gjerne over flere dager!!

Så er det bare å rive av hverandre tøyet å la alle hemmninger fare.

Fungerte utmerket her i huset :)

Vi gjorde det (eksen min), men det fungerte ikke. Klarer ikke helt sette ord på det, men det ble rart. Tror egentlig det var fordi han var litt beskjeden, og det takler ikke jeg. Jeg er ikke den dominante typen, og det var i hvertfall ikke han.

Det fungerte når jeg var dominant, men ikke ellers. Vi gjorde det slutt pga. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är egentligen bara en gång jag upplevt att sexet varit bra första gången, antingen har någon varit nervös eller så har det bara varit ovant, men jag har definitivt upplevt att det blir bättre eftersom! Sex är ju ett samspel man övar på tills det blir precis så bra som man vill. Utan att kommunicera vad man liker och icke liker kommer man ingen vart. Hinta (eller säg rakt ut) vad du vill att han ska göra och om han inte säger till dig vad han liker får du helt enkelt spörre ham. Jag har varit tillsammans med min fästman i 4 år nu och vi upptäcker fortfarande nya saker om varandra i sängen. :P så självklart finns det hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var begge nervøse, og de første gangene var det virkelig dårlig.

Det er stor forskjell på kjemi og kvalitet.

Kjemien kan være så til stede at man blir så nervøs at kvaliteten er ganske laber, det går seg til.

Den spesielle spenningen derimot, det å virkelig være tent på vedkomne, går seg som regel ikke til - er i alle fall min erfaring. Selv om jeg kan like vedkomne veldig godt, bevares.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier.. Har dere opplevd å like noen veldig godt, god kjemi osv, men ikke hatt den helt store gnisten i senga? Er det i så fall noe som kan "gå seg til" etterhvert, eller er det sånn at noen mennesker bare ikke passer sammen seksuelt?

Ja det har jeg opplevd.

Vi møttes aldri mer etter den ene gangen vi prøvde :humpe:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på kjemi og kvalitet.

Kjemien kan være så til stede at man blir så nervøs at kvaliteten er ganske laber, det går seg til.

Den spesielle spenningen derimot, det å virkelig være tent på vedkomne, går seg som regel ikke til - er i alle fall min erfaring. Selv om jeg kan like vedkomne veldig godt, bevares.

Enig i dette. Vi hadde stor kjemi, men liten gnist i senga. Det gjaldt bare å finne rett katalysator for at vi kunne slippe oss løs. Så lenge kjemien er til stede, mener jeg at man kan gjøre noe med manglende gnist i senga.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangene kan det være at gnisten blir overskygget av nerver og prestasjonsangst. På den måten kan det "gå seg til" med tiden når man lærer seg å slappe av og fokusere på å ha det gøy. Men jeg har opplevd at gnisten er fraværende og heller ikke dukker opp senere, til tross for at kjemien ellers har vært fin.

Mitt råd (om forholdet deres er nogenlunde nytt) er å fortsette å prøve, snakke om hva som gjør at det er sånn og prøve litt til. Det er jo en kjent sak at sex blir bedre med en man kjenner og vet hva tenner på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...