Fjellreven Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Jentegjengen skal samles i morra og jeg skal lage dessert. Er det noen som kan anbefale en god dessert? Selv er jeg glad i litt syrlige desserter, men alt er av interesse. På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 1/2 beger medmelom youghurt 2 dl kremfløte pisket sammen med litt sukker til krem hermetiserte tropiske frukter blandes i riv en halv troika eller annen sjokolade på toppen og voila en kjempe god dessert, som er litt syrlig på grunn av yoghurten
Suzy Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Limefromasj! Bare google og finn en passende oppskrift - jeg har brukt den på LCHF-bloggen (bare med sukker), men det er mange.
Fjellreven Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2011 Tusen takk for svar! Det blir det limefromasj!
Zakuro Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 Jentegjengen skal samles i morra og jeg skal lage dessert. Er det noen som kan anbefale en god dessert? Selv er jeg glad i litt syrlige desserter, men alt er av interesse. På forhånd takk! Tilslørte bondepiker? En litt modifisert variant men; Digestive kjeks Smør/melange Eple eller pære syltetøy Pisket krem Sjokoladesaus Mandariner(helst hermetiske) Kiwi Banan Legg kjeks inni en pose og bruk kjevle eller noe til å slå dem til smuler. Mett dem i smør i en varm panne. Legg kjeksblandingen i bunnen av serveringsglass og la dem stå i kjøleskapet til dem er kald og blandingen hard. Ha på lagvis; eple syltetøy, så krem og sjokoladesaus. Topp med frukt i biter og evt. franske vaffel kjeks:) Om nom nom!
Suzy Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Tusen takk for svar! Det blir det limefromasj! Ble den bra og ble du fornøyd? For meg ble det julas mest vellykkede dessert, rett og slett, så jeg håper den fungerte like bra for deg
Fjellreven Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2012 Den ble kjempe bra! Samtlige jenter spurte etter oppskrift, så det var så gøy. Jeg brukte den fra LCHF-bloggen. Serverte den også på nyttårsaften, fikk mange gode tilbakemeldinger. Tusen takk for oppskrift, den er nå arkivert i kokeboka under 'favoritter'.
Suzy Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Den ble kjempe bra! Samtlige jenter spurte etter oppskrift, så det var så gøy. Jeg brukte den fra LCHF-bloggen. Serverte den også på nyttårsaften, fikk mange gode tilbakemeldinger. Tusen takk for oppskrift, den er nå arkivert i kokeboka under 'favoritter'.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #9 Skrevet 6. januar 2012 Tilslørte bondepiker? En litt modifisert variant men; Digestive kjeks Smør/melange Eple eller pære syltetøy Pisket krem Sjokoladesaus Mandariner(helst hermetiske) Kiwi Banan Legg kjeks inni en pose og bruk kjevle eller noe til å slå dem til smuler. Mett dem i smør i en varm panne. Legg kjeksblandingen i bunnen av serveringsglass og la dem stå i kjøleskapet til dem er kald og blandingen hard. Ha på lagvis; eple syltetøy, så krem og sjokoladesaus. Topp med frukt i biter og evt. franske vaffel kjeks:) Om nom nom! Sikkert god,men reagerer påat du skriver helst hermetiske mandariner. De er jo helt smakløse og kan ødelegge enhver dessert og kake,eller hvor de måtte brukes. hvorfor ikke bruke fersk clementin eller appelsin? Hadde hevet desserten flere hakk. Om du trenger saften fra mandarinene i boksen,så kan du presse appelsinen eller clementinen
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Tilslørte bondepiker? En litt modifisert variant men; Digestive kjeks Smør/melange Eple eller pære syltetøy Pisket krem Sjokoladesaus Mandariner(helst hermetiske) Kiwi Banan Legg kjeks inni en pose og bruk kjevle eller noe til å slå dem til smuler. Mett dem i smør i en varm panne. Legg kjeksblandingen i bunnen av serveringsglass og la dem stå i kjøleskapet til dem er kald og blandingen hard. Ha på lagvis; eple syltetøy, så krem og sjokoladesaus. Topp med frukt i biter og evt. franske vaffel kjeks:) Om nom nom! Hvorfor blande kjeks med smør? Her kan du jo bare hakke kjeksen. Unødvendig med smør
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå