Gå til innhold

Tabber og pasient skader av Helsevesenet


lady GaGa

Anbefalte innlegg

var innom VG nett tv hvor jeg så på flere klipp som handlet og skader og feildaignoser som pasienter hadde fått, noen, døde, og andre slitter resten av livet, med de store tabbene legene har gjørt, pluss at de må kjempe mot NPE for å få erstatning.

Her er noen linker å se

http://www.vgtv.no/#!id=41323

http://www.vgtv.no/#!id=41319

http://www.vgtv.no/#!id=41324

http://www.vgtv.no/#!id=41321

http://www.vgtv.no/#!id=41320

Jeg er kjempe lei og trist, jeg synes helseveset må ta sertifikatene fra dem slik at de kan ikke jobbe lenger som leger, de leker jo med livet til mennesker.

Jeg har selv hatt dårlig opplevelser, med fastlegen til mamaen min, hun plagdes heletiden med rygg smerter, smertene var så ille at hun klarte ikke å stå, eller utføre noe arbeid, så hun gikk flere ganger til fastlegen sin, og spurte om de kunne ta røntgenbildet. Nei det gjorde hun ikke fordi hun hadde ikke ramlet eller slått seg i ryggen så det var ikke aktuelt med røntgen, og hun fikk Voltaren og paracet i 3 år... :kjefte: til slutt fikk mama høy lever funksjon , som gjorde henne enda syk, så jeg tok en tur legen med mama og snakket selv med fastlegen. Det verste senarioet var det, at hun sier selv til meg at mama har høy leverfunksjon, enda skriver hun igjen Voltaren til mamaen min. Jeg reagerte på det, og fortalte legen at langtids bruk av Voltaren, kan på virke leveren så hvordan kan hun bruke Voltaren når hun allerede har høy leverfunksjon :hakeslepp: . Da sier hun til meg oh ja det er sant, da kan hun ikke bruke Voltaren hun må bare ta paracet, og andre smertestillende medikamenter. Når man blir gammel så slitter man med ryggsmerter, enten må hun bruke disse medikamenter ellers må det bli operasjon. :sjokkert:

Jeg sa til hun hvordan kan gå direkte til operasjon, dere har ikke brukt fysioterapi, så sier hun ja det kan vi gjøre.. :sjokkert: ( tenk dere hun brukte 3 år på en pasient uten å bruke andre alternativ behandlinger) etter at hun fikk henvisning der, ble mama litt bedre, og takket være fysioterapauten som henviste mama til røntgen. Smertene ble mindre og til slutt reiste mama til utlandet for behandling, Der gjorde hun CT scan av ryggen,og fikk vite at hun trengte ikke operasjon i det hele tatt og fikk medisiner, mama har ikke vondt i det hele tatt og er frisk som en fisk. :danse:

Takket være Gud at jeg tok tak i det legen gjorde mot mamaen min, også byttet jeg fast legen hennes.

Endret av lady GaGa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian

I lille Norge dør 5000 mennesker som følge av feilbehandling og sykehusinfeksjoner hvert år.

Ca. 200-250 dør i trafikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare mennesker som er leger. Vi kan hate det, være forbanna eller akseptere at det er umulig å være menneske og aldri gjøre feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare mennesker som er leger. Vi kan hate det, være forbanna eller akseptere at det er umulig å være menneske og aldri gjøre feil.

Så det er greit at leger gjør feil, Nei kjære slik må det ikke være. Når man vet at en person har kreft historie i familien og har utviklet en klump eller svulst i brystet, kan man ikke late som om det er noe vanlig, som må behandles med antibiotika. Hvis legen var usikker hun kunne ihvertfall henvist han til videre prøver for sikkerhets skyld. Da snakker jeg om Frank som døde av en slik tabbe. :trist:

Disse leger må stoppes... :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lille Norge dør 5000 mennesker som følge av feilbehandling og sykehusinfeksjoner hvert år.

Ca. 200-250 dør i trafikken...

Ja sant det er vedlig tragisk egentlig. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lille Norge dør 5000 mennesker som følge av feilbehandling og sykehusinfeksjoner hvert år.

Ca. 200-250 dør i trafikken...

Og hvor mange av disse tror du er veldig gamle mennesker som får lungebetennelse eller brekt lårhals, eller andre ting og som "egentlig" dør av alderdom, eller den påkjenningen en ufarlig infeksjon eller lignende fører med seg?

Statistikk viser ikke alltid et veldig klart bilde...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller, aller fleste gjør en så god jobb som de kan. De er bare mennesker, feil kan skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for feminisme og kvinnekvotering. Narsisistiske kvinner som skal ha status ;)

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil kan skje, ja og det er klart at mange er gamle og allerede syke, men vi kan ikke akseptere det saker som denne skjer:

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/736228/

Jeg har selv opplevd grov inkompetanse i helsevesenet, både når det gjelder meg selv og andre. I tillegg kommer alle gangene man har blitt utsatt for dårlig behandling og ubetenksomme kommentar. Jeg skjønner at det er et stort arbeidspress, men man må ihvertfall prøve å tenke seg om før man åpner kjeften. Jeg har jobbet i det private næringsliv og hadde jeg svart på den måten helsepersonell har svart meg på telefonen, kan jeg love at dersom er av sjefene hadde hørt meg snakke slik til folk, hadde jeg blitt bedt om å gå på dagen.

De som jobber i helsevesenet kan bli dømt, det er bare en alt for høy terskel for at dette skjer. En skjerpelse av ansvar tror jeg dessverre er det som må til før enkelte tar arbeidsoppgavene sine på alvor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, leger er mennesker, og alle mennesker kan gjøre feil. Men leger har menneskeliv i hendene sine, og det de gjør går utover andre mennesker. Legene har en plikt til å kunne faget sitt, og selv om de fleste leger er gode, så er det noen leger som aldri burde fått autorisasjon og en mulighet til å ta vare på andre mennesker.

Og ja, disse legene gjør sikkert så godt de kan, men når de setter liv på spill på grunn av at de ikke eier nok kompetanse, så burde de ta såpass ansvar og ha såpass selvinnsikt at de finner et annet yrke som ikke kan få så store konsekvenser om de gjør feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lille Norge dør 5000 mennesker som følge av feilbehandling og sykehusinfeksjoner hvert år.

Ca. 200-250 dør i trafikken...

Ja, og i tillegg til de 5 000 som dør kommer de som overlever møtet med det norske helsevesenet, og som "bare" blir skadet og invalidisert for livet.

Hvor mange det kan dreie seg om, vet jeg ikke, men det må i hvert fall være mange titusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helsevesen hvor ingen gjør feil, alle får riktig diagnose og riktig behandling til riktig tid, er en utopi. Som alle andre gjør leger feil, men dessverre kan det få større menneskelige konsekvenser enn om f.eks. en butikkansatt eller kontoransatt gjør en feil. Men skyldes det latskap, slurv, manglende oppfølging/innkalling eller at man ikke har grunnleggende kunnskap eller ferdigheter, bør det få konsekvenser, det er jeg enig i.

Jeg tror det hadde vært lettere for pasienter og pårørende å akseptere feil hvis de får nok informasjon og at feilene som er blitt gjort blir forklart i stedet for å hemmeligholdes. Mange klager som blir meldt inn på leger eller annet helsepersonell har nok grunnlag i dårlig og utilfredsstillende kommunikasjon fra helsevesenets side...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde man hatt riktig bemanning, altså flere på jobb, bedre tid til hver passient, bedre utstyr osv..

Det er mye man kan bruke de pasienterstatnings pengene til.. De sluker jo mestearten av budsjettene til sykehusene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange av disse tror du er veldig gamle mennesker som får lungebetennelse eller brekt lårhals, eller andre ting og som "egentlig" dør av alderdom, eller den påkjenningen en ufarlig infeksjon eller lignende fører med seg?

Statistikk viser ikke alltid et veldig klart bilde...

Men de som dør litt mer naturlig på sykehuset kommer vel ikke med i den statistikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de som dør litt mer naturlig på sykehuset kommer vel ikke med i den statistikken?

De eldre som dør pga lungebetennelse de får på sykehuset pga de er sengeliggende vil komme inn under sykehusinfeksjon som ble dødelig.

Lungebetennelse er den vanligste sykehusinfeksjonen i norske sykehus.

I USA er det UVI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...