Arwen Skrevet 30. desember 2003 #21 Del Skrevet 30. desember 2003 Vi pleier å måtte be folk gå når klokka tikker fem - ti minutter etter åpningstid og de fortsatt bare titter. (Selvfølgelig får folk lov å betale fr det de skal ha) Får mange sure miner da selvfølgelig, da smiler jeg og sier at for få minutter siden sluttet jeg å få lønn for at jeg oppholder meg der og at jeg desverre ikke bor i butiken og vil rekke en bane om ikke så altfor lang tid. Dette har noen vansekelig fo å forstå. Tviler på at kunden selv gidder å sitte et kvarter ekstra hver dag på jobb uten lønn. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2003 #22 Del Skrevet 30. desember 2003 da smiler jeg og sier at for få minutter siden sluttet jeg å få lønn for at jeg oppholder meg der og at jeg desverre ikke bor i butiken og vil rekke en bane om ikke så altfor lang tid. Dette har noen vansekelig fo å forstå. Nei, selvfølgelig skjønner de ikke det. Skulle da bare mangle! Butikkansatte er der for å (be)tjene kunden, om du må jobbe litt gratis nå og da, har ikke det noe å si. (ironi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. desember 2003 #23 Del Skrevet 30. desember 2003 Nei, selvfølgelig skjønner de ikke det. Skulle da bare mangle! Butikkansatte er der for å (be)tjene kunden, om du må jobbe litt gratis nå og da, har ikke det noe å si. (ironi) OK, da skal jeg være snillere og bli en halv time ekstra neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2003 #24 Del Skrevet 30. desember 2003 Selvfølgelig. Og skulle jeg la det gå utover deg at jeg har hatt en dårlig dag, forventer jeg at du bare smiler og er hyggelig tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. desember 2003 #25 Del Skrevet 30. desember 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iset - ikke innlogget Skrevet 30. desember 2003 #26 Del Skrevet 30. desember 2003 (håper noen av disse sure kundene leser denne tråden og tenker seg litt om) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 30. desember 2003 #27 Del Skrevet 30. desember 2003 Uff, ja, kjenner igjen dette! Har jobbet i butikk selv, og i jula er det ekstra mange vanskelige, urimelige og dritsure kunder. En dame skjelte meg ut fordi jeg ikke ville la henne snike forbi alle de andre 20 som stod pent og ventet! Drittdame. Og det er særlig ofte damer i 40-50 åra som er vanskelige, synes jeg. Overgangsalderen, kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2003 #28 Del Skrevet 30. desember 2003 Da hadde jeg smilt pent til henne, og sagt at hun kunne jo ta det opp med alle de andre hun snek foran og høre hva de hadde å si om saken. :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 30. desember 2003 #29 Del Skrevet 30. desember 2003 Hmm, ja det var vel det jeg burde ha gjort. Jeg ble bare så paff over at hun stod å skrek til meg, så kastet hun fra seg varene på disken og marsjerte ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2003 #30 Del Skrevet 30. desember 2003 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. desember 2003 #31 Del Skrevet 30. desember 2003 En dame (som sansynligvis ikke var helt normal) kalte meg motbydelig fordi vi ikke hadde de strømpebuksene hun ville ha. Alle de andre kundene stod med store øyne :o når hun gikk sa alle litt forskrekket - du hjalp henne jo bare så godt du kunne. Jeg var i tilegg helt ny så hadde ikke lært meg å si fra i det hele tatt enda heller. :kl: mye rare folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2003 #32 Del Skrevet 30. desember 2003 "Motbydelig"!? Snakket hun om seg selv...? Hjelp, noen ganger lurer jeg virkelig på hva som foregår i hodet til folk! Tenk å si noe slikt til et fremmed menneske, da! Det var da godt at du fikk støtte av de andre kundene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. desember 2003 #33 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har en gammel dame i butikken til stadighet som: 1. Kommer gjerne 10 minutter før åpningstid, når vi faktisk har STENGT og jobber for å få butikken i orden til klokka ti. 2. Har alltid "en bil som venter", så hun må få gjort seg ferdig NÅ. 3. Mener hun alltid må få hjelp før alle de andre kundene når hun kommer i åpningstida, fordi hun "har en bil som venter". 4. Kjøper som regel roser, og kommer tilbake med dem HVER GANG, ikke snittet, noen dager (eller uker) for sent (vi har 5 dagers garanti), uten kvittering, og ALDRI med alle rosene - en eller to er standard. 5. Av og til kommer hun tilbake med to roser i forskjellig farge, og det er to farger vi ikke har hatt i fargemixen vår på opptil 1/2 år... Mao ikke kjøpt hos oss. 6. Ekstremt høylytt! "HAR DERE IKKE NELLIKER?!" 7. Har i tillegg en ekkel uvane med å stå på tærne til folk hun snakker med og slikke seg rundt munnen - og da mener jeg helt opp til nesa og helt ned til haka... 8. Etter å ha proklamert at hun har en bil som venter, og fått noen andre i en evt. kø til å la henne komme foran fordi hun har dårlig tid, presterer hun å be meg ringe etter en bil til henne... Noe vi ikke gjør, fordi vi har andre ting å gjøre enn å stå i drosjekø. Informasjonen på senteret gjør sånt. 9. Andre ganger, etter å ha brukt samme taktikken med bil som venter så hun må komme foran, vil hun la blomstene sine stå igjen i butikken til hun får vært på matbutikken og handlet... Lurer på hvor mange ganger jeg har bedt henne om å ta med alle rosene, snitte rosene, komme tilbake før det har gått fem dager, eller i hvert fall ringe først, kjøpe noe annet enn roser, for hun får dem jo ikke til... og vente på sin tur når det tross alt står mange foran henne i køen. Har til og med bedt henne gå og ikke komme tilbake igjen et par ganger. Men biter det på? NEEEEIDA... Som regel er kundene våre hyggelige, men det er sånne som denne gamle dama som kan ødelegge dagen for en stakkars medarbeider - og dermed også mye av servicen for alle de andre kundene. Det er nemlig gjerne 4-5 andre kunder som også blir i dårlig humør av denne dama, enten fordi de må vente, eller fordi hun sniker i køen og er direkte ufyselig. Og det er ingenting som tar knekken på arbeidslysten like effektivt som sure kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. desember 2003 #34 Del Skrevet 30. desember 2003 Uff' date=' ja, kjenner igjen dette! Har jobbet i butikk selv, og i jula er det ekstra mange vanskelige, urimelige og dritsure kunder. En dame skjelte meg ut fordi jeg ikke ville la henne snike forbi alle de andre 20 som stod pent og ventet! Drittdame. Og det er særlig ofte damer i 40-50 åra som er vanskelige, synes jeg. Overgangsalderen, kanskje...[/quote'] Kanskje hun er søsteren til hun som var hos meg en førjul... Hun skrek og skjelte meg ut fordi hun ikke fikk lov til å betale med sjekk uten legitimasjon... Tilslutt måtte noen av de andre kundene be henne roe seg. Da ble hun så rasende at hun gikk fra alle varene (toppet handlevogn) jeg hadde slått inn. Etterpå begynte jeg å grine, etter å ha ekspedert de andre ferdig med skjelven underleppe. "Jeg synes du var flink, jeg" sa en- det varmet. Dette til tross for at jeg forklarte at det var for å beskytte mot sjekksvindel, og at hun kunne pakke alt og sette på kjølelager mot å hente legitimasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. desember 2003 #35 Del Skrevet 30. desember 2003 Bjørnsdatter; hun er nok kona til han mannen jeg pleide å få besøk av hver lørdag, som konsekvent betaler med sjekk og hver gang blir sur fordi jeg må tilkalle sjefen for at denne også skal sjekke at id og sjekk stemmer overens (slik vi er pålagt av banken for å unngå svindel). Og hver gang måtte jeg forklare hvorfor reglene var slik, og hver gang sa han at det var frekt av meg å påstå at han var en svindler, og at vi diskriminerte de med sjekk i forhold til de med kort... HVER lørdag hadde vi denne runden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 30. desember 2003 #36 Del Skrevet 30. desember 2003 uff Poirot, nå fikk jeg helt vondt av deg. kjenner til det. har opplevd at ei dame skjelte meg ut på engelsk i butikken jeg jobber (helsekost) fordi jeg ikke ville slå av en hundrelapp :o på en vare, som var satt ned 100 kr på en-dags-tilbud 2 uker før. jeg satt meg ned på bakrommet etterpå og grein. vi følsomme har det ikke alltid like lett nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. desember 2003 #37 Del Skrevet 30. desember 2003 Poirot: Hvis de to der er gift, så skjønner jeg forsåvidt at de er i dårlig humør Det er så kjipt med folk som tar alt som en personlig fornærmelse, f. eks når de har glemt legitimasjon og skal betale med visa-kort. Eller når de ringer butikken og vil ha sendt blomster, og jeg sier at vi ikke har mulighet til å sende regning til private. De spør selvsagt hvorfor, og jeg må jo svare sannheten og si at det er veldig mange som ikke betalte for seg da vi gjorde det. "Jammen jeg skal jo betale!" Det gjør jo ikke så mye forskjell det da... Evt. "har dere noen gamle roser på bakrommet, noen som er litt stygge som jeg kan få billig av dere?" Det synes jeg er direkte frekt, og svarer at gamle blomster har vi ikke. Har også opplevd kunder som har rota i søpla (!) på jakt etter halvvisne roser som stikker litt opp. Prøv å forklare at jeg ikke kan være kjent av å selge/gi bort gamle varer... vi prøver å holde en viss standard, 5-dagers garanti og alt det der. "Jammen jeg skal jo ikke komme tilbake med dem! Stoler du ikke på meg?" HALLOOO! Jeg gjør jo selvsagt ikke det, jeg kjenner deg jo ikke! Dessuten kan jeg få sparken om jeg tar med meg en gammel rose hjem til meg selv, for det betraktes som tyveri! Er det bedre å gi dem bort da? Jeg lager ikke reglene, men jeg må følge dem for det... "Kan du ikke bare skrive på kvitteringa at det ikke er garanti på dem da?" For det første: Alle våre varer har garanti. For det andre: Vi krever ikke kvittering ved reklamasjon, kun varen, fordi det er mange som ikke sparer på kvitteringer, og vi selger mye gaveprodukter. Nei, det var jaggu litt av en utblåsning... Dere får bære over med meg, for jeg skal jo være diplomatisk på jobb. Et sted må jeg få ut litt edder og galle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 31. desember 2003 #38 Del Skrevet 31. desember 2003 Huff...! Nå ble jeg sur på deres vegne! Noen burde skrive en hovedoppgave om sure kunder. Helt seriøst, jeg lurer på hva kundene tenker siden de tydeligvis mener at det er helt greit å behandle andre mennesker på den måten. :x Dere som jobber i butikk; Dere er flinke og fortjener ros!!!! (Jeg hadde aldri fikset en slik jobb, tror jeg! :-? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå