Gå til innhold

Rollespill

Fremhevede innlegg

Skrevet

Typen og jeg har lyst å prøve oss på rollespill. Det tenner oss skikkelig, og i tillegg vil vi prøve noe nytt for å piffe opp litt. Men dette er helt nytt for oss begge, og vi aner ikke hvordan vi skal gå frem. Er redd for at det skal bli litt småkleint og at vi bare skal fnise gjennom det hele - og det vil vi jo ikke akkurat... vil jo klare å ta det helt ut! Så derfor har jeg noen spørsmål jeg håper dere som har litt erfaring med rollespill kan svare på:

- Først: Hvilke rollespill har dere? Kom gjerne med så mange eksempler som mulig. (Gjerne ikke bare f.eks skolepike og lærer, men hvilke rolle hver person har også, altså hva den "må" gjøre)

- Hvordan går dere frem? Har dere kostymer, andre navn, replikker og sånt? Gjør det noe om man ikke har kostymer?

- Hvordan klarer dere å la være å fnise og le? Hvordan klarer dere å holde dere seriøse gjennom hele rollespillet?

- Hvor lenge pleier det å vare?

- Og kjempefint om noen vil dele egne erfaringer/hendelser, så kanskje vi kan få litt tips derfra også.

På forhånd tusen takk for svar, har veldig lyst å prøve oss på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Nøkkelen til suksess ligg nok (desverre) i at dere to sammen finner ut hva som vil være ok, ikke hva folk her inne måtte mene eller råde dere til.

Hvis det er som du sier, at dere har kjempelyst til å prøve ut rollespill og tenner på det så skal det vel ikke all verden av energi til å finne ut åssen dere skal sparke det hele i gang.

Lykke til - rollespill kan være gøy det.

Skrevet

Takk for svar. Forstår at det er noe vi må finne ut av slev, men kunne trengt et par tips og råd på veien.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...