AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #21 Skrevet 29. desember 2011 Både servise, glass, bestikk og andre ting Bare ikke kom med Disenys julervise fra firklveren
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #22 Skrevet 29. desember 2011 Rosendahl - Grand cru Ønsker meg til bursdager og jul, alt fra lyse staker, til skåler, glass, fat osv. Kosta boda. Har fått vannglassene...du kan få de.Stygge som f....ser ut som tannkostglasser på et hotell. Fikk skåler,3 st. de var virkelig fine
Gjest Nica. Skrevet 29. desember 2011 #23 Skrevet 29. desember 2011 Bare ikke kom med Disenys julervise fra firklveren Neida, det har ikke jeg tenkt til å kjøpe :D
Sweetpea25 Skrevet 6. januar 2012 #24 Skrevet 6. januar 2012 (endret) - Serviset og rødvinsglassene Gammeldags jul fra Firkløveren. - Serviset VICTORIA fra Firkløveren. - Bestikkserien Nina fra Hardangerbestikk. Endret 6. januar 2012 av Sweetpea25
Sweetpea25 Skrevet 6. januar 2012 #25 Skrevet 6. januar 2012 aldri forstått meg på den der greien med å samle på kopper, kar og bestikk.. jeg ler litt av dere som holder på med det. Samler altså ikke på noe, men har flere gamle vakre sett som jeg har arvet. Med gull og håndmalte detaljer.. Bryr meg jo om pene ting, men det der "samle-på-den og den serien" passer ikke for meg Hva er galt med å samle på serviser? Noen samler på viskelær, andre på serviser, og jeg ser virkelig ikke noe i veien med det. Hva er alternativet da.. Kjøpe IKEA- fat til 12 kr stykket? Dessuten er det jo også greit å gi det til folk i gave, når man samler på en spesiell serie...
Stimla Skrevet 7. januar 2012 #26 Skrevet 7. januar 2012 (endret) Vi fikk nesten fullt kaffe- og middagsservise til tolv da vi giftet oss, "Angelina Platinum". Også har vi fullt bestikksett, både vanlig og biff, og serveringsbestikk fra hardangerbestikk "Nina". Fikk sølvteskjeer til jul og bursdag av bestemor da jeg var liten, så jeg har tolv stk av serien "Tradisjon". Nå mangler vi noen tallerkener og ellers en del glass. Glassene er "Chateau" fra Kosta Boda, har noen vinglass av ymse størrelse og seks vannglass + vannkaraffel nå. Har forresten en stor og fin glassbolle fra Kosta Boda også, trenger vel mer av sånt etterhvert også. Lønner seg og gifte seg hvis man ønsker seg servise ihvertfall:) Endret 7. januar 2012 av Stimla
Brunhilde Skrevet 7. januar 2012 #27 Skrevet 7. januar 2012 Det kom kanskje litt arrogant ut.. men jeg ler ikke av det på en nedlatende, hånlig måte. Ler bare fordi det for meg virker så merkelig at noen gidder å bruke flere hundre kronerr på så "kjedelige" ting som en helt hvit tallerken f.eks. Ser jo nesten ikke forskjell på om den er fra hadeland eller ikea. Dessuten er det stress når man skal spise/drikke av dyrt service, for tenk om det knuser? Jeg er en av de heldige som har arvet servise, ikke veldig dyrt, men heller ikke veldig billig. Det er i bruk hver eneste dag og knuser det så knuser det. Jeg ser ikke noe poeng i ha fine ting stuet bort i et skap. Jeg har heller ikke noe i mot Ikea, mye både fint og billig der.
Gjest Aria. Skrevet 7. januar 2012 #28 Skrevet 7. januar 2012 (endret) Rosendal, kanskje litt kjedelig, men jeg syns de har mye fint. Også er det tidløst og god kvalitet Edit; Rosendahl var det visst ja.. Endret 7. januar 2012 av **Nora**
SusanneGullet Skrevet 7. januar 2012 #29 Skrevet 7. januar 2012 Samler på disney juleservice og mummi ting, kopper, boller, osv.
Gjest Cessie Skrevet 7. januar 2012 #30 Skrevet 7. januar 2012 Gubben fikk velge servise, så da ble det "Antarktis" (det med pingvinene, ja...). Jeg valgte glass, Rosendahl Grand Cru. "Finservise" har vi arvet etter mine besteforeldre. De fikk det til sitt bryllup i 1947, og kun en kaffekopp er knust.
Rainbow Skrevet 7. januar 2012 #31 Skrevet 7. januar 2012 Trodde denne tråden handla om tv-serier, jeg... *skuffa* :gjeiper:
Gjest hmrk Skrevet 7. januar 2012 #32 Skrevet 7. januar 2012 Trodde denne tråden handla om tv-serier, jeg... *skuffa* :gjeiper: Jeg og
Gjest Nica. Skrevet 7. januar 2012 #33 Skrevet 7. januar 2012 Trodde denne tråden handla om tv-serier, jeg... *skuffa* :gjeiper: Haha, sorry
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #34 Skrevet 8. januar 2012 Vi samler på grand cru, men jeg angrer litt nå. Syntes glasuren på asjettene er dårlig.. Blir fort stygg. Får finne noe annet når det blir for stygt... Brukes som hverdags servise
Drizzt Skrevet 8. januar 2012 #35 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Vi fikk en 24-deler bestikksett Nina fra Hardanger til bryllupet og da begynte vi å samle det. Ikke fordi vi er samlere, men for å gjøre det lettere for familie og venner når de skal velge gaver for oss. Det samme skjedde med Nathalie fra Porsgrunn og Finn fra Hadeland. Endret 8. januar 2012 av Drizzt
Azure Skrevet 9. januar 2012 #36 Skrevet 9. januar 2012 Begynte vel ikke å samle på noe før vi giftet oss. Da ble det servise grey pearl. Har ei venninne som også ønsket seg det så da er det jo greit å låne av hverandre til dåp, konfirmasjon og slikt. Vi har silje fra hardanger som finbestikk. Ellers så har vi litt fra her og der, litt rosendahl, bruka og IKEA selvfølgelig;)
Lyra Skrevet 9. januar 2012 #37 Skrevet 9. januar 2012 Bare ikke kom med Disenys julervise fra firklveren Det har jeg, det er jo kjempefint Har ikke betalt full pris for det da vel og merke, hadde ikke brukt så mye penger på et juleservise. Ellers samler vi på Magnor Antarktis både vinglass og servise. Av bestikk samler vi på Hardangerbestikk Carina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå