Gå til innhold

Barnet ødela julegaven

Anbefalte innlegg

Skrevet

:kjefte:

Mine barn kjøpte brettspillet "den forsvunnede diamant" for sine egne penger.

Dette pakket de inn og ga til sine stesøsken.

Idag har 10 åringen prestert å bite merke i diamanten - selvsagt for å kunne jukse.

Jeg blir så forbannet, og far mener at det er bare å vente av en 10 åring. Det mener ikke jeg, en 10 åring vet at dette er galt.

Ingenting vi kan gjøre med det bortsett fra å beordre ungen til å bite i alle brikkene slik at det blir likt.

Jeg er bare :kjefte: og må få ut frustrasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trekk ut tenna på ungen etter at han har bitt i de andre brikkene. Uten bedøvelse.

• Liker 5
Skrevet

Ha ha ha, jeg er godt fristet. :skratte:

Jeg kan ikke fordra disse ungene som hopper i sofaen og biter i spill.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært dere hadde jeg gjort ungen arveløs, eller latt han arve "diamanten".

:roll:

• Liker 2
Skrevet

J****G irriterende når mennesker gjør slikt. Er å forvente av en 4- eller 6åring, men en 10åring burde vite bedre! Ta hele brettspillet og legg det unna til han bli gammel nok til å drive med slikt, for han er tydeligvis ikke moden nok for brettspill enda, tro det eller ei.

• Liker 4
Skrevet

Men var tiåringen et av stesøsknene som fikk gaven? I så fall er det vel faktisk hans spill som han kan behandle som han vil...

• Liker 1
Skrevet

det er jo en ekstra diamant med spillet, så er vell bare å kaste den som er bitt i...

• Liker 2
Skrevet

10 åringen er gavemottakeren ja, Og jeg overreagerer det vet jeg, men dette bare toppet.

Det har vert en helsikens høst med disse barna, som fører til mye frustrasjon :kjefte:

Svaring og roting, hopping i sofa og tråkke inn med skitne støvler.

Jeg ha fått beskjed om at jeg ikke bestemmer-men det er faktisk mitt hus. Så nå er det slutt.

Disse drittungene og faren er jeg ferdig med.

• Liker 6
Skrevet

Er ekstrabrikke i spelet...Bruk ekstrabrikken, kast den som er bitt i.

Skrevet

10 åringen er gavemottakeren ja, Og jeg overreagerer det vet jeg, men dette bare toppet.

Det har vert en helsikens høst med disse barna, som fører til mye frustrasjon :kjefte:

Svaring og roting, hopping i sofa og tråkke inn med skitne støvler.

Jeg ha fått beskjed om at jeg ikke bestemmer-men det er faktisk mitt hus. Så nå er det slutt.

Disse drittungene og faren er jeg ferdig med.

Høres ut som noen helt normale barn spør du meg

• Liker 2
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Det er vel mange barn som prøver å jukse på et eller annet vis a la dette på spill i løpet av barndommen? Jeg kan forstå at du ikke liker skitne tøfler oppi sofaen, men det er jo en annen sak..

Skrevet

Å si at du og faren er ferdige med disse drittungene synes jeg er å ta det altfor langt! Det er tross alt fars barn! Skal vedde på at dine ikke er så eksemplariske heller. Sett grenser da vel hvis de hopper i sofaen og viser dårlig oppførsel! Far får ta en runde med oppdragelse!

Uansett;

Vi og har det spillet Den forsvunnede diamanten. Som andre skriver og, det er med en ekstra diamant. Kast den som er bitt i og bruk den andre. Barnet som bet i den kan få som straff at han ikke får være med å spille på ei stund. Hvis ikke, lag bitemerke i alle brikkene.

Barn prøver å jukse. Voksne også.

Skrevet

Som meg virker det som om det er foreldrene som er problemet.

10-åringen har muligens aldri fått noen grenser, og dermed ikke lært seg hva som er riktig eller galt. Desverre er dette mer og mer vanlig i dagens samfunn :-(

• Liker 3
Skrevet

Å si at du og faren er ferdige med disse drittungene synes jeg er å ta det altfor langt!

Du må lese hva hun skriver, hun er ferdig med drittungene og faren deres.

• Liker 1
Skrevet

Du må lese hva hun skriver, hun er ferdig med drittungene og faren deres.

Ok,leste feil. Kanskje liksågreit for både far og barn at hun er ferdig med de. Håper for alle barna sin del at et brudd kan vente til etter jul og nyttårsaften...

Skrevet

Ungen kan da gjøre hva den vil med sine egne ting.

Dere trenger jo heller ikke å være med å spille, når barnet har forberedt seg på å jukse. Så kan han sitte der alene og vite hvor diamanten er.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som noen helt normale barn spør du meg

Normalt av en 10 åring? Hva i alle dager for slags fri barneoppdragelse har du? Det er ikke normalt at så store barn gjør slike ting. (Biter i brikker og hopper i sofaen, med sko). Høres ut som et barn fylt av trass og elendig oppdragelse. Jeg ville reagert om en 4 åring gjorde det også....(og iallefall ikke fikk skikkelig refs fra sin far)

Skjønner TS godt. Hadde forsvunnet fort utifra livet til disse menneskene jeg også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...