Leanne Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 På nyttårsaften blir vi 3 voksne og 3 barn (4-7 år gamle). Barna de har veldig lyst på ovnsbakte poteter på nyttårsaften... Og jeg lurte på om det er mulig å servere kalkunfilet, sammen med ovnsbakte poteter? Hva kan man i så fall ha som tilbehør? Hva slags saus er god til kalkunfilet? Og jeg tregner også dessert tips
CoffeeCup Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 Ja det er da godt Når vi har kalkun, pleier vi å ovnsbake poteter sammen med masse andre grønnsaker vi liker. Brokkoli, gulrøtter, løk, hvitløk, champignon o.l. Jeg er desverre ikke så god på å lage saus fra bunnen av, så blir ofte pose Men jeg syns den champignon og kantarell sausen er veldig god til kalkun
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. desember 2011 #3 Skrevet 25. desember 2011 Ovnsbakte poteter er nam Jeg elsker rett og slett fløtesaus til kalkun, ingenting over, ingenting ved siden Nå har jeg blitt gammel nok til å elske rosenkål også, spesielt til kalkun, men ikke sikkert dine har lyst på det da
-Fisken- Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Om du kjøper hel kalkun og ikke kun fileter, ville jeg ha kokt kraft på invollene, hatt i litt hvitvin og fløte, jevnet og smakt til med salt og pepper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå