AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 Hva i all verden skal en ta seg til på nyttårsaften når alle vennene er etablert med familie og en selv er singel?
Kosemose Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 Er det slik å forstå at du ikke blir invitert til vennene dine fordi de er i par mens du er singel? Uff så trasig... Men da lager du en hyggelig "vær god mot deg selv-kveld". Du kjøper inn favorittmaten din, favorittdrikke, favorittsnack. Så leier du favorittfilmen. Så gjør du noe symbolsk (hvis du er av typen som liker sånt noe da...) - begynn på en ny dagbok, reflekter over livet ditt og framtiden din, eller lignende. Så håper jeg du får en fin kveld og at vennene dine tar til vett og inkluderer deg selv om du ikke er en del av et par! 5
Gjest Purple Haze Skrevet 25. desember 2011 #3 Skrevet 25. desember 2011 Signerer Kosemose. Det hørtes veldig koselig ut, det hun foreslår
MissStiles Skrevet 25. desember 2011 #4 Skrevet 25. desember 2011 Men da lager du en hyggelig "vær god mot deg selv-kveld". Du kjøper inn favorittmaten din, favorittdrikke, favorittsnack. Så leier du favorittfilmen. Helt enig!! Jeg gjorde det for 3 år siden. Utrolig deilig å bare slippe alt maset rundt nyttårsaften. 1
Gjest BamseB Skrevet 25. desember 2011 #5 Skrevet 25. desember 2011 Er det egentlig så fælt da? Jeg er en kar på 27 som for første gang i mitt liv skal feire helt alene, uten hverken kjæreste eller familie. Tenkte jeg skal rømme til skogs og nyte et par netter under Guds himmel Hver sin smak, du får nok en fin kveld skal du se 3
Gjest Bandit Skrevet 25. desember 2011 #6 Skrevet 25. desember 2011 Er det slik å forstå at du ikke blir invitert til vennene dine fordi de er i par mens du er singel? Uff så trasig... Men da lager du en hyggelig "vær god mot deg selv-kveld". Du kjøper inn favorittmaten din, favorittdrikke, favorittsnack. Så leier du favorittfilmen. Så gjør du noe symbolsk (hvis du er av typen som liker sånt noe da...) - begynn på en ny dagbok, reflekter over livet ditt og framtiden din, eller lignende. Så håper jeg du får en fin kveld og at vennene dine tar til vett og inkluderer deg selv om du ikke er en del av et par! Høres ut som en fin idè det der. Ikke moro å ikke bli bedt fordi vennene kun ber par, men jeg har da alltid fikset det også med bravur. Her blir det en koselig og rolig nyttårsaften med guttungen. Gleder meg til fyrverkeriet, så får vi se hvor lenge han holder. Sovner han tidlig, setter jeg på en god film og tar meg et godt glass vin. Nyter stillheten. 1
Tyah Skrevet 25. desember 2011 #7 Skrevet 25. desember 2011 (endret) Signerer kosemose! Hørtes veldig koselig ut. Håper du får en fin nyttårsaften Endret 25. desember 2011 av Tyah
Herr Langbein Skrevet 25. desember 2011 #8 Skrevet 25. desember 2011 Er det egentlig så fælt da? Jeg er en kar på 27 som for første gang i mitt liv skal feire helt alene, uten hverken kjæreste eller familie. Tenkte jeg skal rømme til skogs og nyte et par netter under Guds himmel Hver sin smak, du får nok en fin kveld skal du se Akkurat det samme jeg tenkte. Telt og sovepose og villmannsliv!
Gjest Eurodice Skrevet 25. desember 2011 #9 Skrevet 25. desember 2011 Hva i all verden skal en ta seg til på nyttårsaften når alle vennene er etablert med familie og en selv er singel? Det er vel ikke verre å være alene på nyttårsaften enn en hvilken som helst annen lørdagskveld. Kanskje mange ville hatt godt av det. 1
Herr Langbein Skrevet 25. desember 2011 #10 Skrevet 25. desember 2011 Det er vel ikke verre å være alene på nyttårsaften enn en hvilken som helst annen lørdagskveld. Kanskje mange ville hatt godt av det. Jo, det er det. Ta meg for eksempel: Jeg er ikke veldig sosial av meg, og etter jobb var det min kone jeg pleiet omgang med. Hun fylte inn det behovet for sosialt samvær som jeg hadde. Etter av vi gikk fra hverandre er det en omstilling å skulle vende seg mot andre igjen. Og selv om jeg fortsatt har et behov for kontakt, så har jeg ikke nettverket for å oppfylle det. Til vanlig går dette greit. Jeg trives også i eget selskap, og har det hyggelig alene. Men nyttårsaften er det uunngåelig at man merker savnet etter andre litt ekstra. Det er kulturelle forventninger, så vel som en vane/tradisjon. Og man ser andre mennesker som søker til hverandre i høytider. Det gjør det ekstra tydelig hvis man ikke selv har andre å tilbringe sånne kvelder sammen med.
Steinar40 Skrevet 25. desember 2011 #11 Skrevet 25. desember 2011 Det er vel ikke verre å være alene på nyttårsaften enn en hvilken som helst annen lørdagskveld. Kanskje mange ville hatt godt av det. Det er ihvertfall mange som hadde hatt veldig godt av å kutte ut alkoholkonsumet. Både for sin egen del og for andres del. 1
Steinar40 Skrevet 25. desember 2011 #12 Skrevet 25. desember 2011 Jo, det er det. Ta meg for eksempel: Jeg er ikke veldig sosial av meg, og etter jobb var det min kone jeg pleiet omgang med. Hun fylte inn det behovet for sosialt samvær som jeg hadde. Etter av vi gikk fra hverandre er det en omstilling å skulle vende seg mot andre igjen. Og selv om jeg fortsatt har et behov for kontakt, så har jeg ikke nettverket for å oppfylle det. Du er et typisk voksent mannfolk. Vil jeg påstå. Til vanlig går dette greit. Jeg trives også i eget selskap, og har det hyggelig alene. Men nyttårsaften er det uunngåelig at man merker savnet etter andre litt ekstra. Det er kulturelle forventninger, så vel som en vane/tradisjon. Og man ser andre mennesker som søker til hverandre i høytider. Det gjør det ekstra tydelig hvis man ikke selv har andre å tilbringe sånne kvelder sammen med. Fant en interessant artikkel: http://www.economist.com/node/15063920
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. desember 2011 #13 Skrevet 25. desember 2011 Hørtes fristende ut med en tur i skogen med Bamse og Langbein gitt. Jeg har whiskey. Men jeg pleier heller å lage egen fest for de single om de etablerte skal feste i lag. Alltid noen i samme situasjon som en selv der ute. I år skal jeg feire med flere damer i min situasjon. Blir digg mtp at jeg ble frivillig singel på nyttårsaften i fjor. Da stakk jeg
Gjest spavalica Skrevet 25. desember 2011 #14 Skrevet 25. desember 2011 Jeg skal ut på byen Alle er velkomne til å bli med
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #15 Skrevet 26. desember 2011 Jeg skal ut på byen Alle er velkomne til å bli med Kan man gå på byen på nyttårsaften?
dida Skrevet 26. desember 2011 #16 Skrevet 26. desember 2011 Jeg har akkurat samme problem! Alle venninnene mine har kjærester og skal feire med dem. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal ta meg til.. Er det ingen single her i nærheten av Lillehammer?
Gjest spavalica Skrevet 26. desember 2011 #17 Skrevet 26. desember 2011 Kan man gå på byen på nyttårsaften? Jepp :)Nyttårsparty på Ricks(Bergen)
Ashitaka Skrevet 26. desember 2011 #18 Skrevet 26. desember 2011 Jepp :)Nyttårsparty på Ricks(Bergen) hmmm noe å vurdere for i år
Gjest spavalica Skrevet 26. desember 2011 #19 Skrevet 26. desember 2011 hmmm noe å vurdere for i år http://ricks.no/?page_id=409
Ashitaka Skrevet 26. desember 2011 #20 Skrevet 26. desember 2011 http://ricks.no/?page_id=409 I know where to find you then
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå