Gå til innhold

Sprekker i underlivet

Fremhevede innlegg

Gjest TrengerHjelp
Skrevet

Hei.

Først av alt, jeg har aldri skrevet på forumet før, så jeg håper innlegget mitt kommer på rett plass nå... :)

Jeg sliter veldig med at jeg sprekker opp i underlivet etter sex. Det kan være rett ovenfor toppen, eller mellom leppene... Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre!?

Er det noe jeg burde gå til undersøkelse for? Bare hatt GU en gang før, så jeg vet ikke en gang hvordan jeg kommer i kontakt med gynekolog, må det gjøres via fastlege?

Håper noen kan hjelpe meg, det sliter veldig på sexlivet, når jeg går rundt med smerter og ilende sviing pga dette i flere dager... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU kan få henvisning til GU av fastlegen din, eller du kan ringe private gynekologer. Når det kommer til selve problemet ditt, har jeg aldri vært borti det, så jeg kan desverre ikke gi deg noe svar der :) Lykke til :klemmer:

Gjest TrengerHjelp
Skrevet

Takk fionel :) Jeg er av typen som er veldig sjenert, og er egentlig ikke så glad i fastlegen min heller... Så blir vel å ringe til gynekolog selv. Vet du om det koster mer? Huff, gruer meg allerede til en time jeg ikke har bestilt enda..! :P

Skrevet

Hvis du ikke henvises til spesialist og oppsøker en privat må du i utgangspunktet dekke det selv. Priser varierer, men jeg ville vært forberedt på å betale en tusenlapp for en konsultasjon pluss kostnader for eventuelle prøver og undersøkelser.

Gjest Liss`pia
Skrevet

Sopp kan gi sprekker i underlivet. Kanskje du har sopp og huden blir ekstra irritert når du har sex? Jeg hadde og hadde visst hatt soppinfeksjon lenge sist jeg var hos gynekolog, men hadde ingen bivirkninger. En annen årsak kan kanskje være at du ikke er våt nok under sex?

Skrevet

Jeg sliter med det samme, men ikke bare i forbindelse med sex. Har vert hos gyn men ble ikke noe klokere av det. Må nok til en hudspesialist og det frister enda mindre å spre beina der....

Skrevet

Jeg googlet "sår i underlivet" og fant en del litt info der.

Gjest TrengerHjelp
Skrevet

takk til alle for svar.. :) Sulosi, det er ikke alltid det skjer under sex heller, kan komme "av seg selv" noen ganger... Heldigvis så skjer det ikke hver gang etter sex..! :)

Ender nok med at jeg går til legen... Nå har jeg fått blemmer også, som kan minne om herpes... :( Det svir og er vondt å reise seg, sette seg og å gå... Og er ikke hjemme igjen før 2 januar, så får ikke gått til legen enda.. jippi..

Skrevet

takk til alle for svar.. :) Sulosi, det er ikke alltid det skjer under sex heller, kan komme "av seg selv" noen ganger... Heldigvis så skjer det ikke hver gang etter sex..! :)

Ender nok med at jeg går til legen... Nå har jeg fått blemmer også, som kan minne om herpes... :( Det svir og er vondt å reise seg, sette seg og å gå... Og er ikke hjemme igjen før 2 januar, så får ikke gått til legen enda.. jippi..

Blemmer er jo aldri positivt men jeg skal forsøke å gi deg den positive siden med det; forhåpentligvis vil legen se hva det er og du får behandling og blir kvitt det for alltid ;) For min del tror jeg at det er en hudsykdom og trøster meg meg at gyn har sagt at det uansett ikke var tegn på noe smittsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...