AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 er det fest eller hva??? beklager altså, sikkert mange synes jeg er teit.. men vet ikke hva det er. Snakket med en fyr som sa at han liker det?!
Gjest Katten. Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 Vors er på en måte oppvarmingen til selve festen, så har man festen/på byen, og nachspiel er etterfesten. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #3 Skrevet 25. desember 2011 Vors er på en måte oppvarmingen til selve festen, så har man festen/på byen, og nachspiel er etterfesten. ahaa! tusen takk katten
Gjest Katten. Skrevet 25. desember 2011 #4 Skrevet 25. desember 2011 No problem. Husk at nach med gutter ofte har en seksuell undertone. 1
Kosemose Skrevet 25. desember 2011 #5 Skrevet 25. desember 2011 Vorspiel kan vel også bety oppvarming til sex? Kosing, klining, tafsing som leder til sex. I allefall kan det bety det der jeg kommer fra... 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #6 Skrevet 25. desember 2011 Jeg har aldri hørt det tyske ordet brukt om forspill i sex. For meg står det ene og alene som oppvarming før fest, altså man drikker alkohol førman beveger seg videretil byen, festlokale, e.l.
Pene sko... Skrevet 25. desember 2011 #7 Skrevet 25. desember 2011 (endret) Vors er på en måte oppvarmingen til selve festen, så har man festen/på byen, og nachspiel er etterfesten. Jeg er i det vesentlige og i resultatet enig, til tross for at jeg selv har begynt å kalle vorspiel for prologen eller festprologen i stedet. Endret 25. desember 2011 av Pene sko...
meca Skrevet 25. desember 2011 #8 Skrevet 25. desember 2011 Vorspiel kan vel også bety oppvarming til sex? Kosing, klining, tafsing som leder til sex. I allefall kan det bety det der jeg kommer fra... Jeg er nok mest vant til at man kaller oppvarming til sex for "forspill", mens "vorspiel" er navnet på oppvarmingen til fest. Samtidig betyr vel ordene mer eller mindre det samme, og kan sikkert komme til å brukes noe om hverandre... Og når trådstarter har "snakket med en fyr" som sa han likte vorspiel, så tenker jeg at det vel er konteksten som er den avgjørende. Sa han det i en slags intim samtale, så vil jeg anta det er sex-oppvarmingen han siktet til, mens det vel kan ha vært fest-oppvarmingen det dreide seg om dersom det var en samtale om bytur/fest eller lignende.
Montos Skrevet 25. desember 2011 #9 Skrevet 25. desember 2011 (endret) Vorspiel kan vel også bety oppvarming til sex? Kosing, klining, tafsing som leder til sex. I allefall kan det bety det der jeg kommer fra... Dette kalles forspill og ikke vorspiel. Dog utalles de ganske likt på folkemunne. Så.. Forspill - "Oppvarming" til samleie Vorspiel - Fest før festen/byen Endret 25. desember 2011 av Montos 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. desember 2011 #10 Skrevet 25. desember 2011 Vorspiel er det tyske ordet for forspill. Så det betyr jo det samme. Samme som at Nachspiel betyer nattspill rett oversatt fra tysk. Ergo et etterspill på natta. Gjerne brukt om den siste krampetrekningen av en fest, der alle sovner eller spyr og noen få er heldige og kliner til
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #11 Skrevet 25. desember 2011 Jeg er i det vesentlige og i resultatet enig, til tross for at jeg selv har begynt å kalle vorspiel for prologen eller festprologen i stedet. en kjær ting har mange navn
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #12 Skrevet 25. desember 2011 Samme som at Nachspiel betyer nattspill rett oversatt fra tysk. Nei, nachspiel betyr etter spill. Natt på tysk er nacht, natt betyr etter.
Gjest NozMonster Skrevet 25. desember 2011 #13 Skrevet 25. desember 2011 (endret) Jeg har aldri hørt det tyske ordet brukt om forspill i sex. For meg står det ene og alene som oppvarming før fest, altså man drikker alkohol førman beveger seg videretil byen, festlokale, e.l. og i og med at ts skriver at gutten sa han liker det, så tenker jeg at det må være i den sexuelle sammenhengen.. Endret 25. desember 2011 av NozMonster
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. desember 2011 #14 Skrevet 25. desember 2011 Nei, nachspiel betyr etter spill. Natt på tysk er nacht, natt betyr etter. Jepps du har helt rett. Nachspiel etter etterspill.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå