Gå til innhold

Erfaringer med sterilisering ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg (kvinne) ønsker å sterilisere meg og vil gjerne høre hva slags erfaringer dere som har sterilisert dere har, om dere opplevde bivirkninger/komplikasjoner , om den påvirket menstruasjonen osv..

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg steriliserte meg for mange år siden. Selve inngrepet var veldig greit, og jeg hadde ingen komplikasjoner. Var litt øm i magen/navlen et par dager etterpå, men ikke verre enn at jeg var oppegående etterpå. Tok smertestillende et par dager.

Jeg har hatt betennelse i navlen noen ganger i årene etterpå, men det fikses greit med pyrisept og salve. Jeg kom rett i overgangsalderen etter inngrepet, men jeg har mistanke om at jeg allerede vari gang med den, så den fikk nok bare fart på segav inngrepet. Jeg har heller aldri hørt om andre som har opplevd det, så det bør ikke bekymre deg.

Skrevet

Hvor gammel var du da du tok det Purple Haze? Jeg er i slutten av 20-årene og vurderer og ta det, men vil jo ikke fyke rett inn i overgangsalderen da ;)

Ble sexlysten annerledes? Og hvordan ble det med mensen og utflod?

Gjest Smurfemamma
Skrevet

Jeg steriliserte meg sa jeg var 27 år. Ingen overgangsalder her enda ( er nå 37). Mensen og alt er helt normalt. Sexlivet er topp - trenger ikke bekymre seg over uønsket svangerskap.

Har aldri angret !

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvor gammel var du da du tok det Purple Haze? Jeg er i slutten av 20-årene og vurderer og ta det, men vil jo ikke fyke rett inn i overgangsalderen da ;)

Ble sexlysten annerledes? Og hvordan ble det med mensen og utflod?

Jeg var 29, nesten 30. Tror ikke du trenger bekymre deg for overgangsalderen. Jeg er arvelig belastet i så måte, så jeg tror inngrepet bare satte fart på det hele. Hvis du bekymrer deg for det, spør moren din om når hun begynte med overgangsalderen. Det er ca 85 prosent arvelighet fra mor til datter.

Sexlysten ble overhodet ikke annerledes, om noe, så ble den bedre :lur:

Mensen min ble helt spinnvill, men det hang jo sammen med overgangsalderen. Ingen økt utflod.

Skrevet

Mensen min ble helt spinnvill, men det hang jo sammen med overgangsalderen. Ingen økt utflod.

Hva mener du med spinnvill? Jeg har selv håpet å være blant de som får den sjeldnere jo eldre jeg blir, men den ser så langt heller ut til å bli hyppigere og kraftigere. :snurt:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hva mener du med spinnvill? Jeg har selv håpet å være blant de som får den sjeldnere jo eldre jeg blir, men den ser så langt heller ut til å bli hyppigere og kraftigere. :snurt:

Jeg kunne blø flere uker i strekk, eller gå to måneder uten mens, det kunne gå noen dager i mellom hver gang jeg blødde. Totalt uten system, og det var fryktelig slitsomt. Var en lettelse da den forsvant helt.

Skrevet

Jeg kunne blø flere uker i strekk, eller gå to måneder uten mens, det kunne gå noen dager i mellom hver gang jeg blødde. Totalt uten system, og det var fryktelig slitsomt. Var en lettelse da den forsvant helt.

Uæh, var det ikke noe du kunne få for det? Synes det er ille nok å ha den en uke i måneden. :gjeiper:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Nei, jeg får ikke lov å bruke hormoner, så jeg måtte bare leve med det.

Gjest Veldig lyst
Skrevet

Jeg steriliserte meg sa jeg var 27 år. Ingen overgangsalder her enda ( er nå 37). Mensen og alt er helt normalt. Sexlivet er topp - trenger ikke bekymre seg over uønsket svangerskap.

Har aldri angret !

Så bra :) Jeg har virkelig lyst til å gjøre det, men er jo så mange som råder meg fra det "tenk om du vil ha barn.." Men jeg har veldig lyst til å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...