Gjest Lyh Skrevet 23. desember 2011 #1 Skrevet 23. desember 2011 Hei! Jeg bruker veldig mye hvitløk i matlagingen. Det jeg lurer på er om noen har prøvd å ha ferdig opphakket hvitløk i kjøleskapet eller no? Hvordan oppbevarer man det, og hvor lang holdbarhet er det på hvitløken da?
tusse75 Skrevet 23. desember 2011 #2 Skrevet 23. desember 2011 Har ikke prøvd men må jo være likedans som med vanlig løk. Blir det til overs av løken så har jeg det i kjøleskapet i en liten boks og bruker i løpet av de neste 2 dagene som regel. Med hvitløk kan jo være at den setter smak på andre ting i kjøleskapet eller lukt
Gjest Survival Skrevet 23. desember 2011 #3 Skrevet 23. desember 2011 Du får jo tak i fersk hvitløk på glass i butikken Den skal oppbevares i kjøleskapet og holder seg i 2 uker om jeg ikke tar feil. Med det vil jeg tro at du gjerne kan kutte opp hvitløken, legge den i noe tett og inni kjøleskapet en stund.
-Fisken- Skrevet 24. desember 2011 #4 Skrevet 24. desember 2011 Jeg har oppbevart oppkuttet hvitløk i en tett plastpose, det gikk helt fint.
Gjest fjosa Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 Hell litt olje over, skal gjerne i likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå