Gå til innhold

Betatt av Behring Breivik

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, når du viser til at jeg er dum i stedet for å diskutere videre viser du jo hvem som har vunnet :) Gratulerer med andreplass.

du er dobbeltmoralsk. du drar frem meninger om at det er fælt at folk blir voldtatt. men likevel sympatiserer du med en mann som har drept masse mennesker.

Du får slutte å komme med unnskyldninger. Du prøver bare å bli sett på som et bedre menneske. Men du sier selv at du ikke klarer å sette deg inn i situasjonen til utøya-ofrene. Da tror jeg ikke noe på at du kan sette deg inn i situasjonen til voldtektsofrene.

Kanskje du tenker litt på det og blir lei deg, men du blir nok jommen meg helt sikkert akuratt like lei deg når folk dør på liksom i en film der handlingen aldri har eksistert.

hadde alle i norge hatt meningene til breivik hadde det blitt krig...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest henriett3
Skrevet

Neste du kan da, er å forklare hva som var så likt mellom denne og ABB?

Kan du være så snill å lese tråden? Kan du finne at jeg har skrevet at FRP's innvandringspolitikk ligner på ABB sine meninger? TS sine meninger om innvandrere ligner på FRP sine meninger. Les det 4 innlegget på side 6 ;)

Gjest UngKalven
Skrevet

Men så begynte folk å tenke. En kvinne er da jommen meg akuratt like smart som en mann.

Begynte de å tenke, også var det det de kom fram til?

• Liker 2
Skrevet

Neeei.. At viss hun er veldig imot innvandrere, kan hun melde seg inn i FRP. Chill da.

Har jeg sammenlignet henne med ABB? Var det JEG som skrev "hvorfor banger du heller ikke en FRPer? Hvorfor sitter du her og fingrer til bilder av breivik enn å melde deg inn i FRP eller noe og PRØVE Å GJØRE NOE MED DET.

Forum-politikere ass...."

La meg se... Nei. Det var ikke jeg som skrev det nei.

Har du lest tråden fra side 1? Viss du hadde lest alt, tror jeg ikke vi hadde hatt denne avsporende diskusjonen.

Så hold kjeft og god jul. Jeg kommer ikke til å svare deg videre

FRP er da ikke imot innvandrere. De er imot å ta inn ukritisk ettersom vi fremdeles ikke klarer å integrere dem på en skikkelig måte. At de har noen svarte får i stallen sin som får budskapet til å virke useriøst, forandrer ikke partiprogrammet deres.

Jeg har da heller ikke sagt at det var du som sa dette, men svarte deg da du blandet deg inn for å forklare.

Og jeg ser godt at du tilhører den sosialistiske gren når jeg ser debatteknikken du utviser i den siste setningen.

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig har Vampen andreplass. Jeg har jo førsteplassen. Hun kjenner sin plass - til tross for at jeg fortsatt mangler smørbrødet mitt.

:kokk:

Går det greit med ribbesmørbrød?

• Liker 1
Skrevet

Begynte de å tenke, også var det det de kom fram til?

de begynte å tenke over kvinnesynet ja. og kvinnesynet ble forbedret etter hva folk kom frem til. men du kan gjerne svare meg på de spørsmålene jeg hadde også.

Skrevet

Jeg synes det er utrolig sexy med menn med sterke meninger og som står for dem. Formidler dem. Har massevis av kunnskap om dem. Kjemper for dem.

Sent på kvelden 22. juli, fikk vi se de første bildene av ham. Dere som finner ham attraktiv: Hva tenkte dere første gang? Jeg ble litt paff. En norsk, blond, blåøyd mann? Det er noe med blikket hans... Han utstråler en slags selvsikkerhet og selvbeherskelse. Senere kom jo bildene fra rekonstruksjonen. I t-skjorte hvor vi tydelig fikk se armene hans, store og muskuløse. Jeg synes utseendet hans er veldig tiltrekkende. Dødskjekk.

You nailed it. Guuud hvor kjekk han var i den stramme skjorten og buksene...

Det å være modig er jo ikke å ikke være redd, men å gjøre noe til tross for at man er redd, og det er nettopp det han gjorde. Jeg tror kanskje noe av grunnen til vår fascinasjon er det at i vårt samfunn er det INGEN som står opp mot resten, ingen som har sterke meninger, ingen som kjemper for noe. Alt handler om dem selv og å bli likt og godtatt. Men han ga f i det og gjorde det han trodde på. :rodmer: Samtidig viser han jo følelser og lar seg påvirke av mye folk, som viser at han er et menneske og ikke en maskin. Det hadde vært en vits om han hadde kommet nå og angret. Da hadde jo alt han har gjort og saken han kjempet for vært forgjeves.

At han i tillegg var sjenert og sympatisk gjør det hele utrolig mystisk og spennende.

• Liker 4
Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Unnskyld meg, men er dette argumentene du kommer med? Er FRP "veldig imot innvandrere"? Håper du kan sette deg litt inn i politikken dems, du lenker jo til og med til den selv, før du uttaler deg om det igjen.

Klokka er ti over ett på natta. Om forlatelse om noe av de ordene jeg skriver ikke er HELT politisk korrekt, men ja jeg har lest og fulgt med ganske mye, så ikke vær så vanskelig. Men her på KG blir man jo drept når det man skriver ikke er helt plettfritt og da..

EDIT: jeg kan godt diskutere innvandringspolitikk med deg viss det er det du vil. Send meg PM, men ikke natt til julaften da. Og så handler ikke denne tråden om innvandringspolitikk heller

Endret av henriett3
Skrevet

Det å være modig er jo ikke å ikke være redd, men å gjøre noe til tross for at man er redd, og det er nettopp det han gjorde. Jeg tror kanskje noe av grunnen til vår fascinasjon er det at i vårt samfunn er det INGEN som står opp mot resten, ingen som har sterke meninger, ingen som kjemper for noe. Alt handler om dem selv og å bli likt og godtatt. Men han ga f i det og gjorde det han trodde på. :rodmer: Samtidig viser han jo følelser og lar seg påvirke av mye folk, som viser at han er et menneske og ikke en maskin. Det hadde vært en vits om han hadde kommet nå og angret. Da hadde jo alt han har gjort og saken han kjempet for vært forgjeves.

At han i tillegg var sjenert og sympatisk gjør det hele utrolig mystisk og spennende.

:skratte:

• Liker 3
Skrevet

Kan du være så snill å lese tråden? Kan du finne at jeg har skrevet at FRP's innvandringspolitikk ligner på ABB sine meninger? TS sine meninger om innvandrere ligner på FRP sine meninger. Les det 4 innlegget på side 6 ;)

Men hun følger jo manifestet til ABB og meningene hans i følge dette. Dermed må du jo mene at FRP og ABB står for det samme?

Skrevet

Kjære KSM

Det virker som om at du føler med ABB.

For meg da er det helt OK at du er betatt, men det er ikke OK viss du føler med det han gjorde!

En kompis av meg, Sondre post-47640-0-19657700-1324677919_thumb.j prøvde å løpe fra ABB på Utøya, og måtte hoppe ut i vannet og la på svøm.

Sondre var verdens snilleste og beste, og kunne aldri i verden gjøre noen noe vondt. På grunn av ABB omkom Sondre på veien over. På grunn av ABB sitter familien til Sondre uten han rundt julebordet i år. På grunn av ABB har jeg mistet mange venner, og mange familier har en mindre rundt julebordet i år.

Kan jeg spørre deg om en ting: Viss du bad aftenbønn og om du skulle valgt å be for enten ABB eller foreldrene som mistet sønnen/datteren sin på utøya, hvem ville du bedt for?

Jeg forstår selvfølgelig at du synes det var galt gjort av ABB, men føler du virkelig med den mannen?

Jeg prøver bare å forstå.

Huff :( Jeg kjente aldri Sondre slik du gjorde, men jeg snakket litt med han i forbindelse med et felles feriested, og han var virkelig en person man lett kunne like! Kondolerer virkelig til deg :klemmer:

Skrevet (endret)

Hva er vitsen med å diskutere dette her vide egentlig? La nå KSM og de andre være tiltrukket av breivik! Det er jo dems problem at de har et så sykt tiltrekknings mønster! Mest sannsynelig, så kan de ikke noe for det heller..

Er uansett tydeligvis ikke bare Breivik som trenger psykiatrisk behandling her til lands. Mennesker med psykiske lidelser, skjønner oftest ikke selv at de er syke :gjeiper:

Endret av danbanan
  • Liker 1
Skrevet

Kjekk?

Anders_Behring_Bre_1953790b.jpg

Smale øyne, høyt hårfeste med langt, tynt og plistrete hår, sketchy skjeggvekst og firkantet ansikt?

Han har i det minste litt fyldige lepper.

Skrevet

Kjekk?

Smale øyne, høyt hårfeste med langt, tynt og plistrete hår, sketchy skjeggvekst og firkantet ansikt?

Jaaa. :strix: Hårfestet er litt plagsomt, vel og merke, men det forsvinner i det store bildet. Kraftig kjeve, smale øyne, rett nese, et litt spesielt skjegg, passe høy og store muskler.

• Liker 2
Skrevet

Kjekk?

Jeg er mye "kjekkere", men dessverre så er jeg litt for snill for mange kvinner, tydeligvis :lur:

Skrevet

Kjekk?

Men jeg må ta det litt katten; smale øyne er vell ikke så ille håper jeg? Jeg har litt smale øyne, men håper ikke jeg er stygg for det da? :gjeiper:

Skrevet

Helt enig. Han er (dessverre) helt unik. Har forresten sendt deg en privat melding. :)

Skrevet

Det er dritenkelt å lage bomber. Problemet ligger som regel i de mentale sperrene de fleste mennesker har innenfor å skade andre. Og jeg kan nærmest garantere at ABB gjorde dette for egen vinning. The underdog som endelig gjorde noe. Endelig kunne bli snakket om.

Muslimske menn står for mesteparten av overfallsvoldtektene. Da overfallsvoldtekter er en brøkdel av antall voldtekter, står nordmenn for de fleste andre. Jeg mener selv at dagens integreringspolitikk er fucked, men ABB har fortsatt ikke tilført debatten noe nytt, ikke kommet med noen gode poenger som ikke er tatt opp tusen ganger før.

Det er takket være at man må gjennom en hærskare av papirer, byråkrater og regler at man sikrer seg mot ekstreme meninger som gjerne er lite gjennomtenkt.

Manifestet er bullshit fra ene ende til den andre. Det er svada med minimal rot i virkeligheten og meninger til alle andre enn ham selv. Ringer det ingen bjelle i hodet ditt når alle grundige rapporter konkluderer med at ABB er fullstendig utilregnelig?

Det er ikke "dritenkelt" å lage bomber. For det første må man skaffe seg materiale, som han prøvde å skjule for myndighetene så godt han kunne. Så må man finne et sted å kunne lage det og en grunn for å kunne kjøpe ingrediensene som kan føre til mistenksom snoking. Man må holde naboer og venner og familie unna. Man må også ha noe kunnskap om matte, fysikk og kjemi. Samt at han testprøvde. Var ikke bare å mekke en bombe og håpe på det beste. Han prøvde det ut, og det fungerte ikke, da prøvde han igjen, endret på fremgangsmåten. Ga ikke opp, men jobbet videre.

Når sant skal sies, er det vel mye sykt der ute som ikke hadde hatt de store sperrene mot å ta liv ved å sprenge noen i hjel?

Papirene gjør jo at tiden går og på den tiden vil muslimene ha tatt over styringen. Bare se nå, t.o.m AP er redde for for mye muslimsk involvering i politikken! Snakk om å tenke seg om tre ganger før man slipper inn tusener. Når vi får Shariadomstoler i Norge skal vi iallefall ikke skylde på Breivik, han må sies å ha gjort et tappert forsøk på å vekke oss alle. Men vi trykker som alltid på slumre inntil man til slutt må reise seg og ta fatt på oppgavene som venter.

Jeg har jo tidligere skrevet at jeg er overbevist om at han gjorde dette for egen vinning, selvom han nok var godt politisk engasjert. Men selve handlingene og opphøyingen av seg selv er selvsagt for promotere seg selv, da han innser han ikke har fått det mediefokuset han ønsket seg i en alder av 30 og en begynnende midtlivskrise. Og da han kun satt med disse meningene uten motargumenter i årevis ble han så overbevist at han følte han måtte ta grep. Dette sammenlignet med intelligens blir som sett en meget farlig mikstur.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kjekk?

Kjekk? Nei, så abslolutt ikke. Om man tar bort det faktum at vi snakker om en gal mann, så synes jeg fortsatt han er ca like attraktiv som en brødloff. Jeg skjønner rett og slett ikke greia.. :klo: Man ser jevnt over mange mannfolk i løpet av en dag som ser langt bedre ut. Og da er det litt imponerende at noen kvinns lyster etter nettopp det der, tatt i betraktning at han a) ser ut som en hagegnom med høyt hårfeste og b) er en morderisk gale-Gunnar. Her er det ikke snakk om å velge mellom pest eller kolera, men om å si pest eller kolera? Ja takk, BEGGE deler er du snill!

Endret av Vampen
  • Liker 2
Skrevet
Han er (dessverre) helt unik.

Nå gjetter jeg vilt her, men det kan være utsagn som det der som får folk til å skrive at du er syk i hodet.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...