Gå til innhold

Evigvarende forkjølelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå holder jeg snart på å gå på veggen!

Siden 1 november har jeg hatt vondt i halsen og ørene nesten hver eneste dag! Det startet først med virus på stemmebåndet, men det ble bra etter en uke. Likevel har jeg fremdeles sår hals, hovne mandler og vondt i ørene (spesielt det venstre øret, og den mandelen er også størst).

Var hos legen 15 desember, og de tok blodprøve, men fant ingenting galt. Legen kunne likevel konstatere at jeg hadde hovne mandler og var rød i svelget.

Å være ute er et helvete. Da blir jeg sykere med en eneste gang! Jeg har knapt gått uten lue en eneste dag siden begynnelsen av november. Hele situasjonen hemmer meg veldig! Jeg liker å trene og være ute, men det går bare ikke.

Er det noen her som har noen tips eller har slitt med lignende? Noen som aner hva dette kan være? Jeg orker snart ikke mer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå holder jeg snart på å gå på veggen!

Siden 1 november har jeg hatt vondt i halsen og ørene nesten hver eneste dag! Det startet først med virus på stemmebåndet, men det ble bra etter en uke. Likevel har jeg fremdeles sår hals, hovne mandler og vondt i ørene (spesielt det venstre øret, og den mandelen er også størst).

Var hos legen 15 desember, og de tok blodprøve, men fant ingenting galt. Legen kunne likevel konstatere at jeg hadde hovne mandler og var rød i svelget.

Å være ute er et helvete. Da blir jeg sykere med en eneste gang! Jeg har knapt gått uten lue en eneste dag siden begynnelsen av november. Hele situasjonen hemmer meg veldig! Jeg liker å trene og være ute, men det går bare ikke.

Du er åpenbart ikke blitt tatt på alvor. Legen har plikt til straks å finne ut hva som feiler deg og gi deg behandling så sant dette finnes. Dersom han ikke klarer å finne ut hva det dreier seg om, må du henvises videre. Da dette er en akutt tilstand, må du forvente å kunne få spesialistvurdering i løpet av få dager, max 1 uke.

Skrevet

Vi har hatt en lignende runde i høst, og var hos legen. Hun sa at det har gått et gjenstridig forkjølelsesvirus i år, og at mange har vært syke 5-6 uker. Det er ingenting å gjøre med det, men det var helt jævlig mens det sto på. Anbefaler deg å prøve neseskylling med nesehorn dersom du ikke har prøvd det. Tror det gjorde utslaget på meg.

God bedring!

Skrevet

Takk for svar. Kanskje det er det er det samme jeg har som dere har hatt. Veldig kjedelig er det, ja!! Føler at ingenting hjelper, og at jeg blir frisk i to dager, og så blir veldig syk igjen, med vond hals og vonde ører. Så legen mente det ikke var noen ting som hjalp?

Skrevet

Sånn har jeg gått de to siste månedene og, formen er veldig varierende, alt fra og føle meg grei, til dager med feber, dårlig pust, vond hals og vonde ører, og helt tett. Jeg vil også trene og fungere fint igjen. Oppi det her har jeg hatt eksamener og, så jeg har bare måtte presse meg og lese. Og tror vel ikke jeg har blitt noe bedre av stresset og det å presse meg selv. Jeg bare håper det gir seg snart jeg. Sitter her nå pottetett og vondt i hals og ører, og dårlig form.

Legen finner heller ikke noe galt med meg.

Skrevet

Sånn har jeg gått de to siste månedene og, formen er veldig varierende, alt fra og føle meg grei, til dager med feber, dårlig pust, vond hals og vonde ører, og helt tett. Jeg vil også trene og fungere fint igjen. Oppi det her har jeg hatt eksamener og, så jeg har bare måtte presse meg og lese. Og tror vel ikke jeg har blitt noe bedre av stresset og det å presse meg selv. Jeg bare håper det gir seg snart jeg. Sitter her nå pottetett og vondt i hals og ører, og dårlig form.

Legen finner heller ikke noe galt med meg.

Jeg har også hatt det slik i hele høst og tok røntgen forrige uke. Der fant de noe som tydet på atypisk lungebetennelse. Man må egentlig ha CT får å vite sikkert, men fastlegen sa at det var så mye av dette som gikk nå at han startet med antibiotikabehandling med en gang. Kanskje det er det som feiler deg og? God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...