AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #21 Skrevet 30. desember 2011 Jeg anbefaler denne boken: www.universitetsforlaget.no/boker/pedagogikk/katalog?productId=812269 Den kan gi deg noen gode tips. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #22 Skrevet 2. januar 2012 Det er vondt og fortvilende når barnet ditt blir mobbet! Jeg har slitt med dette problemet i forhold til min datter i mange år, og det føles som en evig kamp i motbakke i forhold til skolen. Det er mulig at mobberen også trenger hjelp og oppfølging, men jeg mener bestemt at det er i en helt annen dimensjon enn den hjelpen offeret trenger! Jeg blir rimelig provosert når jeg leser at det er "synd i" barnet som mobber! 4
ainna Skrevet 7. januar 2012 #23 Skrevet 7. januar 2012 Har hørt at anti-mobbe programmet zero skal være bra.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2012 #24 Skrevet 7. januar 2012 Som regel er det kun det barnet som blir mobbet som har det vondt ja. Det tror jeg ikke. Jeg tror barn som mobber har personlige problemer/indre konflikter. Og jeg tror mobbere er smarte, og at de har gode muligheter til å lære å oppføre seg godt mot medmennesker, med mindre de er psykopater da.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #25 Skrevet 7. januar 2012 Det tror jeg ikke. Jeg tror barn som mobber har personlige problemer/indre konflikter. Og jeg tror mobbere er smarte, og at de har gode muligheter til å lære å oppføre seg godt mot medmennesker, med mindre de er psykopater da. Ikke alle mobbere er de smarteste da, hvis du tenker som i skoleflink. I min klasse på måde barne og ungdomsskolen så var mobberne de dårlige elevene som stort sett fikk 2' ere, både på jente og guttesiden. 3
Dragonfly84 Skrevet 7. januar 2012 #26 Skrevet 7. januar 2012 Støtter forslaget over her, få til et møte med lærer og foreldrene til den andre eleven. Deretter kan dere ha et møte med begge elevene til stede, så de kan snakke om hva som har skjedd. Som den eleven som ble mobba og måtte sitte der med mobberen i rommet mens han skulle si unnskyld: Ikke gjør det. Det hjalp ingenting, det gjorde bare ting verre. Siden mobbinga ble oppdaga var jeg en "tyster" og mobberen hadde enda en ting å bruke mot meg. I tillegg måtte han gå gjennom noe ubehagelig (å si unnskyld til meg) så da måtte han jo ta igjen på meg. Og etter at lærerne hadde stelt i stand den seansen tenkte de at mobbe-problemet var løst. Jah, særlig. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #27 Skrevet 8. januar 2012 Vi har fått tilbakemelding fra skolen om at vår datter mobber en medelev. Vi er usikre på hvordan vi kan få slutt på dette. Noen som har innspill????? Min erfaring er at om det er foreldre som ikke snakker sammen,så har mobberne fritt spillerom lenge. På skolen min ble en mobbet lenge,ingen av foreldrene kjente denne fam.av ulike årsaker. Hadde foreldrene vært på talefot med de,så hadde det ikke skjedd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå