AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Jeg bestemte meg sammen med samboeren min at jeg skulle slutte på Cipralex som jeg nå har gått på i 3år. Vi har kun vært sammen i 8 mnd, og som noen vet dreper denne pillen all av sexlyst. VI hadde mye disusjon ang disse pillene, og det var en grunn for at jeg startet på dem i utgangspunktet. Jeg var psykisk ustabil og var dypt depressiv. Etter jeg begynte md medisinene fikk jeg nesten et nytt liv. Alt som tidligere hadde ødelagt forhold, jobb og vennskap ble borte. Jeg så lyst på livet igjen. Og jeg har alltid tenkt at det skal mye til før jeg slutter på disse pillene. De har virkelig reddet meg. Men så etter mange heftige diskusjoner med samboer om sexlivet vårt, sa jeg tilslutt at jeg kunne prøve å slutte på dem. Det endte i et rabalder ! Da jeg sluttet på pillene ble jeg til et monster! Agressiv, likegyldig, gjorde ting jeg egentlig ikke ville... Og det var sånn jeg var før jeg begynte på pillene) I går klikka det for meg, jeg begynte å pakke tingene mine kl 12 på kvelden fordi kjærsten min sa at jeg måtte skjerpe meg og ta meg sammen. Man bryr seg plutselig ikke og gir så faen i alt. To uker er nesten gått siden jeg slutte, men i går kveld bestemte jeg meg for å begynne på dem igjen. Dette er bare så skummelt. Har lest steder at folk blir lettet når de slutter på dem og at de føler en befrielse fra piller som styrer deg! Jeg føler det stikk motsatt! Jeg tør nok ikke å slutte på dem igjen... Noen med liknende erfaringer?
Gjest effexor Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Jeg synes du burde prøvd litt lenger uten. Det tar lang tid før de går ut av systemet. Jeg har troen på at du kan bli nokså "normal" uten piller. Har ikke erfaring med akkurat Cipralex, men har gått på andre antidep og vet hvordan selve tankemåten blir forandret. Har lest masse om antidep og forskjellige typer angstmedisiner, så føler jeg er ganske belært. Kjenner flere som går på antipsykotiske som mener det samme som deg - at de bare ville klikket fullstendig... men som sagt, jeg tror virkelig du må prøve ganske lenge uten. Prøv også å jogg/start med boksing, eller yoga, hva som nå enn passer for deg, få nok lys og spis mye fersk mat, uansett hvor lite du har lyst til det, bare press deg selv til å gjøre det. Ta hver dag som det kommer og tenk at du har masse viljestyrke. Du er din egen herre! Dette klarer du! Du er en sterk kvinne med kontroll. Høres kanskje dumt ut, men det hjelper virkelig å innse at du faktisk har kontroll. Jeg er også en som kunne reagert med å pakke alle tingene mine om kjæresten min sa noe sånt til meg - selv om jeg slutta på medisiner for lenge siden. Man må bare prøve å beherske seg. Ikke la dette ødelegge det forholdet du har. Ikke la det ødelegge deg selv. Jeg har troen på deg, lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Kuttet du dem ut tvert? Hvor stor dose gikk du på? Hvis du skal slutte på medisiner skal det alltid skje i samarbeid med lege, og som regel vil legen at du skal trappe ned i stedet for å kutte alt på en gang.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 DU kan jo prøve ut en annen type anti depressive for å se om du merker mindre til bivirkningen.
Becka Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Nei jeg håper jo ikke du kuttet tvert, for det skal man jo ikke!! Rådførte du deg meg legen? Man skal jo helst det for nedtrapping og så slutt. Det er ikke tilfellet at alle føler befrielse. Nå vet ikke jeg veldig mye om akkurat dette felte på personlig plan, fordi jeg sluttet før de i det hele tatt fikk virkning på meg. Men jeg kjenner til flere som har sluttet å har fått tilbakefall, om ikke fullt, så i allefall kjent uro. Husk på at du har tatt dem i 3 år, og er på en måte vant til "tryggheten " de gir. Det kan sitte mer som motsatt placebo, hvis du skjønner. Jeg håper det ordner seg. Kanskje var det litt for tidlig ennå... .?
Jodi Skrevet 22. desember 2011 #6 Skrevet 22. desember 2011 Du må bruke lang tid på å trappe ned! Jeg gikk på 15 mg cipralex, prøvde å kutte tvert en gang men ble så inmari svimmel og dårlig at jeg måtte begynne igjen. Tok istedet nedtrappingen over flere måneder, og da gikk det helt fint!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #7 Skrevet 22. desember 2011 Jeg trappet ned på Cipralex og gikk i dørken så det sang! Prøvde i 6 mnd uten pillene, før jeg måtte krype tilbake til legen og be om seriøs hjelp kjapt. Skummelt. Tror aldri jeg tørr å kutte de ut noen gang for det var så skremmende
Gjest Elyssa Skrevet 23. desember 2011 #8 Skrevet 23. desember 2011 Kuttet du dem ut tvert? Hvor stor dose gikk du på? Hvis du skal slutte på medisiner skal det alltid skje i samarbeid med lege, og som regel vil legen at du skal trappe ned i stedet for å kutte alt på en gang. Signerer!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå