Gjest Astroide Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Hei! Har slitt med "halsbetennelse" siden påske. Startet med at jeg var sengeliggende i en uke, dro til legen når jeg ble litt bedre. Lymfekjertlene i halsen var ganske hoven, men ellers var alt bra ifølge legen. Ble tatt prøver på kyssesyke som var negativ. I løpet av det siste året har jeg fullført 2 pencillinkurer, en kortisonkur og en voltarenkur, uten effekt. Er veldig ofte syk noen dager, da med feber "halsbetennelse", tett nese uten snørr og hodepine. Veldig frustrerende. Jeg er som regel slapp og sliten, har heller ikke overskudd til å trene som før. Har fått en kortison-nesespray for å åpne nesen som er helt tett. Den åpner greit. I tilegg mener legen at jeg har struma, i veldig liten grad, men nok til at det merkes. Tar gjevnlig stoffskifte prøver, de er alltid normal. Har tatt prøver for sopp i munnhulen(2 ganger), bakterier, antistoffer, kyssesyke og streptokokker. Alltid har de vært normal eller negativ. Legen ser ikke at det er noen irritasjoner i halsen/svelget, men jeg kan se at det er hvitt belegg og noen veskefylte blemmer der mandlene var. Som regel der jeg kan ha mest vondt og bak drøvvelen, når lymfekjertlene er veldig hoven gjør det vondt nedover halsen(lymfekjertlene går aldri helt ned til sånn de var før). Fjernet mandlene da jeg var 11 år. Det er aldri utslag på streptokokk testen.. Noen ganger kjennes det ut som at jeg har en ball inne i svelget og i halsen, ikke noen god følelse altså. Var hos legen i dag igjen.. Tok nye blodprøver, denne gangen for allergi. Bynner og bli ganske lei av legekontor og å være syk nå. Føler at jeg ikke blir tatt seriøs når jeg sier jeg er syk, kan det evt. være psykisk?! Burde jeg vært henvist videre, bytte lege el.? Hva mener du?
Tropic Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Be legen om å sende henvisning til øre, nese, hals spesialist! Bare si rett ut at du vil ha henvisning ditt mrd en gang da du snart har gått slik i ett år.
Gjest Astroide Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Har vært litt frampå, men da finner han bare nye tester å ta.. Må vel bare si det rett ut da Er det noen som har vært borti noe av de samme symptomene?
Klematis Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Du kan ha fått en kjønnsykdom i halsen. Klamydia i halsen er visst ganske vanlig (og jeg mener å ha lest andre steder at dette kan du også få uten å bli smittet via oralsex), mens de andre sykdommene nevnt i artikkelen er relativt sjeldne.
Gjest Astreroide Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Aff, tror ikke det kan være noe sånt. Har vært i et seriøst forhold i snart 1,5 år.. ..men takk for tipset!
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2011 #6 Skrevet 22. desember 2011 Har legen noen gang sendt deg videre til spesialister, Rønken, MR ol for å finne ut av hva som kan være problemet ? Jeg har lignende plager som deg spessielt de siste 6 årene. Aner ikke hvor mange ganger jeg har tatt strepto test siden hals og munn føles ut som en har halsbetennelse. Gått på utallige unødvendige pencilinkurer, betennelseskurer og smertestillende medisiner uten virkning. ØNH har tatt de fleste tester på sopp, infeksjoner og betennelser uten utslag, men ga meg medisiner alikevel (?) Har også hatt mye problem med ørene (øresus, irritasjoner og hører mindre og mindre) kjærtlene er hovne. Fikk alikevel utallige medisiner for dette også uten å bli bedre. Har også tatt stoffskifteprøver gjevnlig uten utslag (Struma er forresten noe en må til spesialist for å bekrefte/avkrefte, ikke bare en vanlig almenlege) Fløy til legen både støtt og stadig uten å få finne ut av det. (Har hatt mange legebytter uten hell) Så gikk jeg privat. Fikk tatt MR og rønken av hode og nakke både med og uten bevegelse. Viste seg at jeg har nakkeslengskade og skjevheter i nakke, bryst og rygg som mest sannsynlig er skyld i de fleste plagene. Muskelaturen har over tid blidt for stram siden jeg har kompansert for å lindre smertene selv.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #7 Skrevet 22. desember 2011 Du burde testes for HIV for å utelukke at det er det... Er sannsynligvis noe langt mer ufarlig, men greit å være sikker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå