Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Har i over en mnd hatt vondt i magen. Har vært hos legen to ganger, men han hadde ikke forslag til hva det kan være. Har tatt ulike blodprøver, som ikke er kommet svar på enda. Nå lurer jeg på om det kan være magesår. Har som sagt vondt i magen, tidvis svie og er mye kvalm. Spessielt etter inntak av mat. Har så langt ikke kastet opp. Noen som har hatt magesår og kjenner seg igjen? Har på eget iniativ begynt å spise tabletter mot magesår, er dette veldig uheldig?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 har legen tatt blodprøve for helicobacter pylori? Det er bakterien som som regel forårsaker magesår.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Tror han har tatt det. Han har tatt for alle tenkelige bakterier og virus (?), samt infeksjoner. Men prøveresultatene foreligger ikke før over jul. Og jeg er fryktelig lei av å være dårlig dag inn og dag ut.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Nei, bare bruk medisinene, men si i fra til legen at du gjør det når du er der. Så du ikke får et dårligere (les bedre) resultat på prøvene dine. Du må be om en henvisning til gastroskopi. Det er den eneste undersøkelsen som kan gi deg et sikkert svar på om det er magesår eller ikke. Og den undersøkelsen må du også ha for å få en diagnose og da gode medisiner på blå resept.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Takk for svar Da for jeg håpe det hjelper. Det er magesår tabletter på resept (familie med magesår som hadde syv tabletter å avse). Er på god vei til å gå på veggen, når kvalmen spesielt ødelegger nattesøvn og daglige gjøremål.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå