AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #1 Skrevet 22. desember 2011 Hei. Jeg er 17 år og har utrolig angst for å bli voksen. Noen ganger så er det så ille at jeg ligger og gråter i flere timer. Det blir så fælt å være voksen, pluss at jeg ikke har noen venner, aldri hatt en kjereste eller gjortnoe som helst med en gutt(hvis dere skjønner).. Er det normalt å gråte over dette? jeg tenker bare på alle turene med mama til hytta, spania osv.. Det blir vel o ver siden jeg snart er voksen. FLere som er redd for å være voksen?
Gjest badeand1 Skrevet 22. desember 2011 #2 Skrevet 22. desember 2011 Ja, jeg er det. Men turene med mammaen din trenger da ikke bli over forde. 1
Gjest Linaria Skrevet 22. desember 2011 #3 Skrevet 22. desember 2011 Jeg var utrolig redd for det da jeg flytta inn med kjæresten. Var 19. Følte jeg ikke kunne noen ting. Skjønte ikke vaskemaskinen, kunne ikke fylle ut selvangivelse. Følte jeg ikke var voksen nok til masse ansvar, men nå har det godt greit i nesten et år. Vi besøker familien min hele tida og har også vært på ferie med dem og skal feire jul med dem i år. Tradisjoner trenger ikke ta slutt selv om man blir voksen.
Meaty Skrevet 22. desember 2011 #4 Skrevet 22. desember 2011 Man blir ikke voksen over natta, det er ikke sånn at den dagen man fyller 18 er man voksen! Myndig, ja, men man trenger ikke å ta fatt på alle "voksentingene" med en gang. Som flere sier, turer og sånt med foreldre trenger da ikke å ta slutt, jeg var på hyttetur med mamma nylig, og jeg er 36 og har egen familie. Jeg mener at det å bli voksen er en langsom prosess som handler om å bli moden, og den skjer uten at man tenker over det!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #5 Skrevet 22. desember 2011 Det er lenge igjen til voksnelivet ditt starter på virkelig! Du skal vel fullføre videregående kanskje, og deretter studere videre osv? Plenty av tid til å være ung! :-) Og det er ikke så ille å være litt voksnere heller, ting forandrer seg litt etter litt og ikke over natten, og du kommer til å sette pris på andre ting i tillegg til å være med mamma.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå