Gå til innhold

HVORDAN neseoperasjon

Fremhevede innlegg

Gjest badAngel
Skrevet

Hvordan overbevise legen om at jeg TRENGER neseoperasjon?

Min nese har jeg hatt store komplekser for i mange mange år nå og har veldig lyst til å få gjort noe med det. Nesen min er tilsynelatende stygg/for lang for bred passer ikke i min ansiktsprofil etc.. Nå som dette har plaget meg i så mange pr lurte jeg på om min fastlege kunne hjelpe meg med å overføre meg til slik at jeg kunne få det dekket av offentlighete. Jeg vil gjerne ta det opp med henne men er veldig usikker på hvordan jeg skal ta det opp osv..noeb tips her er satt svært stor pris på. Og et siste spm er.. Hva er de "vilkår" som skal til/må være oppfylt fra min side for at hun skal kunne/ville gjøre det? Jeg har ikke råd til å dekke hele 30 000 selv men dette er noe jeg ikke orker å leve med lenger. Vær så snill og hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne slenge på en psykisk sykdom, mens hun først er i gang.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Jeg er født med et "deformert" ansikt, og er usedvanlig stygg. Vær glad for at det bare er nesa di det er noe i veien med! Har lest masse om hva det offentlige dekker, og det er ikke mye. Kun hvis man har plager som hindrer en i å leve et normalt liv. Jeg vil si at å være stygg hindrer en i å leve normalt, men dette gjelder visst ikke. Det gjelder bare folk med ekstreme deformiteter etter f.eks. brann eller bilulykker.

Vi må nok spare penger selv for slike operasjoner:(

Har du forresten snakket med folk rundt deg om at du vil dette? Jeg har ikke fortalt noen at jeg sparer til plastisk operasjon. Er redd de vil synes jeg er overfladisk, men alle har da rett til å føle seg vel med seg selv? Folk synes jeg er overfladisk som er følsom og sensitiv når det gjelder utseendet mitt, men de er dødspene selv! Hvor er ironien...

De fleste er også ekstremt forsiktig med hvordan de snakker om utseendet mitt, ingen vil såre meg, men alle vet at jeg er stygg. Det er en følsom sak å snakke med andre om. Tror jeg bare skal operere uten å si det til noen.

Skrevet

hvis du virkelig vil ha en neseoperasjon, så sparer du opp penger selv.

• Liker 2
Skrevet

Beklager men det er ikke så mange som er interesert i å betale skattepengene til nesa de, hvem har ikke komplekser for et eller annet?

• Liker 3
Skrevet

Si det sånn, om du skal få dette innvilget så må du få bekreftet en psykisk lidelse.

Det er langt fra ugreit å ha i papirene senere i enkelte situasjoner.

Er det verdt det?

Gjest Nuppdupp
Skrevet

og i tillegg. får du på deg en psykisk sykdom, så er sjansen stor for at du ikke får det gjort med egene penger heller. det er en sjanse å ta. har hørt det er stor kø for å få operert ting hvis man blir dekket. sjansene er også store for at du blir avvist

Skrevet

og i tillegg. får du på deg en psykisk sykdom, så er sjansen stor for at du ikke får det gjort med egene penger heller. det er en sjanse å ta. har hørt det er stor kø for å få operert ting hvis man blir dekket. sjansene er også store for at du blir avvist

Det er få, om noen, plastiske kirurger i Norge som spør etter psykiatrisk historie for denne type kirurgi. Ekstrem fettsuging, svære silikoninnlegg osv, ja, det skjer. Men "normal" nesekirurgi ol? Der er det svært skjelden.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Det er få, om noen, plastiske kirurger i Norge som spør etter psykiatrisk historie for denne type kirurgi. Ekstrem fettsuging, svære silikoninnlegg osv, ja, det skjer. Men "normal" nesekirurgi ol? Der er det svært skjelden.

ja ok. jeg ville ikke tatt sjansen uansett :)

Skrevet

Over 90 % som fikser på nesen har en psykisk sykdom, latent eller ibeboende. Silikonpupper: ca 70 %.

Så skrik alt dere vil om "normalitet". Ekkelt

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fikset nesen, og slike ting betaler man selv.

Skrevet

Jeg har fikset nesen, og slike ting betaler man selv.

• Liker 1
Skrevet

Nesen min er tilsynelatende stygg/for lang for bred passer ikke i min ansiktsprofil etc..

Her lukter jeg overdrivelse en lang vei.

Hvordan mener du at den ikke passer ansiktsprofilen egentlig, hva sammenligner du med? Jentene i blader og på tv?

Beklager altså, men jeg klarer ikke å ta slike ting så tungt og det eneste og beste rådet noen kan gi tror jeg er å jobbe mer med selvtilliten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...