Gå til innhold

Ødelagte lånt sykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Om man har syklet en del, så vet man at girene må stilles inn etter syklist. Og at om kjedet hopper av, så går man av sykkelen og prøver å få det på igjen (enkel avhopp) eller triller sykkelen til nærmeste sykkelsjappe om man ikke leker litt Reodor Felgen selv (låst kjede). Fortsetter man da å tråkke, står man i fare for å tråkke i stykker alt av drivverk og fanden og hans oldemor.

Hilsen en med en mann som har Reodor Felgen-aktiviteter og sykling i alle varianter fra landevei til downhill som hobby

Opplagt. Mao. burde ikke sykkelen vært lånt ut.

Men var det avhopp som skjedde her eller var det total låsing av bakhjul uten avhopp. Man får forøvrig - iallefall ikke på min sykkel - syklet så veldig langt med avhoppet kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg lånte venninnen min sin sykkel i høst. Dette er en helt vanlig sykkel fra Biltema som koster under 2000 kroner. Da jeg byttet gir låste plutselig hele sykkel seg og jeg skled bortover. Det var da bakgiret som hadde "hoppet opp" og skilt seg fast mellom spilene på bakhjulet, slik at hjulet ikke gikk rundt. Det var altså ikke et "kræsj" som førte til skadene. Kunne jo ikke stoppe den så jeg skled ned i en busk, men det var ikke noe hardt i det hele tatt.

Jeg lurer på hva dere synes jeg skal gjøre? Jeg har allerede sagt at jeg skal få det fikset, at jeg skal betale for ny sykkel... men nå har jeg begynt å tenke litt. Det var ikke min feil, det var tilfeldig. Jeg bare girte, og den drittsykkelen klikket i vinkel. Samtidig var det tross alt jeg som hadde lånt den, så jeg har vel noe ansvar? Vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Hun er venninnen min og jeg vil jo ikke at hun skal bli forbannet på meg, men det er bare noe som skurrer med at jeg skal fikse alt dette selv.

For vennskapet sin del,så få noen til å fikse sykkelen.

Om det var en bil,og girkassa røk,så kunne du ikke boe for det heller,og hadde sluppet unna.

Du har lånt sykkel,selv om det ikke vardin skyld,så spander reprasjonen,eller få noen til å fikse den. Er den ny? kansje biltema kan fikse den Det er jo garanti på sykler også. Selv om de er billig,så SKAL de vare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken for meg blir så enkel som dette:

Hadde det vært din egen sykkel, hadde du måttet betale for deg. Hadde du lånt bort din sykkel og den ble ødlagt, hadde du blitt kjempesint som låneren ikke ville betale.

Så du betaler. Sånn er det bare. Om jeg har lånt en kjole av en venninne, og jeg blir skumpet borti på fest og søler rødvin på meg, så er det jeg som betaler for å sende kjolen på rens. Det var tross alt jeg som brukte den, uansett for lite skyld jeg hadde i hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplagt. Mao. burde ikke sykkelen vært lånt ut.

Men var det avhopp som skjedde her eller var det total låsing av bakhjul uten avhopp. Man får forøvrig - iallefall ikke på min sykkel - syklet så veldig langt med avhoppet kjede.

Hæh? Man skal aldri låne bort en sykkel siden kjedet kan hoppe av om ikke den som låner den stiller inn girene til å passe seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hæh? Man skal aldri låne bort en sykkel siden kjedet kan hoppe av om ikke den som låner den stiller inn girene til å passe seg?

Hvordan stiller du inn girene slik at de passer deg på en lånt sykkel. Jeg lar sykkelbutikken justere gir. Hvis du mente girskifte og at den som låner sykkelen ikke har peiling på det så ville jeg forhørt meg FØR jeg lånte bort sykkelen at vedkommende visste hvordan man gjør det og hadde syklet på en slik sykkel før. Ellers hadde jeg ikke lånt bort sykkelen.

Uten at det spiller noen rolle - låner du noe skal du erstatte eller reparere dersom det går i stykker, med mindre eier burde opplyst deg om f.eks. et bakhjul som har det med å låse seg veldig lett. Da kan man diskutere om man skal erstatte alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...