Gå til innhold

Vil så gjerne ha DIN mening....


Gjest libra

Anbefalte innlegg

Det er et vanskelig valg du står ovenfor egentlig, og du har fått mange gode råd her ser jeg.

Selv er jeg ferdig med studier og har jobbet noen år nå, det samme har min samboer. Vi har lyst på barn, men har utsatt det av økonomiske hensyn. Barn koster, det er ikke til å komme utenom. Vi har valg bl.a. å kjøpe leilighet først, og ha en stabil økonomi som kan gi oss større frihet. Har nemlig ikke lyst til at vi begge skal bli tvunget til å jobbe full tid rett etter fødselspermisjonen fordi vi ikke har råd til annet. Dessuten er det lettere å komme tilbake i jobb etter permisjonen når man har en viss erfaring. Dette er faktisk et tøfft valg å ta, men vi gjøre det til barnets beste mener vi. Selv om alderen også spiller inn da... Klokka tikker, og jeg mener man har best overskudd og mulighet til å følge opp barna på alle mulige måter når man er relativt ung. men man må også ha kommet så langt at man er villig til å ofre mye av sin egen frihet, for det må man. Et barn krever masse tid.

Vel, vet ikke om dette hjelper deg noe, men det er i hvert fall noen av mine tanker rundt det å få barn. Og hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gjøre som du føler for selv jeg.Men jeg synes også det er viktig å ta i betrakning at ting ikke nødvendigvis går som man har planlagt.

Hva om noe skjer med barnet så fortsettelse av skolegang blir umulig,eller at forholdet sprekker og du blir sittende der med et barn,ingen penger og ufullendt utdannelse.

Jeg vil for all del ikke skremme deg men slike ting bør en ha i bakhodet.

Det er jo ikke for ingenting man sier at 1-2 år etter man har fått barn er den tiden man blir bevisst på om forholdet vil holde eller ryke.

Og i innlegget ditt skriver du jo at du har det greit på grunn av din samboers inntekt så............12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hva om noe skjer med barnet så fortsettelse av skolegang blir umulig,eller at forholdet sprekker og du blir sittende der med et barn,ingen penger og ufullendt utdannelse.

Ett viktig poeng dette her... man bør alltid ha noe å falle tilbake på dersom forholdet skulle ryke. Ting blir ikke alltid som man har tenkt seg her i verden. Selv om alt ser rosenrødt ut nå.

Folk kan si hva de vil, men ett godt økonomisk grunnlag er grunnmuren for å gi ett barn ett trygt og godt liv.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Milla, god økonomi er ikke GRUNNMUREN for å gi barna et godt liv. Det er vel kanskje en av fire vegger (for å holde seg til metaforen din): Trygg økonomi, stabilt familieliv, masse masse kjærlighet og TID. Alle disse fire er basisbehov, i mitt hode. Og hva som er kravene til "trygg økonomi" varierer nok for den enkelte. Du og jeg stiller nok høyere krav til hva det er enn det Asterix gjør, men Asterix' krav er nok mer enn nok til å være en solid vegg. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Barn trenger KJÆRLIGHET, KJÆRLIGHET OG ATTER KJÆRLIGHET.

Lurer stadig på hva du vet jeg, Milla! icon_wink.gif

Modesty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Barn trenger KJÆRLIGHET, KJÆRLIGHET OG ATTER KJÆRLIGHET.

Lurer stadig på hva du vet jeg, Milla! icon_wink.gif

Modesty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...