Gå til innhold

Hudfolder etter hemorroider

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde for mange år siden hemorroider. Disse forsvant fort, men jeg har noen ganske store hudfolder rundt endetarmsåpningen etter dem.... Dette begynner å plage meg skikkelig, det klør og er irriterende. Jeg har søkt litt på nett etter dette og det ser ut som jeg er nødt til å fjerne dem kirurgisk. Jeg kjenner at dette føles veldig flaut og er usikker på om jeg kommer til å greie det. Er det noen som har vært gjennom en sånn operasjon som kan fortelle meg hvordan det foregår?

Kan man forresten få refundert noe av utgiftene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke selv vært igjennom en sånn operasjon, men jeg har lest om en som har det. Jeg har selv hudfolder etter hemoroider i svangerskapet som ikke går bort og som plager meg.

Det er lang ventetid, opptil 2 år. De skjærer av hudfoldene, men syr ikke igjen. Det skal gro igjen av seg selv og det kan ta opptil et par/tre uker. Så da kan det gjøre vondt, svi osv. Orker ikke engang å tenke på hvordan det da er å bæsje.

Operasjonen gjøres normalt med lokalbedøvelse. Og det gjøres poliklinisk. Du trenger nok å sykemeldes en liten periode.

Skrevet

Lar de dem gro igjen av seg selv? Hallo, hvordan skal det bli å drite da, det må jo gjøre JÆVLIG vondt, for ikke å snakke om alle bakteriene, og jeg må jo sitte på den ræva også... Nei, da overlever jeg de små hudfoldene jeg har i allefall, ellers takk.

Skrevet

Lar de dem gro igjen av seg selv? Hallo, hvordan skal det bli å drite da, det må jo gjøre JÆVLIG vondt, for ikke å snakke om alle bakteriene, og jeg må jo sitte på den ræva også... Nei, da overlever jeg de små hudfoldene jeg har i allefall, ellers takk.

Jeg vet ikke, jeg synes også det hørtes rart ut. Mest med tanke på bakteriene.

Men jeg vet at ved rektumamputasjoner så syr de ikke igjen, det må gro av seg selv. (men det blir jo noe annet)

Det går jo ann å høre med fastlegen, det er lang ventetid så du kan ombestemme deg.

Skrevet

hei.

jeg hadde samme problem og gikk for operasjon. på meg bedøvde de og skjærte hudfolden vekk og sydde igjen etterpå. legen gjorde en elendig jobb og jeg ble ikke skikkelig bedøvd. stinga løsnet av seg selv etter to uker noe som var altfor kort tid. det å gå på do var ett mareritt! jeg har høy smerteterskel men det var det jævligste jeg har vært med på. tok to år før det grodde skikkelig og hadde jeg hatt valget igjen hadde jeg ALDRI operert. søstern min har gjort det samme og har samme oppfatning som meg. det er ett så ømfintlig omeråde som ikke får grodd i ro. tenk deg om ett par ganger før du opererer deg.

beklager så forferdelig svar.

Skrevet

Uff, herregud, bedre med de foldene da.

Skrevet

Huffameg, høres ikke ut som det er bare bare dette her da nei... Vet nesten ikke hva som føles verst jeg, å gå gjennom en så grusom operasjon eller leve med et kløhelvete resten av livet... Saken er at disse hudfoldene mine ikke akkurat er små, det er ikke bare en LITEN hudfold rundt åpningen, men to ganske store "tapper" som henger der på en måte. Og det klør, også klør jeg også blir det sårt og begynner å svi. Men ble litt skremt av svarene her, så tror kanskje jeg dropper tanken på operasjon.

TS

Skrevet

Det kan hende at de kan ta dem på samme måte som de noen ganger tar hemorider. De fester en strikk eller noe lignende rundt roten av hemoriden og lar den dø av seg selv.

Er litt samme måten man kastrerer/te geitebukker på. :eeeh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...