Orchideae Skrevet 21. desember 2011 #1 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Jeg MÅ ha mølje hvert eneste år. Iallefall lille julaften, etter vi har pyntet treet og venter på at Grevinnen og hovmesteren kommer på skjermen. Jeg synes mølje er godt, selv om jeg måtte "lære meg" å like det. Spiser du mølje? Dere som lurer på hva dette er. Se her.(Vi spiser kjøttmølje) Endret 21. desember 2011 av isodora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 21. desember 2011 #2 Del Skrevet 21. desember 2011 Det gjør jeg. Men ikke kjøttmølje, da. Sånn "vanlig" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. desember 2011 #3 Del Skrevet 21. desember 2011 Nei. Jeg har prøvd, men likte det ikke så godt at jeg gidder lage det bare til meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 21. desember 2011 Det gjør jeg. Men ikke kjøttmølje, da. Sånn "vanlig" Kraften blir jo enten kokt på fisk eller kjøtt? Jeg koker ikke kraften selv da, det gidder jeg ikke, selv om det er mye bedre. Bare jeg som spiser det her foreløpig så da kjøper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 21. desember 2011 #5 Del Skrevet 21. desember 2011 Kraften blir jo enten kokt på fisk eller kjøtt? Jeg koker ikke kraften selv da, det gidder jeg ikke, selv om det er mye bedre. Bare jeg som spiser det her foreløpig så da kjøper jeg. Trodde kjøttmølje var mølje med kjøtt i jeg, nå.. Koker på kjøtt her. Kjøpt på butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bazibaz Skrevet 21. desember 2011 #6 Del Skrevet 21. desember 2011 Mølje er det beste jeg får i jula. To runder på lille julaften. Og den er hjemmelaget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Papesse Skrevet 21. desember 2011 #7 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg elsker mølje Det blir ikke jul uten den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 21. desember 2011 Sååååå koselig å høre flere som mener det samme! De fleste jeg sier det til, sier bare "æsj".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #9 Del Skrevet 22. desember 2011 Vi pleier også å ha mølje, tradisjon fra mammas familie fra Helgeland. Det er kjøttmølje med sirup, knust flatbrød - og strek akevitt som selvsagt må til for å bryte ned alt fettet i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 22. desember 2011 #10 Del Skrevet 22. desember 2011 Har aldri smakt.. Besteforeldrene mine spiser det hvert år hos noen venner, kanskje jeg skal snike meg med for å prøvesmake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bazibaz Skrevet 22. desember 2011 #11 Del Skrevet 22. desember 2011 Vi pleier også å ha mølje, tradisjon fra mammas familie fra Helgeland. Det er kjøttmølje med sirup, knust flatbrød - og strek akevitt som selvsagt må til for å bryte ned alt fettet i kroppen. Aldri hørt om noen som spiser det med sirup før, men jeg får alltid masse tyn for at jeg spiser det med sukker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 22. desember 2011 #12 Del Skrevet 22. desember 2011 Det trur eg ikkje at eg har smakt før (eller hørt om, for den del). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2011 #13 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg elsker det! Det spises hver lillejuleaften, lagd av hjemmelagd flatbrød og kjøttkraft. Vennene mine er heller ikke så store fan.. men det er rett og slett en familetradisjon for meg. Jeg gleder meg til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 22. desember 2011 #14 Del Skrevet 22. desember 2011 Har ikke spist Mølje før, blir nok ikke det i år heller. Feirer jula hos "svigers" så det blir pinnekjøtt på lillejulaften. (Som jeg heller ikke har smakt før.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Normalfordeling Skrevet 23. desember 2011 #15 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg står glatt over. Synes bare det er ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizz84 Skrevet 23. desember 2011 #16 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg MÅ ha mølje hvert år - blir ikke jul uten! Vi spiser mølje hos farmor og farfar siste lørdag før julaften. Tidligere samlet hele slekta seg hos oledmor og oldefar og spiste mølje lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå