Gå til innhold

Kvinnelige vektere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber på et kjøpesenter, og her er det all slags folk innom.

Hvis en truende situsjon skulle oppstå med en voldelig kunde, hadde jeg ikke følt meg videre trygg ved tanken på å ringe etter en spinkel jentunge som liksom skal "jage" ut denne bråkmakeren.

Hva tenker dere?

Jeg er klar over at en vekterjobb er mye mer enn bare å hive ut bråkmakere og holde ro og orden, men likevel...jeg hadde følt meg tryggere på jobb om jeg visste at jeg kunne ringe etter en stor, muskuløs mann.

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg jobber på et kjøpesenter, og her er det all slags folk innom.

Hvis en truende situsjon skulle oppstå med en voldelig kunde, hadde jeg ikke følt meg videre trygg ved tanken på å ringe etter en spinkel jentunge som liksom skal "jage" ut denne bråkmakeren.

Hva tenker dere?

Jeg er klar over at en vekterjobb er mye mer enn bare å hive ut bråkmakere og holde ro og orden, men likevel...jeg hadde følt meg tryggere på jobb om jeg visste at jeg kunne ringe etter en stor, muskuløs mann.

Er enig med deg. føler meg tryggere med vektere. Også når det gjelder politi.

(ikke at kvinnelige politibetjenter ikke klarer jobben sin osv, men ja.)

Skrevet

Mye handler om teknikk, det er én ting. En annen ting er at jeg opplever at kvinner ofte er flinkere til å roe ned sinte kunder i enkelte situasjoner. Det er ihvertfall min erfaring fra å ha jobbet i butikk, men også som kundebehandler.

Og man skal ikke skue hundene på hårene. Selv har jeg trent karate i mange år og jeg har gitt mang en mann i kamp en overraskelse. Glemmer aldri da jeg var seksten år og møtte en mann som var stor, muskeløs og veide sikkert dobbelt så mye som meg. Jeg fikk ham i bakken gitt, uten problemer, men så hadde jeg trent mange år allerede.

Du må huske på at styrke ikke er alt, hvordan man håndterer en situasjon er like så viktig.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Størrelse er ikke alt! Jeg er 160 høy, slank og ser absolutt ikke veldig skummel ut. Men kan glatt legge ned og holde fast store mannfolk uten at det koster meg mye krefter. Samboeren min flirer litt når han sier han føler seg mye tryggere på byn en sen fredagskveld når han går sammen med meg, han har sett meg i aksjon ett par ganger. ;-)

Men om man kan slå fra seg, for å si det slik, det er ikke førstevalget eller det viktigste. Det å derimot kunen roe ned en situasjon og heller prate folk ut uten å måtte ty til rå makt, det er gull verdt.Her i byn har vi en fantastisk dørvakt (kvinnelig, ja). Hun prater folk ut, og de smiler når de går. Aldri noe bråk og styr, og hun kan få de mest snørrfulle idioter til å bli smilende lam. Men har også sett henne lempe folk ut før de ante hva som traff de, så ikke sku hunden på hårene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...